topNotif

دستور ساخت انواع ماسک های روشن کننده صورت خانگی

2082 بازدید
09 آذر 97
بهاره
,,

دستور ساخت انواع ماسک های مرطوب کننده و روشن کننده صورت

امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی استفاده از مواد طبیعی را برای پوست توصیه می کنند. چرا که با پیشرفت علم، خواص بی نظیر مواد طبیعی و تاثیرات آن بر روی زیبایی پوست و مو نمایان شده است. اگر چه در حال حاضر کرم ها و لایه بردارهای زیادی در بازار موجود است اما باز تاثیرات مثبت مواد طبیعی و گیاهی، نسبت به این کرم ها بیشتر است. به همین منظور در این مقاله دستور ساخت انواع ماسک های مرطوب کننده و روشن کننده صورت را ارائه خواهم کرد.

 

 انواع ماسک های مرطوب کننده و روشن کننده صورت

انواع ماسک های مرطوب کننده و روشن کننده صورت

 

انواع ماسک های روشن کننده صورت

دستور ساخت ماسک صورت با آرد نخودچی  و زردچوبه

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با کمی آب مخلوط کرده تا خمیر حاصل شود. اگر نمی خواهید از آب استفاده کنید، در صورت لزوم گلاب یا آب گل رز اضافه کنید. شما همچنین می توانید به جای آب یا گلاب از شیر استفاده کنید. این ماسک همراه با شیر برای افرادی که دچار خشکی پوست و خارش می شوند، مناسب تر است. شیر اثر ضد خارش و پاک کننده عمیق دارد. این ماسک را حدود 30 دقیقه روی پوست صورت بگذارید سپس با آب بشویید. از این ماسک می توانید به عنوان یک تونر و مرطوب کننده استفاده کنید.

خواص ماسک صورت با آرد نخودچی  و زردچوبه

زردچوبه علاوه بر خاصیت بی نظیرش به عنوان یک ماده خوراکی و مفید، برای پوست نیز فواید زیادی دارد. همچنین آرد نخودچی به عنوان یک لایه بردار برای از بین بردن منافذ سطح پوست، بسیار موثر است. این ماسک از هر جهت به طراوت پوست کمک می کند. ترکیبی از این دو ماده، تقریبا برای تمام پوست ها مناسب است.

دستور ساخت ماسک صورت با توفو، عسل، آب لیمو

نیم فنجان توفو (یا پنیر لوبیا، غذایی است که از فرایند بستن شیر سویا به دست می‌آید)، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. این ماسک را حدود 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب شستشو دهید.

 خواص ماسک صورت با توفو، عسل، آب لیمو

توفو و آب لیمو، هردو حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک هستند که به روشنایی رنگ پوستی کمک می کنند. عسل نیز خواص ضد التهابی دارد و به تغذیه سطح پوست کمک می کند. اگر از این ماسک به طور منظم استفاده کنید، تغییر رنگ و لطافت پوست را احساس خواهید کرد. این ماسک یکی از بهترین ماسک های خانگی است که برای سفید کردن و نرم کردن پوست موثر است.

 

همچنین بخوانید: شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

 

دستور ساخت ماسک صورت با آرد، آوکادو و عسل

4 قاشق غذاخوری آرد گندم، یک فنجان پالپ آوکادو رسیده و 2 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و آن را حدود 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب بشویید.

خواص ماسک صورت با آرد، آوکادو و عسل

این ماسک صورت ترکیبی عالی برای افراد با پوست های بسیار خشک است. اگر پوست صورت شما خشک و ناهموار است، می توانید با استفاده از این ماسک یک سطح صاف روی پوست خود ایجاد کنید. این ماسک یک لایه بردار عمیق و مرطوب کننده عالی پوست است.

دستور ساخت ماسک صورت با زردچوبه، عسل و پوست پرتقال

به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری از خمیر پوست پرتقال یا 2 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده سپس آن را با آب یا شیر مخلوط کنید و حدود 15 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و در آخر بشویید.

خواص ماسک صورت با زردچوبه، عسل و پوست پرتقال

این ماسک برای افراد با پوست های چرب بسیار مفید است. پرتقال خاصیت پاک گنندگی بالایی دارد. این ماسک برای درمان لک، جوش سرسیاه و آکنه بسیار مفید است. همچنین، این ماسک یک لایه بردار عالی است که خواص درخشندگی و روشن کنندگی پوست را دارد.

دستور ساخت ماسک صورت با گردو و شیر

4 تا 5 عدد گردو را در آب، به مدت یک ساعت خیس کنید. سپس آن ها را له کرده تا به شکل خمیر در بیاید. حال یک قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و روی نواحی صورت و گردن بگذارید و تا 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه صورت را بشویید.

خواص ماسک صورت با گردو و شیر

گردو، سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های ب و ای است که سلامتی پوست را بهبود می بخشد و روند پیری را به تاخیر می اندازد. شیر نیز به عنوان یک ماده سازگار با پوست شناخته شده است. این ماسک یک مرطوب کننده طبیعی و عالی است که پوست را سالم نشان می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کرم ویتامینه و ضد لک هسته خرما را با بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0