topNotif

بیماری آرنج تنیس‌بازان (تنیس البو) و روش های درمانی آن

3222 بازدید
07 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 شهریور 1402

بیماری آرنج تنیس‌بازان چیست؟ (علایم و راه های درمان)

شاید شما هرگز تنیس بازی نکرده باشید، اما شاید به بیماری آرنج تنیس‌بازان (Tennis elbow) مبتلا شده باشد. در واقع آرنج تنیس بازان یک بیماری است که بیشتر بازیکنان تنیس به آن مبتلا می شوند. آرنج تنیس یک بیماری خطرناک است که باعث ایجاد مشکلات در آرنج و دست ایجاد می کند. به طور کلی افراد بین 30 تا 50 سال، مستعد ابتلا به این بیماری هستند. حال به شما خواهم گفت که بیماری آرنج تنیس‌بازان چیست و علایم و راه های درمان آن چگونه است.

 

علایم بیماری آرنج تنیس‌بازان و راه های درمان

علایم بیماری آرنج تنیس‌بازان و راه های درمان

 

علل بیماری آرنج تنیس‌بازان

ممکن است مشکل بیماری آرنج تنیس‌بازان به دلیل فشار بیش از حد روی استخوان های دست به ویژه استخوان آرنج ایجاد شود. معمولا وقتی این بیماری اتفاق می افتد درد در آرنج وجود دارد. به علت حساسیت و التهاب آرنج و دست، گاهی اوقات این درد غیر قابل تحمل می شود. بیماری آرنج تنیس‌بازان برای هر فردی  ممکن است اتفاق بیفتد به خصوص افرادی که با دست خود کار سنگین انجام می دهند.

علایم و نشانه های بیماری آرنج تنیس‌بازان

اولین نشانه این بیماری درد و التهاب در آرنج است. برجستگی استخوان آرنج، درد و حساسیت در آرنج و دست (مچ و انگشتان دست)، درد هنگام کار یا مشت کردن دست، درد هنگام حرکات چرخشی دست یا بازو و گاهی عدم حمل اشیا، از دیگر علایم بیماری آرنج تنیس‌بازان است.

راه های درمان بیماری آرنج تنیس‌بازان

بیماری آرنج تنیس‌بازان، معمولا به وسیله جراحی درمان می شود. ورزش منظم یا تمرینات کششی سبک باعث کاهش ابتلا و درد این بیماری می شود. اما برخی از درمان های طبیعی وجود دارند که می تواند، درد را کاهش دهد. همچنین تزریق موضعی کورتن و داروهای ضد التهاب نیز موثر است.

 

همچنین بخوانید:  سندرم تونل کارپال چیست؟

 

راه های درمان طبیعی بیماری آرنج تنیس‌بازان

استفاده از زردچوبه

کورکومین (Curcumin)، ماده ای است که در زردچوبه یافت می شود، به عنوان یک عامل ضد التهابی و یک مسکن طبیعی عمل می کند. به غیر از این، زردچوبه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است، که به مبارزه با رادیکال های آزاد و سرعت بخشیدن به درمان، کمک می کند.

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را در یک فنجان شیر مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید. سپس کمی عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز برای چند هفته بخورید. این درد را از بین می برد و تورم نیز برطرف خواهد شد.

کمپرس یخ

کمپرس یخ ساده ترین راه برای کاهش درد و تورم است. برای این کار، چند قطعه یخ را در یک حوله نازک قرار دهید. سپس حوله را در محل آسیب دیده قرار دهید. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی محل مورد نظر بگذارید. چندین بار در روز  تا زمانی که درد برطرف شود، این کار را تکرار کنید. اما همیشه یک چیز را در نظر داشته باشید که به طور مستقیم بر روی پوست یخ ندارد.

خطر عدم درمان به موقع بیماری آرنج تنیس‌بازان

نشانه ابتدایی آرنج تنیس درد در آرنج است، اما به دلیل عدم درمان در زمان مناسب، ممکن است این بیماری گسترش یابد. با توجه به این بیماری، حرکت دست و بلند کردن اجسام مشکل خواهد بود. انگشتان نیز می توانند به علت این بیماری، آسیب ببینند و همچنین، درد  مچ دست نیز وجود داشته باشد.

نکته: درمان های طبیعی جهت تسکین درد موثر است اما درمان قطعی نیست. بنابراین، بعد مشاهده علایم این بیماری به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با خواص ضد درد و التهاب مفاصل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0