15 خاصیت فلفل دلمه ای برای سلامتی بدن و مو

2254 بازدید
21 آذر 97
بهاره

خواص درمانی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای دسته ای از سبزیجات است، که به رنگ های مختلف سبز، قرمز، نارنجی و زرد یافت می شود. فلفل دلمه ای را اغلب در سالادها و غذاهای مختلف استفاده می کنند. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین ث، ویتامین آ و بتا کاروتن است. این سبزی ها نه تنها طعم عالی دارند، بلکه برای سلامتی بسیار مفید هستند. فلفل دلمه، به دلیل کم بودن میزان کالری، کلسترول بد را افزایش می دهد. همچنین به کنترل وزن کمک می کند. در این مقاله به خواص درمانی فلفل دلمه ای می پردازیم.

خواص درمانی فلفل دلمه ای

برای پوست مفید است

فلفل دلمه ای حاوی مقدار زیادی آهن، ویتامین ها، بتا کاروتن و مواد معدنی است. بنابراین، به جلوگیری از بثورات پوستی (راش پوستی)، تاول، جوش ها و لکه های پوستی ناشی از افزایش سن، کمک می کند. استفاده منظم از فلفل دلمه ای تولید رنگدانه های رنگی پوست را محدود کرده و درخشش پوست را بهبود می بخشد. فلفل دلمه ای غنی از بتا کاروتن است. وقتی وارد بدن می شود به ویتامین آ تبدیل می شود. این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. به علاوه، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و باعث روشن شدن پوست می شود.

رفع رگ های واریس

اگر در بدن شما رگ های واریسی وجود دارد، به راحتی می توانید این مشکل را با مصرف منظم انواع فلفل دلمه ای کاهش دهید. فلفل دلمه ای دارای خواصی است که جریان خون را تقویت می کند.

15 خاصیت فلفل دلمه

15 خاصیت فلفل دلمه

درمان و محافظت در برابر ریزش مو

ریزش مو یک مشکل رایج برای افراد است. این مشکل را می توانید بتدریج با مصرف کافی و منظم فلفل دلمه ای، از بین ببرید. از آنجا که فلفل دلمه ای یک منبع غنی از ویتامین ب 6 است، مقدار کافی اکسیژن را به فولیکول های مو انتقال می دهد. این عنصر سبب بهبود گردش خون در ریشه مو شده، در نتیجه باعث رشد مو نیز می شود.

رنگ طبیعی مو را حفظ می کند

استفاده از منظم از فلفل دلمه ای برای کسانی که مشکل موهای سفید دارند، موثر است. ویتامین ب 6 باعث تولید ملانین در آن می شود. اگر شما نمی خواهید آن را مصرف کنید، می توانید پودر آن را با حنا ترکیب کنید و آن را به طور مستقیم بر روی سر خود قرار دهید. البته قبل از مصرف کمی از آن را روی ساقه مو خود تست کنید.

التهاب را کاهش می دهد

خواص ضد التهابی گسترده در فلفل دلمه ای به ویژه برای افراد مبتلا به التهاب و بیماری های خود ایمنی مفید است. استفاده منظم از آن به عنوان یک ادویه برای افرادی که مبتلا به آرتریت (التهاب مفاصل) هستند، می تواند التهاب و درد را کاهش دهد.

در درمان فشار خون بالا مفید است

حضور کاپسی سین (capsaicin) در فلفل دلمه ای، می تواند باعث کاهش سطح فشار خون در بدن شود. افراد مبتلا به فشارخون بالا می توانند از فلفل دلمه ای و پودر آن برای کاهش فشار خون استفاده کنند. همچنین، وجود کاپسی سین برای درمان مشکلات معده مانند زخم معده و سوزش معده مفید است.

 

همچنین بخوانید: خواص مفید فلفل قرمز و سبز

 

افزایش انرژی

ویتامین ب 6 یک آنزیم مشترک است که برای بهبود سایر آنزیم ها در داخل بدن عمل می کند. این آنزیم ها با واکنش های بیوشیمیایی درون بدن، منجر به تولید انرژی می شود.

برای چشم مفید است

برای افرادی که دارای چشم های ضعیف هستند مصرف فلفل دلمه ای، به دلیل وجود ویتامین آ موثر است . همچنین، برای حفظ سلامتی چشم در برابر بیماری ها مفید است. ترکیبات دیگر موجود در فلفل دلمه ای خطر ابتلا به مشکلات چشم را کاهش می دهد.

سایر خواص فلفل دلمه ای
دیگر خواص فلفل دلمه ای عبارتند از:
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد عفونی کننده
  • درمان عفونت بدن
  • درمان سرماخوردگی
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • مفید برای قلب
  • خاصیت ضد پیری است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

فلفل سفید را با خواص درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی، کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0