5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند

2889 بازدید
23 آذر 97
بهاره
,,,

5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند

با توجه به افزایش استرس و شیوه زندگی رو به وخامت، امروزه مشکل چاقی و اضافه وزن در میان مردم رایج شده است. با چاقی شخصیت افراد به شدت آسیب می بیند و همچنین، همراه با افزایش وزن بیماری های بسیاری سلامت بدن را تهدید می کنند. به هر حال، ما گزینه های زیادی برای جلوگیری از افزایش وزن داریم. از جمله رژیم های غذایی متنوع، یوگا و تمرینات ورزشی که می توانند در این امر ما را یاری کنند. شما می توانید به کمک دمنوش (چای) وزن خود را کنترل کنید. امروز ما 5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید؛

5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند

5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند

5 دمنوش (چای) لاغری

دمنوش (چای) دارچین

بسیاری از افراد تنها چای سبز را گزینه ای برای کاهش وزن یا اختلالات خواب می شناسند. در حالی که چنین نیست به غیر از چای سبز، گزینه های زیادی برای کاهش و کنترل وزن وجود دارد. یکی از آن ها دارچین است. برای تهیه دمنوش (چای) دارچین، یک قاشق غذاخوری پر چوب خرد شده دارچین یا 2 تا 3 چوب خرد نشده چوب دارچین را یک لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با کمی عسل بنوشید. مصرف این دمنوش با معده خالی برای لاغری بسیار سودمند است.

دمنوش (چای) کرفس

اغلب مردم تصور می کنند که که تنها آب کرفس به کنترل وزن و لاغری کمک می کند. در صورتی که، چای کرفس نیز برای کنترل وزن و لاغری بسیار گزینه مناسبی است. چای کرفس دارای عنصری به نام ریبوفلاوین (ویتامین ب 2) است که به سوختن چربی کمک می کند. برای تهیه دمنوش (چای) کرفس، نصف ساقه کرفس خرد شده، یک قاشق چای خوری رازیانه، 3 عدد هل سبز و نصف قاشق چای خوری زنجبیل را در آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10تا 15 دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کرده و مصرف کنید. استفاده منظم از این دمنوش سبب لاغری می شود.

دمنوش (چای) فلفل

چای فلفل همچنین یک راه موثر برای کاهش وزن است. پیپرین (Piperine) موجود در فلفل سیاه به سوزاندن چربی کمک می کند. فلفل سیاه سبب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش چربی و لاغری می شود. برای تهیه دمنوش (چای) فلفل، یک قاشق چای خوری دانه های نکوبیده فلفل سیاه و نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل (یا یک تکه کوچک زنجبیل تازه) را به دو لیوان آب گرم اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و همراه با کمی عسل یا آب لیمو تازه میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

 

دمنوش (چای) زنجبیل

برای کاهش وزن یک راه بسیار آسان موجود دارد آن هم چای زنجبیل است. برای تهیه دمنوش زنجبیل می توان از زنجبیل تازه، پودر خشک شده و عرق آن استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش، یک تکه از زنجبیل تازه یا پودر خشک شده آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد. سپس با کمی لیمو و عسل میل نمایید.

دمنوش (چای) لیمو

لیمو را معمولا یکی از مهمترین مواد غذایی می شناسند که به کاهش وزن کمک می کند. مصرف چای لیمو تقریبا به هر میزان چاقی و چربی اضافی را از بین می برد. اکثر مردم چای لیمو را دوست دارند. این دمنوش برای کاهش وزن بسیار مفید است.

برای تهیه دمنوش یا چای لیمو، ابتدا پوست لیمو را رنده (ریز) کنید به طوری که پوست سفید داخل آن باقی بماند. حال یک قاشق چای خوری از پوست لیمو رنده شده را با چند برگ نعنا تازه در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. سپس دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و کمی عسل به عنوان شیرین کننده به آن اضافه کنید و میل نمایید. این دمنوش را صبح و عصر میل نمایید. همچنین، برای چربی سوزی بهتر می توانید دمنوش (چای) لیمو را صبح ها با معده خالی استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه فلفل سیاه را با خواص کاهش وزن، درمان انواع آرتریت، تسکین دردهای عضلانی، درمان سوء هاضمه، اسهال و یبوست، پیشگیری از سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0