topNotif

تقویت مهارت جرات ورزی با کمک چند راهکار ساده و کاربردی

1806 بازدید
25 آذر 97
سمانه

مهارت های جرات ورزی

تقویت مهارت جرات ورزی : در این مطلب به مواردی که کمک کننده به پیشرفت شما در جرات ورز شدن است، اشاره می شود.

انتظار تعجب و حتی مخالفت دیگران را داشته باشید.

یک عمر طول کشیده است تا شما یاد بگیرید آنگونه رفتار کنید که الان رفتار می کنید بنابراین انتظار نداشته باشید که رفتار شما یک شبه تغییر کند. همچنین به خاطر داشته باشید که نزدیکان شما انتظار ندارند که رفتار شما تغییر کند. ممکن است دیگرانی نیز وجود داشته باشند که بسیار علاقه دارند شما را غیر جرات ورز یا پرخاشگر نگاه دارند. یعنی وقتی شما تصمیم می گیرید رفتار خود را تغییر دهید و نظمی دوباره به آن ببخشید باید انتظار تعجب و حتی مخالفت دیگرانی را داشته باشید که شما را می شناسند و چه بسا علاقه زیادی به شما قدیمی دارند.

هر قدر انتظار شما بیشتر باشد، کار سخت تر می شود.

عاقلانه نیست که هدف های بسیار آرمانی برای خود در نظر بگیرید با اهداف ساده تر شروع کنید و بگذارید این فرآیند به آرامی و تدریجا رشد کند. ابتدا به دنبال ایجاد تغییرات کوچک باشید و تغییرات بعدی را بر پایه آن ها بنا کنید.

تقویت مهارت جرات ورزی

انتظار شکست را داشته باشید و از آن استفاده کنید.

شکست بخشی از تغییر است. زمانی که کار جدیدی به ویژه رفتار جدیدی را شروع می کنید احتمال کمی هست که همان دفعه اول آن را درست انجام دهید. وقتی شکست می خورید هم واقع بین و هم مقاوم باشید. اگر بار اول موفق نشدید بیشتر تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که در فرهنگ لغت هم کلمه کار قبل از کلمه موفقیت می آید.

از لغزش ها نترسید.

وقتی به توپی ضربه می زنید، اندکی خمیده می شوید و دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد. رفتار انسان نیز دقیقا مانند همین توپ است، به الگوی راحت تر قدیمی بازگشت می کند. بنابراین انتظار لغزش را داشته باشید ولی تسلیم آن نشوید.

این کار زمان می برد. رفتار به آرامی تغییر می کند.

رژیم ها و تمرینات ضربتی اثر پایدار ندارند. تغییرات رفتاری ضربتی هم همینطور، فقط لحظه ای به مهارت ساده رانندگی فکر کنید که چند ساعت آموزش و تمرین ساختار یافته نیاز دارد. جرات ورز شدن نیز به همان میزان وقت و تلاش و چه بسا بیشتر نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که افکار منجر می شود به اعمالی که منجر می شود، به عادت هایی که منجر می شود به، منشی که منجر می شود به، شخصیتی که منجر می شود به شما جدید، وضعیت فعلی شما نیز در مقابل تلاش شما برای تغییر مقاومت خواهد کرد. تبدیل شدن شما به یک شمای جرات ورز جدید زمان می برد.

اهداف هوشمندانه تنظیم کنید.

مشخص و معین آنچه را می خواهید دقیقا تعریف کنید. قابل ارزیابی معیار موفقیت چیست؟ مناسب، بررسی کنید هدف مورد نظر برای شما مناسب است یا نه؟ واقع بینانه، اهداف باید قابل تحقق و نسبتا ساده باشند.

زمان مشخص، کی قرار است آن را انجام دهید. اهداف مانند رویاهایی هستند که شما قرار است آن ها را به واقعیت تبدیل کنید. معجزه نیستید، قرار نیست اولین کسی باشید که با تکان دادن دست هایش در هوا پرواز می کند. ولی به سادگی می توانید جرات ورز باشید. با بیان خواسته هایتان، نه گفتن، مطالبه احترام، بیان مرزبندی های خود، دریافت آنچه هزینه اش را پرداخته اید. تغییر دادن ذهنیت خودتان، سخنرانی یا اجرا کردن در جمع، اغلب افراد نوشتن اهداف خود را راه سودمندی یافته اند.

 

همچنین بخوانید: مهارت جرات ورزی (صراحت و قاطعیت) و دفاع از حقوق خود

 

توصیه:

دفترچه ای تهیه کنید و افکار، اهداف و آموخته های خود را در آن یادداشت کنید. این روش، روش نظام مند خوبی است و به شما کمک می کند که تسلط بیشتری بر افکار خود داشته باشید و به صورتی اختصاصی تر و متمرکز تر حرکت کنید. به علاوه می توانید برگردید و دستاوردهای خود را مرور کنید، بسیار انگیزه بخش است.

نکاتی کلیدی برای جرات ورزی

قانون وراثت چندان عادلانه نیست، چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ ذهنی، شما فقط با آنچه که نصیبتان شده است می توانید روزگار را بگذرانید.

هیچ کس نمی تواند آن را برای شما انجام دهد، شما مجبورید خودتان آن را برای خودتان انجام دهید. اگر شما برای خودتان و زندگی تان تصمیم نگیرید، شخصی دیگر برای شما تصمیم می گیرد. چنین است شانس دوباره وجود ندارد.

هر چه کمتر و دیرتر از آن استفاده کنید، سریعتر آن را از دست می دهید. زندگی تجربه برای یادگیری است، نمی توانید طفره بروید فقط می توانید انتخاب کنید. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که انتخاب کنید و بدترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که انتخاب خود را دنبال نکنید.

هیچ چیز رایگان نیست، چیزهای خوب نیاز به زمان دارند و ذره ذره به دست می آیند. ارزشمندترین شخص در زندگی شما خود شمایید و بهترین منبعی که می توانید روی آن حساب کنید نیز خود شمایید. برای انجام دادن کاری که باید انجام دهید، همه آنچه را که لازم است بدانید، می دانید. هر چه بیشتر کاری را که دارید انجام می دهید، انجام دهید، بیشتر به چیزی می رسید که به آن رسیده اید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. فاطمه
    9 دی 1402

    چرا منبع نداره

0