topNotif

ناباروری در مردان با 5 عادت غلط روزانه که باید از برنامه روزمره حذف شوند!

2549 بازدید
27 آذر 97
بهاره
,,

5 عادت روزمره غلط که می تواند ظرفیت تولید اسپرم و قدرت باروری در مردان را کاهش دهد.

باروری مردان در سراسر جهان به طور فزاینده ای در حال کاهش است. دلیل این امر این است که در حال حاضر در کنار شیوه زندگی مدرن و تغذیه نامناسب، عادات بدی در مردان وجود دارد. این عادت های بد نه تنها سلامت مردان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه کیفیت اسپرم آن ها نیز کاهش می دهد و تاثیر بدی بر باروری آن ها دارد. برای اجتناب از این اشتباهات، مهم است که 5 عادت روزمره غلط را که می توانید ظرفیت تولید اسپرم را کاهش دهد و سبب ناباروری در مردان شود را بشناسید.

5 عادت روزمره غلط که می توانید ظرفیت تولید اسپرم و قدرت باروری کاهش دهد

استفاده از لب تاپ و وسایل الکترونیکی

جهان به سرعت در حال افزایش به سمت دیجیتال سازی است. امروزه تقریبا هر فردی از وسایلی مانند تلفن همراه و لپ تاپ استفاده می کند. اما آیا می دانید که این دستگاه ها می توانند باروری شما را تحت تاثیر قرار دهند؟

بله، اگر شما برای نگه داشتن لپ تاپ آن ها را روی پاهای خود می گذارید و برای مدت زمان طولانی کار یا فیلم تماشا می کنید، این عمل ظرفیت تولید اسپرم و قدرت باروری شما را تضعیف می کند. در حقیقت، نگه داشتن لپ تاپ بر روی ران ها، دمای بیضه ها را افزایش داده، به طوری که کیفیت اسپرم شما می تواند در دراز مدت بدتر شود.

ناباروری در مردان

حمام با آب گرم

بسیاری از محققین دوش آب گرم را برای بدن مضر می دانند. آب گرم، آب بدن شما را کاهش می دهد و باعث ایجاد چین و چروک، پیری زودرس و ریزش مو می شود. اما آیا می دانید که حمام کردن با آب گرم بر قدرت باروری مردان تاثیر منفی دارد. در واقع دمای بیضه ها باید کمتر از دمای کل بدن باشد اما حمام کردن با آب گرم، دمای بیضه ها را همراه با کل بدن، افزایش می دهد به طوری که در کیفیت و تعداد اسپرم های تولید شده، تاثیر می گذارد. دمای آب باید طبیعی باشد و نباید از 25 تا 26 درجه سانتیگراد تجاوز کند.

 

همچنین بخوانید: راه های افزایش قدرت باروری مردان با مصرف ویتامین ث

 

خواب ناکافی

خواب خوب و کافی برای بدن ضروری است. یک انسان بالغ در شبانه روز باید بین 6 تا 8 ساعت بخوابد. اگر خواب کافی نداشته باشید، ممکن است مشکلی برای شما ایجاد شود. خواب ناکافی باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود، به طوری که بدن در برابر عفونت ها و بیماری های مختلف قرار می گیرد. علاوه بر این، توانایی باروری کاهش می یابد. بنابراین، زمان برای خواب روزانه و خواب کامل را تنظیم کنید.

استرس و افسردگی

استرس شغلی و تحصیلی، رقابت بر سر بهترین و اولین بودن و دلایل بسیار دیگر، امروزه اکثر افراد را به قربانیان استرس و افسردگی تبدیل کرده است. استرس ذهنی و افسردگی نیز بر توانایی باروری تاثیر می گذارد و این باعث کاهش کیفیت اسپرم می شود. بنابراین استرس را از خود دور نگه دارید. برای این کار، می توانید از یوگا، مدیتیشن، ورزش و غیره استفاده کنید. همچنین صحبت کردن با دوستان و همراهان، راه خوبی برای غلبه بر استرس است.

سیگار و الکل

سیگار کشیدن و مصرف الکل می تواند منجر به بسیاری از بیماری های جدی و مرگبار شود. اما، شاید ندانید که سیگار و الکل همچنین هورمون های شما را تحت تاثیر می گذارد، که باعث افزایش خطر ناتوانی جنسی و کاهش تعداد اسپرم در مردان می شود. بنابراین بسیار مهم است که از این عادات غلط اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شیره خرنوب را با خواص درمان نازایی آقایان، دفع سنگ کلیه، درمان استرس، اشتهاآور بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0