3 دمنوش گیاهی بی نظیر برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

3855 بازدید
27 آذر 97
بهاره
,

با دمنوش های گیاهی خستگی را درمان و انرژی بدن را افزایش دهید

یکی از مشکلات عمده در فصل زمستان خستگی و کمبود انرژی لازم برای بدن است. با توجه با تغییر شرایط آب و هوایی، احساس خستگی سبب خواب بیشتر در این فصل می شود. معمولا در هوای سرد نوشیدن چای گزینه مناسب برای گرم کردن بدن و افزایش انرژی، است. نوشیدن چای و دمنوش های گیاهی بسیار سالم و سودمند هستند. با مصرف چای گیاهی شما نه تنها بدن را گرم خواهید کرد، بلکه از انواع مختلف بیماری مصون می مانید. با چای های گیاهی خستگی را درمان و انرژی بدن را افزایش دهید.

3 دمنوش گیاهی بی نظیر برای رفع خستگی

مزایای دمنوش (چای) گیاهی

چای و دمنوش های گیاهی از لحاظ مزایا بسیار مفید است. مصرف بیش از حد شیر و شکر در چای معمولی و قهوه، ممکن است برای بدن مضر باشند. در حالی که شما می توانید 3 تا 4 فنجان دمنوش گیاهی به عنوان نوشیدنی میل کنید. متخصصان بر این باورند که نوشیدن این دمنوش های گیاهی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن را از حمله ویروس ها و باکتری هایی که در زمستان بروز می کنند، محافظت می کند.

دمنوش (چای) گیاهی شیرین بیان

چای شیرین بیان برای مشکلات و بیماری های فصل سرما مانند سرما، خستگی، گلو درد و غیره مفید است. بزرگترین ویژگی این چای این است که به طور کامل کبد را پاکسازی می کند. تتراکلرید کربن موجود در ریشه شیرین بیان تمام سموم موجود در بدن نابود می کند. به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و بدن را همیشه در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند.

برای تهیه این چای، یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید. اگر می خواهید می توانید چای سبز نیز در آن اضافه کنید. اجازه دهید برای 10 دقیقه به آرامی دم بکشد سپس آن را صاف کنید. برای شیرین کردن، یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و آن را بنوشید.

 

همچنین بخوانید: دمنوش برای آلودگی هوا

 

دمنوش (چای) گیاهی زردچوبه، دارچین و زنجبیل

زردچوبه در فصل سرما برای درمان گلو درد گزینه مناسبی است. همچنین ضد التهاب و انرژی زا است. زنجبیل نیز سبب افزایش حافظه شده و در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی موثر است. دارچین نیز سبب افزایش انرژی می شود. برای تهیه این دمنوش گیاهی مخصوص، یک قطعه کوچکی از زنجبیل، نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قطعه کوچک چوب دارچین و 400 میلی گرم آب نیاز دارید. ابتدا آب را روی گاز بگذارید تا بجوشد، سپس دارچین را در آن اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی برای مدت 3 دقیقه در آب بجوشد. حالا پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه خرد شده را همراه با زردچوبه اضافه کنید. پس از 2 دقیقه، گاز را خاموش کنید. سپس آن را صاف کنید و میل نمایید. استفاده از ریشه تازه زردچوبه بهتر است، اما اگر در دسترس نبود، می توانید از پودر زردچوبه استفاده کنید.

دمنوش (چای) ریحان

با توجه به مطالعات انجام شده، ریحان سبب آرامش می شود. چای ریحان به کاهش افسردگی، تنش و اضطراب کمک می کند. همچنین، سبب کنترل فشار خون و قند خون می شود. ریحان سبب رفع خستگی ناشی از فعالیت های روزانه می شود.

تهیه دمنوش ریحان آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیوان آب را در یک قوری بریزید و در حالی که آب به نقطه جوش رسیده است 5 تا 6 برگ ریحان به آن اضافه کنید. بعد از حدود 3 دقیقه، چای را صاف کنید. در این چای می توانید یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیمو برای اثر بخشی بیشتر اضافه کنید. اگر شما مزایای بیشتری می خواهید، می توانید هل و زنجبیل را نیز به آن اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. نورالدین حسن زاده
    10 مرداد 1398

    سلام. سایت بسیار خوب وکاربردی میباشد ان شاالله ازاین ببعد کلیه گیاهان دارویی را از اینجا تهیه میکنیم.
    با تشکر از اقای رضا اسلامی وسایر گردانندگان عطاری موفق باشید. حسن زاده از اردبیل…

0