topNotif

درمان بیماری های قلبی ، دستگاه تنفسی و گلو در کودکان

1749 بازدید
30 آذر 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان های طبیعی بیماری های قلبی، دستگاه تنفسی و گلو در کودکان

بیماری های قلبی

بیماری قلبی در کودکان تقریبا همواره نتیجه درمان غلط بیماری های قبلی آنهاست. این بیماری ممکن است عارضه طبیعی درمان های بازدارنده پزشکی که در بعضی تب ها مانند تب مخملک یا تب رماتیسمی به عمل آمده اند باشد. به نظر می رسد که در اغلب موارد بیماری قلبی کودکان خود به خود با گذشت زمان اصلاح گردد، زیرا طبیعت سعی می کند تا اختلالات قلبی کودک بیمار کم سن و سال را جبران کند و سلامت را به او بازگرداند. اما در مواردی که بر اثر درمان غلط بیماری های قلبی به لایه های قلب آسیب شدیدی وارد آمده باشد درمان خاص لازم خواهد شد.

درمان بیماری های قلبی

تجویز پزشک شیمیایی در مورد بیماری های قلبی چنانچه پزشکی عمل می کند سبب می شود که کسالت قلبی بیمار با گذشت زمان شدیدتر گردد. قسمت اعظم درمان صحیح بیماری های قلبی کودکان رژیم است. گرچه به وسیله اعمال یدی که به دست متخصص درمان طبی صورت می گیرد می توان فواید چندی به بیمار رساند. کودک را در بعضی مواقع باید یک یا دو روز منحصرا از میوه تغذیه کرد و برای آن که بنیه کودک به حال اول برگردد باید او را تشویق کرد تا هرچه بیشتر به تمرین های معمولی در هوای آزاد که برای بهبود حالش بسیار مناسب است، بپردازد. البته این کار باید به ملایمت انجام گیرد.

تمرین تنفسی مفید است، ضمنا والدین به خاطر داشته باشند با رژیم صحیح و به جا تمرین منظم طبیعی، درمان به وسیله اعمال یدی دلیلی وجود ندارد که بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری های قلبی، بدون تجویز دارو، بهبود نیابند.

درمان بیماری های قلبی، دستگاه تنفسی و گلو در کودکان

درمان بیماری های قلبی، دستگاه تنفسی و گلو در کودکان

برونشیت

بعد از سوهاضمه و اسهال، سرماخوردگی سینه شایع ترین بیماری حاد سنین کودکی است. این عارضه ممکن است خفیف و بدون تب باشد لیکن در اقسام شدید آن ممکن است حرارت بدن به 39 درجه سانتی گراد برسد، سرفه راحت و بدون ترشح و خلط یا آن که کوتاه و خشک و ناراحت کننده باشد، گاهی سرفه به قدری شدید است که با سیاه سرفه اشتباه می شود.

دوره این بیماری معمولا بین یک تا دو هفته است. علت آن معمولا بد غذایی کودکان به خصوص خوردن مقادیر زیادی مواد نشاسته از قبیل نان سفید، غلات تصفیه شده، سیب زمینی پخته و پوره، کیک و مواد قندی تصفیه شده مانند قند سفید، مربا، شیرینی و غیره است که جز غذای روزانه مصرف می کنند. مواد زایدی که در نتیجه مصرف این گونه مواد در بدن تولید می گردند در غشای مخاطی قسمت فوقانی دستگاه تنفسی (به خصوص لوله های برونشی، گلو، بینی، مجرای گوش) جمع شوند و باعث ایجاد زکام، برونشیت، سرماخوردگی و بزرگ شدن لوزه ها و غده های لنفی می گردند.

درمان برونشیت

درمان برونشیت بدین طریق است که کودک را مدت سه روز با آب پرتقال و آب تغذیه کنند تا علایم شدید بیماری از بین برود پس از آن رژیم غذایی تمام میوه را به مدت چند روز به کار بندند. موقعی که دوره نقاهت فرا رسید مصرف مواد نشاسته ای قندی باید محدود گردد. تنقیه با آب گرم  دو تا سه مرتبه در روز و یک مرتبه شب روی سینه بگذارند. حمام داغ سولفات منیزی برای سنین بالا به هنگام نقاهت مفید خواهد بود. همچنین تمرین تنفسی مفید است.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های شایع کودکان و روش های درمان های طبیعی آن ها

 

سرماخوردگی معمولی

علایم سرماخوردگی معمولی به قدری برای مردم شناخته شده است به هر حال دارای علایمی مانند عطسه، ترشح بینی و چشم و بالا رفتن حرارت بدن از نشانه هایی است که هرکس آن ها را در خود دیده است. سرماخوردگی ساده ترین شکل بحران بهبودی طبیعی است و تدبیری است که اغلب طبیعت به کار می برد تا مواد سمی و زاید بدن را که حاصل از بد غذایی است به خارج دفن کند. آنچه درباره زیان خوری مقدار زیادی مواد نشاسته ای و قندی در مورد بیماری برونشیت گفته شد برای سرماخوردگی نیز صدق می کند. اگر والدینی بخواهند کودکشان را از سرماخوردگی نجات پیدا کند باید برنامه غذایی صحیحی برای او ترتیب دهند.

درمان سرماخوردگی

فقط رژیم غذایی صحیح می تواند از بروز سرماخوردگی در کودک جلوگیری کند. موقع بروز سرماخوردگی باید کودک را یک روز تحت رژیم آب میوه بگذارند سپس برای یک یا دو روز از رژیم تمام میوه استفاده کنند. اگر این کار را انجام دهند و یکی دو شب نیز تنقیه آب گرم کنند و حمام داغ سولفات منیزی بدهند، سرماخوردگی به زودی برطرف خواهد شد. حال بر پدر و مادر است که از آن پس برای کودک خود رژیمی ترتیب دهند که کمتر یا هیچ گاه به سرماخوردگی دچار نشود.

نکته که در برونشیت و سرماخوردگی باید به آن توجه شود پوشاندن لباس های متعدد همراه با مصرف زیاد مواد غذایی در ایجاد این دو بیماری عامل موثری به شمار می روند. پوشانیدن لباس زیاد از آن جهت زیان بخش است که مانع می شود تا پوست بدن کودک وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و مواد زاید را از این راه به خارج دفع کند و در نتیجه بیماری سرماخوردگی و برونشیت مزمن عارض کودک می شود.

پوشیدن زیرپوش پشمی به خصوص برای کودکان کم سن بسیار بد است. پارچه پشمی نباید مستقیما روی پوست بدن کودکان قرار گیرد لیکن پوشیدن زیر پیراهن های نخی توری اشکالی ندارد. مصرف بعضی از داروهای بازدارنده سرماخوردگی مانند آسپرین، کودئین و غیره راه را برای سرماخوردگی های شدیدتر بعدی هموار می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انیسون را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0