گوجه فرنگی سیاه و شناخت خواص بی نظیرش برای انسان

7326 بازدید
02 دی 97
بهاره

با خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی سیاه آشنا شوید

گوجه فرنگی، جز سبزیجات خام محسوب می شود. در حال حاضر گفته شده است که گوجه فرنگی در واقع یک نوع میوه است. همه ما گوجه فرنگی های سبز و قرمز را دیدیم. همچنین، ما در مورد گوجه فرنگی زرد هم شنیده ایم، اما امروز می خواهیم با گوجه فرنگی سیاه آشنا شویم. بله گوجه‌فرنگی سیاه ! این گوجه که با نام سیاه ایندیگو رز (Black Indigo Rose) معروف استف خواص فوق العاده ای دارد. در این مقاله، با خواص شگفت انگیز گوجه سیاه آشنا شوید.

معرفی گوجه فرنگی سیاه

گوجه فرنگی های سیاه برای اولین بار توسط پروفسور جیم میرز در دانشگاه اورگان، کاشته شد. پروفسور جیم میرز، گوجه سیاه را از پیوند زدن گوجه فرنگی بنفش و گوجه فرنگی قرمز به وجود آورد. گوجه فرنگی های سیاه سالم تر از انواع گوجه فرنگی های قرمز هستند. گوجه سیاه، در طول روند رشد سبز است. هنگامی که خورشید به آن می تابد و بزرگ تر می شود به جای رنگ قرمز، سیاه می شود. از داخل به رنگ قرمز متمایل به بنفش است. طعم آن ها مانند گوجه فرنگی های معمولی نیستند و عطر و طعم بیشتری دارند. این گونه از گوجه فرنگی ها را می توان، هم به صورت طبیعی و هم صورت غیر طبیعی (تغییر ژنتیکی) پرورش داد. این گوجه فرنگی ها به طور طبیعی، اوایل یا اواسط تابستان می رسند.

گوجه فرنگی سیاه

گوجه فرنگی سیاه

علت سیاه بودن گوجه فرنگی سیاه

رنگ قرمز گوجه فرنگی های معمولی به دلیل وجود عنصر لیکوپن است. دانشمندان متوجه شدند که برخی از گوجه فرنگی ها حاوی یک رنگدانه بنفش مانند بلوبری، به نام آنتوسیانین هستند. رنگ سیاه گوجه سیاه  به علت وجود آنتوسیانین بسیار بالا است. آنتوسیانین رنگدانه گیاه را از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی سیاه

ضد سرطان است

آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که درگوجه سیاه به فراوانی یافت می شود. گوجه‌فرنگی سیاه دارای توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد است. رادیکال های آزاد سلول های بسیار فعال هستند که به سلول های سالم آسیب می رسانند. به این ترتیب گوجه فرنگی قادر به جلوگیری از سرطان است.

 

همچنین بخوانید:  شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

 

برای قلب مفید است

گوجه‌فرنگی سیاه حاوی مواد معدنی آنتی اکسیدانی مانند منیزیم و پتاسیم است که مشکلات فشار خون بالا را درمان می کند. منگنز یک ماده معدنی ضروری برای بدن است در حالی که پتاسیم فشار قلب و مایعات بدن را تنظیم می کند. همچنین، منگنز و پتاسیم، گردش خون را بهبود می بخشد. بنابراین، اگر شما گوجه فرنگی معمولی سیاه مصرف کنید، می توانید از بیماری های مرتبط با قلب مصون بمانید. آنتوسیانین موجود در این گوجه فرنگی، بدن را از حمله قلبی پیشگیری کرده و قلب را محافظت می کند.

برای بینایی سودمند است

گوجه فرنگی های سیاه نیز برای چشم مفید هستند. این گوجه فرنگی، ویتامین آ و ویتامین ث بدن را تامین می کند. ویتامین آ برای چشم بسیار مفید است.

سبب کاهش وزن و کاهش کلسترول بد خون می شود

گوجه سیاه نیز در از بین بردن چاقی موثر است. گوجه‌فرنگی سیاه، کلسترول بد را کاهش می دهد در نتیجه، باعث کاهش وزن می شود. گوجه سیاه برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

برای دیابت مفید است

به گفته محققان و همین طور کشاورزان، این گوجه فرنگی برای بیماران قندی (دیابتی) و بیماران قلبی بسیار موثر است. همچنین، سبب حفظ کبد می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بذر گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. شبنم
    29 آبان 1402

    نیاز نیست باهاش غذا بپزید ، توی سالاد بصورت خام میل کنید

  2. ناشناس
    28 آبان 1402

    با گوجه سیاه چه غذای میشه درست کرد

  3. ناشناس
    28 خرداد 1401

    سلام گوجه سیاه رو باید دم کنیم یا بریزیم توی غذا بعنوان ادویه

    • هم
      21 آبان 1401

      همینطور بخورید

    • ناشناس
      9 آذر 1402

      میشه باهاش رب گوجه سیاه بپزیم ؟

    • مهربانو
      9 آذر 1402

      میشه باهاش رب گوجه سیاه بپزیم ؟

    • ناشناس
      18 آذر 1402

      همینطوری خام بخورید

    • گوجه سیاه
      19 دی 1402

      ایااگر گوجه سیاه راخام استفاده کنیم در رابطه سلامتی موثر است

0