topNotif

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی در طب سنتی

22306 بازدید
03 دی 97
بهاره
,,,

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

التهاب بیضه یا  ارکیت (Orchitis)، به تورم و التهاب بیضه گفته می شود. معمولا، دلیل اصلی التهاب بیضه عفونت بیضه می باشد. همچنین، التهاب بیضه بر اثر بیماری هیدروسل (جمع شدن مایع در درون غشاهای اطراف بیضه) می باشد. ورم بیضه معمولا دردناک است. همچنین، درد هنگام ادرار، تب، وجود خون در منی، تورم کیسه بیضه، حساسیت شدید کیسه بیضه، التهاب و بزرگ شدن پروستات، التهاب اطراف بیضه و کشاله ران، ترشحات غیر طبیعی و درد هنگام انزال از دیگر نشانه های التهاب بیضه است. در میان تمام درمان های پزشکی و دارویی، گیاهان دارویی برای درمان بیماری التهاب بیضه موثر است. در ادامه چندین نسخه برای درمان گیاهی التهاب بیضه ارائه خواهم کرد.

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

نسخه اول

50 گرم مویز خالی از هسته، 50 گرم زیره و 500 میلی لیتر آب انگور را با هم مخلوط نموده و روزانه یک فنجان در سه نوبت میل کنید.

نسخه دوم

ابتدا 50 گرم برگ کلم خشک و 50 گرم برگ شنبلیله خشک آسیاب کرده و با مقداری عسل (به دلخواه) مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه به مقدار یک قاشق مربا خوری در سه نوبت میل نمایید.

نسخه سوم

50 آرد باقلا، 50 گرم مویز، 50 گرم زیره را در 500 گرم مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه یک فنجان در سه نوبت میل کنید.

نسخه چهارم

200 آرد جو را در 500 میلی لیتر سرکه مخلوط نموده و روزانه، به مقدار یک قاشق غذاخوری در سه نوبت میل کنید.

نسخه پنجم

50 گرم هسته خرما و 50 گرم بذر خطمی را در 200 گرم سرکه مخلوط کنید. این مخلوط روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه ششم

100 گرم کلم خشک خرد شده  را با مقداری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه یک قاشق مرباخوری در سه نوبت مصرف کنید.

نسخه هفتم

50 گرم ریشه گیاه سیماهنگ را با 50 گرم ریشه گیاه سوسن را آسیاب کنید. سپس آن را با مقداری عسل مخلوط نموده و روزانه در سه نویت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه هشتم

100 گرم مویز پاک شده، یک چهارم قاشق چای خوری زیره، 50 گرم چاتلانقوش، 50 گرم کلم خشک خرد شده، 30 گرم صمغ درخت صنوبر را آسیاب کرده و مقدار کافی عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان ناتوانی جنسی و سایر بیماری های مردان به روش طبیعی

 

نسخه نهم

ابتدا 50 گرم صمغ صنوبر را پودر کرده و به 100 گرم روغن زیتون و 50 گرم موم حل نمایید. این مخلوط را روزانه، به مقدار یک قاشق مرباخوری در سه نوبت مصرف کنید.

نسخه دهم

30 گرم سقز (صمغ) درخت بنه، 10 گرم اندران، 50 گرم روغن سوسن و 100 گرم روغن حیوانی (گاو) را مخلوط کنید. سپس این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه یازدهم

50 گرم پونه دشتی را آسیاب کرده و با 100 گرم قائوت مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه، به مقدار یک قاشق چای خوری در سه نوبت مصرف کنید.

نسخه دوازدهم

50 گرم بذر کتان را با 50 گرم شنبلیله مخلوط و آسیاب کنید. سپس این پودر را به 300 میلی لیتر آب و 100 گرم عسل طبیعی اضافه کنید. سپس این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه سیزدهم

20 گرم نخود سیاه را به همراه 50 گرم مویزک آسیاب کنید. سپس آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و روزانه سه نوبت به مقدار یک قاشق مربا خوری میل کنید.

نسخه چهاردهم

5 عدد انجیر و 50 گرم کلم خشک خرد شده را به مقدار آب کافی اضافه کنید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه پانزدهم

50 گرم شاه افسر، 50 گرم بابونه، 50 گرم زیره، 50 گرم آرد باقلا و 50 گرم آرد نخود را آسیاب کرده و به 100 گرم موم و مقداری عسل اضافه کنید. این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

درمان بیماری التهاب بیضه با نسخه های گیاهی

نسخه شانزدهم

10 گرم مقل را با 200 میلی لیتر آب انگور حل نمایید. این مخلوط را روزانه در دو تا سه نوبت به مقدار یک قاشق میل نمایید.

نسخه هفدهم

روزانه در سه نوبت، یک قاشق مرباخوری روغن زنبق میل کنید.

نسخه هجدهم

10 گرم صمغ مصطکی، 10 گرم انزروت، 200 گرم روغن زیتون، 100 گرم روغن کرچک را در 300 میلی لیتر آب انگور سیاه مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه، به مقدار یک قاشق چای خوری در سه نوبت مصرف کنید.

نسخه نوزدهم

10 عدد انجیر، 100 گرم پیه گوسفندی، 100 گرم برگ آسیاب شده درخت زیتون، 50 گرم برگ آسیاب شده درخت سرو، 10 گرم اندران، 100 گرم روغن گاوی در 300 میلی لیتر آب انگور سیاه مخلوط نمایید.  این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه بیستم

50 گرم برگ تمشک را آسیاب کنید. سپس آن را به 50 گرم موم و 50 گرم روغن گل محمدی اضافه کنید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه بیست و یکم

10 گرم مقل، 10 گرم اندران، 500 گرم آب انگور، 50 گرم آرد باقلا را یا 100 گرم روغن حیوانی مخلوط کنید. این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه بیست و دوم

20 گرم اندران، 100 گرم سکنجبین و 50 گرم آرد سبوس را با هم مخلوط نموده و روزانه به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه بیست و سوم

50 گرم بابونه، 20 گرم صمغ انگدان، 50 گرم شنبلیله، 50 گرم آر باقلا، 100 گرم روغن حیوانی، 300 گرم آب انگور و 10 عدد انجیر را با هم مخلوط نموده و روزانه به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه بیست و چهارم

50 گرم آرد هسته خرما و 50 گرم خطمی را در 100 گرم سرکه مخلوط کنید. این مخلوط را سه نوبت در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انجدان رومی را با خواص ضد انگل، سرفه، تنگی نفس، بلغم، سیاتیک، نفخ، کم خونی، رماتیسم، فراموشی و کند ذهنی، درد مفاصل، ضد میگرن و سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0