topNotif

همه چیز در مورد بازیافت و تفکیک زباله و اهمیت آن

2609 بازدید
04 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

بازیافت قبل از خرید

همه چیز در مورد بازیافت و تفکیک زباله : در سال 1989 شهرداری شهر بروکلی کالیفرنیا مبارزه ای را شروع کرد که در آن مردم را تشویق می کرد که مواد غذایی با بسته بندی قابل تجزیه بیولوژیکی یا بازیافتی را خریداری کنند. آن ها شرح دادند که ما چیزهایی که خریده ایم را بازیافت می کنیم. ما در حین خرید نیز می توانیم بازیافت کنیم این ممکن است آسان ترین راه باشد که به کمک ما کره زمین بتواند از آلودگی ها نجات پیدا کند. به طور ساده با انتخاب صحیح به هنگام خرید ما می توانیم از واردشدن مواد ناسالم اضافی به جریان مواد زائد جلوگیری کنیم. بازیافت کردن یک اصطلاح علمی برای کارهایی است که همه ما می توانیم انجام دهیم. فقط شعار ساده و منطقی زباله ها را قبل از خرید کاهش دهید را دنبال کنید.

آیا می دانید.

سالانه 85 کیلوگرم پلاستیک مصرف می شود و 27 کیلوگرم آن مربوط به بسته بندی است که به محض باز شدن دور انداخته می شود. در حدود 30 درصد پلاستیک های تولیدی برای کارهای بسته بندی به کار می رود. در هر ساعت 2/5 میلیون بطری پلاستیکی دور می اندازند. بسته بندی باطله تقریبا 1/3 کل زباله ها را تشکیل می دهند که به محل های دفن زباله ها می فرستند. حدود 5 میلیون تن، بیش از نصف کل تمام پلاستیک هایی که ما سالانه بیرون می ریزیم مواد بسته بندی هستند.

همه چیز در مورد بازیافت و تفکیک زباله

همه چیز در مورد بازیافت و تفکیک زباله

چه کارهایی باید کرد؟!

موقع خرید چشمهایتان را باز نگه دارید، هر چیزی که می خرید اثری روی محیط زیست دارد، سعی کنید اثر مطلوبی باشد. تخم مرغ ها را در جعبه های مقوایی بخرید. اکثر جعبه های حبوبات از مقواهای بازیافت شده ساخته شده اند، فهمیدنش آسان است، داخل آن ها خاکستری رنگ است. جعبه های انواع بیسکوبیت ها، میوه های خشک و غیره نیز بازیافت شده اند. به علامت بازیافت شده روی آن توجه کنید.

مقادیر زیاد خریداری کنید

این طوری ارزان تر تمام می شود و از حداقل بسته بندی استفاده می شود، در بعضی جاها شما می توانید موقع خرید ظرف خودتان را بیاورید. هویج، پیاز و سیب زمینی و غیره را به صورت باز خریداری کنید و نه در بسته بندی پلاستیکی، نوشابه ها را در ظرف های شیشه ای و آلومینیومی که بازیافتشان آسان تر است خریداری کنید، می توانید چاشنی ها، ادویه جات، غذاهای بچه ها را نیز به همین ترتیب انتخاب کنید. از ظروف پلاستیکی مخصوصا نوع فشرده که از انواع مختلف پلاستیک و از چند لایه ساخته شده اند و به طور وحشتناکی غیر قابل تجزیه هستند پرهیز کنید.

 

همچنین بخوانید:  بازیافت شیشه ها به روش اصولی و بهداشتی

 

اگر می خواهید بیش از این کاری کرده باشید.

بازیابی را به کودکان خود بیاموزید، آن ها نسبت به بسته بندی های رنگارنگ و گیرا مخصوصا برای کالاهایی که در آگهی های تلویزیونی نشان داده می شوند ضعف دارند. از طرفی آن ها سرعت یادگیری زیادی داشته و علاقه مخصوصی به طبیعت دارند. به آن ها بیاموزید که با جایگزین کردن چیزی به جای چیز دیگر مواظبت از اسباب بازی هایشان در نجات کره زمین از آلودگی ها همان طوری که خود شما عمل می کنید کوشا بوده و از اول کارها را درست انجام دهند. جامعه خود را برای برداشتن قدم هایی در جهت تبلیغ و آگاهی در مورد بازیابی ترغیب می کند.

توجه داشته باشیم!

اگر فقط در 10 درصد موارد کالاهایی با بسته بندی پلاستیکی کمتری خریداری شود ما می توانیم در حدود 65 میلیون کیلوگرم پلاستیک را در محل های دفن زباله کاهش دهیم، آلودگی صنعتی را کاهش داده و پیامی به تولیدکنندگان ارسال داریم که ما در مورد مواد جایگزین پلاستیک مصمم هستیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سقز را با خواص تسکین دردهای مفاصل، تقویت نیروی جنسی، تسکین درد کمر و درد های مفصلی، رویش مجدد موهای آسیب دیده، التیام سوختگی و از بین بردن جای آن، درمان تکرر و قطره قطره آمدن ادرار، از بین برنده ماه گرفتگی پوست بدن، درمان ترک لب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0