topNotif

آداب رفتار با دوستان و چگونه دوستی هایمان را مستحکم کنیم؟

2245 بازدید
14 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

آداب رفتار با دوستان : به صحبت های دوستانتان گوش دهید.

حرف نزنید.

وقتی دوستان به شما متوسل شده اند و گوشی می خواهند که همدلانه حرف هایشان را بشنود بدون قطع صحبت هایشان بگذارید حرف بزنند. سعی نکنید که با گفتن یک حکایت جالب حرف آن ها را برگردانید یا حتی قصه ای شبیه به خود آن ها بگویید. گوش کردن یک مسابقه نیست. اگر با کسی هستید که بدون قطع کلام شما به حرف هایتان گوش نمی دهد، فقط دستتان را بالا ببرید و با آرامش بگویید میخواهم حرفم را تمام کنم. موقع گوش کردن فرض شما بر این باشد که دوستتان بعدا در مورد حرف هایی که زده از شما سوال خواهد کرد.

بگذارید آن ها خودشان را خالی کنند.

اگر دوستی عصبانیت خود را با شما در میان گذاشته سعی نداشته باشید که وی را آرام کنید. بگذارید تا هر چه فریاد دارد، بکشد. اینکه به کسی بگویید آرام باشد بهترین راه برای این است که او را بیشتر عصبانی کنید.

برای دوستان بیمار خود سوپ، لیموناد زنجبیلی، فیلم های ویدیویی و مجله ببرید.

آن دسته از مقالات شخصی یا حرفه ای را که فکر می کنید مورد علاقه دوستتان باشد به او بدهید وقتی به کسی می گویید خیلی متاسفم در چشمانش نگاه کنید.

آداب رفتار با دوستان

آداب رفتار با دوستان

قضاوت کردن را برای بعد بگذارید.

وقتی با دوستی صحبت می کنید به قصد ارزیابی یا قضاوت کردن چیزهایی که طرف مقابلتان بر زبان می آورد به حرف هایش گوش ندهید. شاید او نظر شما را بپرسد اما تا قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد فقط آنجا هستید که همدلانه به حرف هایش گوش بدهید. لزوما احتیاجی به این نیست که شما بینش های عمیق خود را با دوستتان سهیم شوید.

وقتی اشتباهی می کنید، آن را بپذیرید.

این کار می تواند به حفظ یک دوستی یا رابطه کاری کمک کند. موضوع را با یک جمله طنز که تقصیر شما را کم کند، مطرح نمایید. مثلا بگویید تا دیروز من جزو معدود کسانی بودم که هرگز اشتباه نکرده بودم.

ساکت ننشینید.

اجازه ندهید حرف های ناشایستی که در مورد دوستتان زده می شود بی جواب بماند، حتی اگر رابطه دیگری را خدشه دار کند. بر علیه این حرف ها قیام کنید. وقتی شایعه بد و نامربوطی راجع به یک دوست می شنوید از او دفاع کنید. این کار فقط دوستی شما را مستحکم تر می کند. خود شما هم دوست دارید که همین رفتار را از دیگران ببینید. این ترفند شاید برای رسیدن به پیشرفت های شغلی مناسب نباشد اما شما نسبت به خودتان احساس بهتری خواهید داشت.

دوستان خودتان را با دقت انتخاب کنید چون از روی شخصیت آن ها در مورد شما قضاوت می کنند تماس خود را با دوستان قدیمی قطع نکنید.

آن ها را بیدار کنید.

وقتی یک دوست شبی را در منزل شما می ماند، صبح با نواختن ضربه آرامی به در او را بیدار کنید. با یک سینی چای یا قهوه، برشی نان و تکه میوه روشی خوشایند برای آغاز کردن یک روز است.

به صفات پسندیده توجه کنید.

به آدم هایی که برای شما قابل تحسین هستند یا دوستان جدید به دقت نگاه کنید. به آن صفاتی که در این آدم ها پسندیده به نظرتان می رسد توجه نمایید و سعی کنید که آن ها را در زندگی خود به کار ببرید. از دوستانتان به خاطر این صفات و همین طور به خاطر فضایلی که دارند تعریف و تمجدید کنید.

داستان هایی از افراد بزرگ تر فامیل یاد بگیرید.

هر زمانی که برایتان ممکن است از یکی از بزرگترهای فامیل بخواهید چیزی از گذشته ها برایتان تعریف کنند. از یک کاست نوار استفاده نمایید. در مورد پدربزرگ ها و مادربزرگ هایتان، بیماری های خانوادگی، عمو و دایی های شیطان و هر چه که بر اطلاعات شما از سوابق خانوادگی می افزاید سوال کنید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

 

یک نسبت سه به یک حفظ کنید.

وقتی با همسرتان، همکاران، دوستان یا بچه های خود در ارتباط قرار می گیرید آسان می توانید فقط روی منفی ها تاکید کنید. خودتان را عادت بدهید که در برابر هر مورد منفی یا نظر انتقادی به سه نظر مثبت اشاره نمایید.

در موردش حرف بزنید.

بعد از تماشای یک فیلم خوب، برای صرف قهوه بیرون بروید. هیچ چیزی بهتر از این نیست که در مورد موضوع با یک دوست تبادل نظر کنیم. این جالب است که دیدگاه شخص دیگری را هم راجع به فیلم بشنوید حتی اگر فیلم فقط روز استقلال مدنظر باشد.

به اجرا در آورید.

وقتی پیشنهاد می دهید که دور هم جمع شوید فورا قرار معینی بگذارید. این بسیار معمول است که می گویند بیایید ناهاری با هم بخوریم. بدون اینکه واقعا قصدی برای این کار داشته باشند. بنابراین کار را به مرحله اجرا در آورید. به قول هایتان عمل کنید به این ترتیب دوستانتان خواهند دانست که می توانند به شما اعتماد کنند. قرار گذاشتن و عملی کردن قرار به دوست ها کمک می کند که دوست باقی بمانند.

یادداشت های کوتاه بنویسید.

به جای اینکه یک ساعت وقت صرف یادداشت طویلی برای دوستتان کنید، بهتر است به نوشتن یک یا دو پاراگراف اکتفا نمایید. اگر بخواهید صبر کنید تا نامه بلند بالایی بنویسید شاید هرگز وقتش را نکنید. یا صبح یکی دو خط از نامه را بنویسید و ادامه آن را برای بعد بگذارید. سعی کنید که کاغذتان را روی یخچال بچسبانید.

از یک قلم خطاطی استفاده کنید.

یادداشت هایتان را حتی اگر غیر رسمی هستند با قلم خطاطی بنویسید تا شکل زیباتری پیدا کنند. قلم هایی که به وسیله طراحان و کسانی که کارت های دعوت عروسی را می نویسند مورد استفاده قرار می گیرد، تسلط بیشتری به نویسنده ها می دهد. ضخامت ها و رنگ های مختلفی را آزمایش کنید تا ببینید که کدام را بیشتر دوست دارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ گل گاوزبان را با خواص تصفیه کننده خون، نشاط آور، تقویت قلب و اعصاب، ضد التهاب و ضد درد، درمان سرماخوردگی، درمان تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0