درمان التهاب کبد با 12 نسخه گیاهی و طبیعی در طب سنتی

3704 بازدید
12 دی 97
بهاره
,,

درمان التهاب کبد توسط نسخه های گیاهی در طب سنتی

کبد از مهمترین بخش های دستگاه گوارش انسان محسوب می شود. کبد وظایفی چون سوخت و ساز مواد غذایی، مبارزه با عفونت، حمایت از سیستم ایمنی بدن، ذخیره انرژی، تولید مواد مغذی و سم زدایی را بر عهده دارد. اما یکی از بیماری های شایع کبدی، التهاب کبد است. التهاب کبد عمدتا بر اثر مصرف الکل، عفونت ناشی از هپاتیت، مسمومیت دارویی، بیماری کبد چرب، چاقی و بیماری های ژنتیکی ایجاد می شود. برای درمان التهاب کبد علاوه بر دارو می توان از گیاهان دارویی نیز بهره برد. در این مقاله، با درمان التهاب کبد با نسخه های گیاهی در طب سنتی آشنا شوید.

 

درمان التهاب کبد توسط نسخه های گیاهی در طب سنتی

درمان التهاب کبد توسط نسخه های گیاهی در طب سنتی

 

درمان التهاب کبد با نسخه های گیاهی در طب سنتی

نسخه اول

10 گرم مصطکی، 30 گرم گور گیاه، 30 گرم سنبل الطیب و 20 گرم میوه درخت بان را با کمی عسل مخلوط کنید. مصرف یک قاشق مرباخوری از این مخلوط به صورت روزانه در سه نوبت به درمان التهاب کبد کمک می کند.

نسخه دوم

50 گرم زرشک، 20 گرم گل سرخ، 50 گرم مغز تخم کدو، 20 گرم بذر پنیرک، 20 گرم بذر کاسنی، 50 گرم بذر رازیانه و 30 گرم ریوند را مخلوط کرده و آن را در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه سوم

50 گرم رازیانه، 50 گرم بارهنگ، 30 گیاه گور گیاه، 50 گرم کرفس و 50 گرم لبلاب را در 100 گرم سکنجبین مخلوط نمایید. مصرف روزانه این مخلوط در سه نوبت به میزان یک قاشق مرباخوری جهت درمان التهاب کبد مفید است.

نسخه چهارم

50 گرم برگ به را آسیاب کنید. سپس، پودر آن را به 50 گرم روغن گل و 100 سی سی سرکه اضافه کنید و به میزان یک قاشق مرباخوری میل نمایید. مصرف این مخلوط به طور منظم و روزانه و در سه نوبت برای بیماری های کبدی از جمله التهاب کبد موثر است.

نسخه پنجم

50 گرم برگ به را آسیاب کنید. سپس، پودر آن را با 100 گرم آرد جو مخلوط نمایید. حال مخلوط برگ به پودر شده و آرد جو را به 200 سی سی گلاب اضافه کنید. این مخلوط را سه بار در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:    علایم و درمان سرطان کبد

 

نسخه ششم

50 گرم تخم ریحان، 30 گرم سنبل الطیب، 20 گرم افسنتین (خاراگوش)، 20 گرم مشک زمین، 50 گرم قائوت جو و 10 گرم مصطکی را با هم مخلوط نمایید. سپس یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را با کمی عسل مخلوط نموده و میل نمایید. مصرف روزانه این نسخه در سه نوبت به درمان التهاب کبد کمک می کند.

نسخه هفتم

50 گرم برگ به، 30 گرم افسنتین (خاراگوش)، 50 گرم شاه افسر، 100 گرم آرد جو را به همرا ه 50 گرم شنبلیله آسیاب کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را سه بار در روز به مقدار یک قاشق مرباخوری میل نمایید.

نسخه هشتم

30 گرم غوره خرما، 20 گرم سفید خار، یک گرم زعفران، 10 گرم مصطکی را در 100 گرم روغن گل و 50 گرم موم مخلوط نمایید. مصرف روزانه این مخلوط در سه نوبت به میزان یک قاشق مرباخوری جهت درمان التهاب کبد مفید است.

نسخه نهم

10 گرم میعه (استرک)، 50 گرم موم، 10 گرم مصطکی، یک گرم زعفران، 10 گرم هل، 30 گرم روغن مصطکی و 50 گرم روغن گل سرخ را در 300 سی سی آب انگور مخلوط نمایید. این مخلوط را در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه دهم

30 گرم سوسن، 10 گرم هل، 20 گرم آس بری، 50 گرم موم، 10 گرم کندر و یک گرم زعفران را در 50 گرم روغن مصطکی مخلوط نمایید. مصرف روزانه این مخلوط در سه نوبت به میزان یک قاشق مرباخوری جهت درمان التهاب کبد مفید است.

نسخه یازدهم

10 گرم مصطکی، 50 گرم بابونه، 50 گرم شاه افسر، یک گرم زعفران، 10 گرم نی نهاوندی، 100 گرم موم، 20 گرم انجدان، 10 گرم هل، 20 گرم سنبل رومی، 20 گرم میوه بلسان و 100 گرم روغن سوسن را با هم مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه دوازدهم

یک گرم زعفران، 10 گرم مقل، 10 گرم هل، 20 گرم سنبل رومی و 20 گرم میوه بلسان را در 50 گرم روغن سوسن مخلوط نمایید. این مخلوط را در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه خرگوشک را با خواص تقویت رشد مژه و ابرو، رفع درد مفاصل، از بین برنده زگیل، درمان آسم، کاهش استرس، درمان سرماخوردگی، درمان میگرن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0