topNotif

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

1647 بازدید
16 دی 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

آب یکی از مهمترین مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است. به گفته کارشناسان، هر انسان روزانه باید حداقل 7 تا 8 لیوان آب بنوشد. اگرچه بسیاری از مردم آب های سرد و خنک را ترجیح می دهند، اما تحقیقات علمی نشان داده است که نوشیدن آب گرم و داغ دارای مزایای منحصر به فرد برای سلامتی بدن است. این اثرات مثبت علاوه بر پوست و مو، بر عملکرد کل بدن اثر گذاشته و نوعی درمان محسوب می شود. حال اجازه دهید در مورد جنبه های سودمند نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن صحبت کنیم.

 

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

 

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن

آب گرم یک تنظیم کننده طبیعی بدن است. اگر روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم شروع کنید، می توانید به راحتی یک زندگی سالم و بدون بیماری را در پیش بگیرید.

باعث کاهش وزن می شود

اگر به فکر کاهش وزن با یک رژیم غذایی دشوار و یا تمرینات ورزشی طاقت فرسا هستید، دست نگه دارید! به جای این روش های سخت و دشوار، آب گرم می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. آب گرم سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سبب از بین رفتن بافت چربی می شود. بدین منظور، روزانه باید حداقل 10 تا 12 لیوان آب گرم بنوشید، به ویژه هنگامی که آب را همراه با لیمو، آب آملا (آمله)، زردچوبه و عسل می نوشید، اثر بخشی بیشتری دارد. در نتیجه، شما از اضافه وزن بدن خلاص خواهید شد. آب گرم یک راه حل عالی برای کاهش وزن است.

نکته: اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید از عسل و شیرین کننده ها استفاده نکنید.

از پیری زودرس جلوگیری می کند

بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که روزانه به طور مرتب یک لیوان آب گرم می نوشند، می توانید پیری زودرس را از بین ببرند و در طول عمر خود یک پوست خیره کننده و جوان داشته باشید. آب گرم سلول های پوستی را که توسط رادیکال های آزاد مضر تحت تاثیر قرار می گیرند، ترمیم می کند. همچنین، قابلیت ارتجاعی پوست خود را افزایش می دهد در نتیجه، پوست بدون چروک و زیبا باقی می ماند.

سبب سم زدایی بدن می شود

مهمترین مزیت نوشیدن آب گرم، سم زدایی بدن است. مصرف روزانه آب گرم در اوایل صبح و اواخر شب، می تواند به حذف سموم بدن کمک کند. نوشیدن آب گرم سبب افزایش تعریق در بدن شده و سموم بدن از طریق عرق خارج می شود. می توانید برای دریافت نتیجه بهتر، چند قطره لیمو و کمی عسل به آن اضافه کنید.

گردش خون را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای مهم مصرف آب گرم افزایش گردش خون است. همان طور که قبلا ذکر شد، آب داغ چربی بدن را از بین می برد. در عین حال، نیز باعث تخریب رسوبات موجود در سیستم عصبی می شود.

 

همچنین بخوانید:  آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد بعد از غذا

 

پوست را سالم نگاه می دارد

با نوشیدن آب گرم به طور مرتب، شما می توانید بدن را هیدراته نگه دارید. این خاصیت آب گرم برای پوست های خشک بسیار مفید است. همچنین، برای حفظ یک پوست سالم ضروری است زیرا گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و رنگ صورت را درخشان می کند.

عفونت های بدن و اختلالات پوستی را از بین می برد

با مصرف روزانه آب گرم، پوست خود را از آکنه، جوش و سایر اختلالات پوست محافظت کنید. آب گرم باعث پاک شدن عفونت های عمیق در بدن می شود. اضافه کردن چند قطره لیمو و استفاده از عصاره برگ چریش در آب گرم، در درمان بیماری های پوستی بسیار سودمند است.

در درمان گلو درد و سرماخوردگی مفید است

آب آشامیدنی یک درمان عالی برای سرماخوردگی، سرفه و گلو درد است. آب گرم باعث پاکسازی سرفه یا خلط از دستگاه تنفسی می شود. همچنین، آب گرم به احتقان بینی کمک می کند.

سبب تقویت رشد مو و درخشش آن می شود

آب گرم یا داغ یک منبع عالی برای رشد سلول های مو محسوب می شود. همچنین، سبب افزایش فعالیت ریشه مو شده که به داشتن مو طبیعی و درخشان کمک می کند. به علاوه، پوست سر را هیدراته نگه می دارد و به مبارزه با شوره سر کمک می کند.

 

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

نوشیدن آب گرم و فواید درمانی آن بر روی سلامت کل بدن

 

به درمان یبوست کمک می کند

کمبود آب در بدن ممکن است منجر به مشکل حاد و مزمن یبوست شود. همانطور که مدفوع درون روده تجمع می یابد، حرکت روده ای کندتر می شود. همیشه توصیه می شود که هر روز صبح وقتی که معده خالی است، آب گرم یا داغ بنوشید. آب گرم غذا را تجزیه می کند و حرکت ذرات در روده را سریعتر می کند.

مشکلات قاعدگی را درمان می کند

آب داغ می تواند به دردهای قاعدگی کمک کند. زنان می توانند برای دریافت نتیجه بهتر، مقداری دانه زنیان را به آب داغ اضافه کنند و در دوره های قاعدگی بنوشند. گرمای آب سبب آرامش عضلات شکمی شده که در نهایت اسپاسم و درد را درمان می کند .

برای بیماران مبتلا به آرتریت بسیار مفید است

آب گرم برای درمان انواع بیماری های آرتریت (التهاب مفاصل) مفید است و سبب کاهش تورم می شود. نوشیدن مخلوط کمی از خمیر زردچوبه در آب گرم، در صبح با معده خالی و یک ساعت قبل از شام در شب، اختلال مفاصل را از بین می برد.

باعث بهبود عملکرد هضم می شود

آب گرم یا داغ برای هضم مفید است. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب سرد بلافاصله پس از غذا، می تواند روغن موجود در غذاهای مصرف شده را سخت کند. این باعث ایجاد چربی در دیواره داخلی روده می شود که در نهایت منجر به سرطان روده می شود. با این حال، اگر یک لیوان آب گرم بنوشید، می توانید از این مشکل جلوگیری کرده و میزان هضم غذا را تا حد زیادی افزایش دهید. به علاوه، مصرف روزانه 6 لیوان آب گرم سبب کاهش میزان اسید معده می شود.

جهت درمان اختلالات غده تیروئید سودمند است

آب گرم به درمان بیماری های تیروئیدی کمک می کند. افراد مبتلا به اختلالات تیروئیدی می توانند یک قاشق مربا خوری از تخم گشنیز در یک لیوان آب از شب تا صبح خیس کنند. سپس در صبح آب را صاف کرده و بجوشانید و با معده خالی آن را بنوشید.

بنابراین، روز خود را با یک لیوان آب گرم شروع کنید و مطمئن باشید نوشیدن آب گرم معجزه می کند!

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0