topNotif

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

4827 بازدید
20 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

آنژین (درد قفسه سینه) یا همان دردهای کرونری که ناشی از تنگی و انسداد نسبی عروق کرونر قلب است، به دردهای آنژینی معروف است. شریان های کرونر، عروق خون رسان به عضله قلب هستند. البته ممکن است درد سینه به علت التهاب جدار خارجی قلب (پریکاردیت) باشد. درد های آنژینی از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا در صورت عدم توجه به آن ها خطر سکته قلبی بسیار افزایش می یابد. افرادی كه به آنژین قفسه سینه مبتلا بوده و تحت درمان هستند می توانند از درمان هاي تكمیلی زیر به عنوان كمك كننده اي جهت پيشگيري از عود حملات (نه درمان صد در صدی) استفاده كنند. حال، درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن را بررسی خواهیم کرد.

 

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

 

علل و علایم درد آنژینی (درد قفسه سینه)

دردهای آنژینی به دلیل کاهش خون‌رسانی به عضله قلب صورت می گیرد و اگر خون رسانی کاهش بیشتری پیدا کند، ممکن است به سکته قلبی منجر شود. بیشتر این دردها موقع فعالیت جسمانی مانند  دویدن، بار سنگین برداشتن، راه رفتن و بالارفتن از پله ایجاد می‌شود و بیمار احساس سنگی بر روی سینه‌ می کند. البته درد بین 10 تا 20 دقیقه با استراحت یا قرص زیر زبانی کم کم خوب می‌شود. نشانه های درد آنژینی عبارتند از:

  • درد قفسه سینه
  • خستگی
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • عصبانیت همراه با استرس
  • درد بازو، گردن، فک، شانه و یا پشت
  • عرق کردن

عوامل خطرناکی که درد های آنژینی را افزایش می دهند عبارتند از: استرس، دیابت، افزایش چربی خون، افزایش فشار خون، چاقی، افزایش سن و سیگار کشیدن است.

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

سیر

نسخه اول

٢ تا ٣ حبه سير تازه را به مدت يك ساعت در شير تازه نجوشيده بخيسانيد. سپس، اين حبه هاي سير را بخوريد. اين كار بايد به ويژه در مواردي كه افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند و پس از حمله قلبي در مدت زمان نقاهت ادامه يابد.

نسخه دوم

٢ تا ٣ حبه سير له شده را در يك ليوان شير بجوشانيد. اين شير تهيه شده را به مدت يك هفته و روزانه يك بار بنوشيد. اين كار براي افرادي كه مبتلا به انسداد حاد شريان ها هستند، مفيد است. در تحت شرايط طبيعي، شير و سير تركيب خوبي نيستند. فقط در موارد ويژه و جهت درماني كوتاه مدت تجويز مي شوند.

نسخه سوم

٢ تا ٣ حبه سير را در روغن حيواني سرخ كرده و توسط بيماراني كه داراي اضافه وزن نيستند، ميل شود.

نسخه چهارم

٢ تا ٣ حبه سير را آسياب كرده تا خمير نرم درست شود، اين خمير را در يك ليوان شير زده شده مخلوط و ميل نماييد.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد سکته قلبی

 

کدو حلوایی یا کدو قلیانی

رژيم غذايي جهت افرادي كه مبتلا به بيماري كرونر قلب هستند و يا افرادي که از انفارکتوس در حال بهبودی ماهیچه قلبی هستند باید شامل کدو حلوایی یا کدو قلیانی باشد. 250 گرم کدو قلیانی یا کدو حلوایی سبز را به خوبی شسته و به قطعات کوچک برش دهید. اجازه دهید کدوها، همراه با کمی نمک معدنی و یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری زردچوبه، بپزند.

زمانی که پخت کامل شد، کدوهای پخته شده را با مخلوطی از یک قاشق چای خوری زیره و یک قاشق چای خوری تخم گشنیز تفت داده شده و آسیاب شده،طعم دار کرده و میل نمایید. زیره و تخم گشنیز حاوی فیبر بوده و همچنین، خواص پایین آورنده کلسترول را دارد. مغز کدو قلیانی یا کدو حلوایی سبز دارای خواص ادرارآور و سم زدا است. به همین دلیل، پلاک های کلسترول و سخت شدگی شریان ها از سطح داخلی دیواره عروق توسط  زیره و گشنیز پاک شده و امکان احتمال انسداد عروق خونی و لوله های کلیوی کاهش می یابد.

تخم گشنیز

یک قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید. پس از سرد شدن آن را توسط یک پارچه نازک صاف کنید. جهت درمان درد آنژینی، هر روز از این دمنوش بنوشید. این دمنوش مقادیر بالای کلسترول را پایین می آورد و همچنین، به دلیل خاصیت مدر بودن آن، به عملکرد صحیح کلیه ها کمک می کند.

ترکیب آنغوزه، زیره و زنیان

به میزان مساوی از آنغوزه، زیره و زنیان را به صورت جداگانه خشک کرده و بو بدهید. سپس، هر سه مواد را با هم مخلوط کرده و یک چهارم نمک معدنی به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک شیشه خشک و مقاوم نسبت به هوا نگهداری کنید و روزانه نصف قاشق چای خوری از آن را با یک لیوان آب گرم بخورید. این مخلوط برای در سینه ناشی از سوزش معده، سوء هاضمه و نفخ که علایم آن ها اغلب اوقات همانند علامت درد آنژینی است، مفید می باشد.

 

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های طبیعی و گیاهی کاهش علایم آن

 

دمنوش جعفری

مصرف روزانه دمنوش گیاهی که از برگ های جعفری و میوه آن درست شده است، در سه نوبت، به افرادی که فشار خون بالا یا بیماری قلبی ناشی از تصلب شرائین دارند، مفید است. این دمنوش گردش خون را بهبود می بخشد زیرا، جعفری دارای خواص شبیه به کومارین (ماده ای شیمیایی که ضد انعقاد خون است) است. از این رو این دمنوش به عناصر سلولی موجود در خون اجازه نمی دهد که سفت شوند.

خیار هندی ( آگل مارملوز)

مغز میوه یا آب خیار هندی (مارملوز)، تقویت کننده قلب بوده و درمانی برای بیماری های قلبی است. این میوه باید هنگامی که در آنژینی وجود دارد، خورده شود. خیار هندی (مارملوز) دارای خاصیت ضد انعقاد است. همچنین، آب یا میوه آن باید به دقت جویده شود و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کرد چون گرایش به رسوب کردن در معده دارد. اگر این میوه بی وقفه مصرف شود و یا در دفعات زیاد با مقدار فراوان خورده شود، ممکن است باعث یبوست یا نفخ شود.

آب انار

مصرف روزانه یک چهارم آب انار در یک نوبت، سبب تقویت قلب می شود.

زنجبیل

نصف قاشق چای خوری عصاره زنجبیل تازه با نصف قاشق چای خوری عسل، درد آنژینی (در قفسه سینه) را تسکسن می دهد.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش درد آنژینی

  • رژیم غذایی جهت بیمارانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند، باید فاقد مواد غذایی تند، ادویه دار و سرخ کردنی باشد.
  • کدو حلوایی سبز، پرتقال، موز، گوآوا، سیب و میوه های خشک نیز مفیدند.
  • از چربی های هیدروژنه اجتناب کنید.

نکته: تمامی نکته ها و موادغذایی طبیعی که در فوق ارائه شد، جهت درمان درد آنژینی نیست. در واقع، درمان گیاهی و طبیعی صد در صدی برای این بیماری وجود ندارد و در صورت بروز مشکلات قلبی و درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کنید. اما، این نسخه ها به جلوگیری از علایم درد آنژینی و حملات قلبی کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق جعفری را با خواص اشتهاآور، ادرارآور، ضد اسهال، رفع بیماری های کبد، رفع کم خونی، بادشکن، درمان آسم، ضد گرفتگی عضلانی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0