topNotif

درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی در طب سنتی

4456 بازدید
22 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 فروردین 1401

آخرین بروزرسانی 4 فروردین 1401

درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی در طب سنتی

به التهاب و تورم رگ های وریدی در مقعد، بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) گفته می شود. وقتی کبد دچار پر خونی شود، نتیجه به طور معمول هموروئید است. نشانه های بواسیر بستگی به نوع آن دارد. بواسیر داخلی همراه با خونریزی مقعدی است و دردی ندارد اما، در بواسیر خارجی نشانه های کمتری بروز می کند. اما اگر بواسیر با تجمع لخته خون همراه باشد، درد و تورم نیز در مقعد وجود خواهد داشت. راه های درمانی بسیاری برای بواسیر وجود دارد اما، از گیاهان دارویی غافل نشوید. گیاهان دارویی چه به صورت خوراکی و چه به صورت استعمال خارجی (ضماد) در درمان بواسیر موثر هستند. حال با درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی در طب سنتی، آشنا شوید.

 

درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی در طب سنتی

درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی در طب سنتی

 

درمان گیاهی بواسير(هموروئید) به کمک نسخه های طبیعی

نسخه اول

10 گرم صمغ مصطكی و 40 گرم شاهدانه را به 100 گرم عسل اضافه كنيد. روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مربا خوری ميل كنيد.

نسخه دوم

100 گرم كلم خرد شده و يا عصاره آن را با 200 گرم روغن زيتون مخلوط كنيد. اين مخلوط را جهت درمان گیاهی بواسير، روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مرباخوری ميل كنيد.

نسخه سوم

50 گرم پيه (قسمت گوشتی داخل ميوه گياهان كه بعد از خشک شدن به رنگ سفيد ديده می شود مانند انار) هندوانه ابوجهل و 40 گرم مغز بادام تلخ را مخلوط كرده و در سه نوبت به مقدار يک قاشق مربا خوری از اين مخلوط به همراه كمی عسل ميل نماييد.

نسخه چهارم

100 گرم سياهدانه را با 200 گرم عسل مخلوط كنيد. جهت درمان بواسير، روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مرباخوری از آن ميل كنيد.

نسخه پنجم

30 گرم ریشه کبر، 50 گرم ریشه کرفس، 20 گرم ریشه انجدان، 30 گرم ریشه سوسن و 200 گرم روغن زنبق را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس، از این مخلوط روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری ميل كنيد.

نسخه ششم

50 گرم برگ خشک شده گیاه آس را به خوبی آسیاب کنید. برای درمان گیاهی بواسیر، پودر برگ آس را با کمی عسل مخلوط کرده و سه بار در روز و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  دلایل خارش مقعد و سوزش مقعد و روش های درمان خانگی و پزشکی

 

نسخه هفتم

50 گرم روغن گاو، 50 گرم روغن هسته زردآلو، 50 گرم روغن هسته هلو، 50 گرم روغن کوهان شتر و 50 گرم روغن حنا را با هم مخلوط نموده و شب ها قبل از خواب استعمال کنید.

نسخه هشتم

10 گرم هلیله، 10 گرم بلیله و 10 گرم آمله خشک شده را آسیاب کنید. سپس، مقداری عسل و 50 گرم روغن هسته زردآلو به آن اضافه کنید. جهت درمان گیاهی بواسير(هموروئید) ، روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مرباخوری از آن ميل كنيد.

نسخه نهم

10 گرم سندروس، 20 گرم گیاه خلال دندان و 100 گرم بذر تره را با مقداری عسل مخلوط نمایید. روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مربا خوری از این مخلوط ميل كنيد.

نسخه دهم

10 گرم هلیله، 10 گرم بلیله و 10 گرم آمله خشک شده را آسیاب کنید. سپس، 10 گرم کهربا و 10 گرم صمغ مقل را نیز پودر کرده به آن ها اضافه کنید. در نهایت مقداری عسل به آن افزوده و سه بار در روز به میزان یک قاشق مرباخوری از آن میل نمایید.

نسخه یازدهم

10 گرم هلیله سیاه، 50 گرم بذر رازیانه، 50 گرم بذر ترتیزک و 50 گرم روغن گاو را با هم مخلوط کنید. سپس، مقداری عسل به آن افزوده و یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را در سه نوبت (صبح، ظهر و عصر) جهت درمان گیاهی بواسیر، میل کنید.

نسخه دوازدهم

10 گرم هلیله سیاه، 50 گرم روغن گاو، 50 گرم آب تره، 50 گرم روغن گردو، 30 گرم اطریفل و مقداری عسل را مخلوط کرده و سه بار در روز و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

نسخه سیزدهم

50 گرم بذر سفید ترتیزک و 50 گرم آب تره را به 100 گرم روغن گردو اضافه کنید. سپس، کمی عسل به آن افزوده و یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را در سه نوبت، جهت درمان گیاهی بواسیر، میل کنید.

نسخه چهاردهم

10 گرم عاقرقرحا، 10 گرم سه کوهه، 20 گرم بادام تلخ آسیاب کرده و 50 گرم آرد جو، 50 گرم آب کلم، 50 گرم روغن هسته زردآلو و کمی عسل را به آن اضافه کنید. روزانه در سه نوبت به مقدار يک قاشق مرباخوری از آن ميل كنيد.

نسخه پانزدهم

جهت درمان گیاهی بواسير به 20 گرم میوه سرو کوهی، 30 گرم آب تره، 10 گرم بذر اسپند، 30 گرم بذر ترتیزک و 100 گرم بذر شنبلیله، کمی عسل و 100 گرم روغن گردو اضافه کنید. سپس، سه بار در روز و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسپند رنگی را با خواص  ضد افسردگی، آرامش بخش، ضد میکروب، خواب آور و درمان بی خوابی، تب بر، درمان آسم، رفع حالت تهوع، درمان صرع، رفع قرمزی چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0