درمان عرق النسا یا بیماری سیاتیک با 9 نسخه گیاهی موثر

10850 بازدید
25 دی 97
سمانه
,

درمان عرق النسا یا بیماری سیاتیک با 9 نسخه گیاهی موثر

اگر رگ خاصی از پشت پا به طرف پایین تا انگشتان پا درد بگیرد، عصب سیاتیک است ولی اگر درد منتشر شده تمام پا را درگیر کند، سیاتیک (Sciatalgia) نیست و معمولا به صورت کمر درد، رگ سیاتیک هم دردناک می شود. سیاتیک، دررفتگی بین مهره ای است که معمولا در گردن یا کمر رخ می دهد و در اثر خم شدن ناگهانی یا برداشتن اشیا سنگین ایجاد می شود. در این مواقع باید در پایین آمدن از پله ها احتیاط کرد، انجام ورزش های روزانه و نرمش نرم و خاص و پرهیز از برداشتن بارهای سنگین و کارهایی که بر کمر فشار می آورند ضروری است.

سیاتیک در طب سنتی به “عرق النسا” معروف است. امروزه بیشتر دردهای سیاتیکی به دلیل افزایش سوداست البته نوع بلغمی نیز دیده می شود. انجام فصد و داروهای خاص به پاک سازی سودا در بدن کمک می کند. مبتلایان به عرق النسا باید به کلی از خوردن قلوه و دل اجتناب نمایند زیرا محرک اصلی همانا دل و قلوه می باشد.

درمان عرق النسا

درمان عرق النسا

درمان سیاتیک یا عرق النسا در طب سنتی

طرز معالجه آن: باید رگ عرق النسا را بزنند که مقدار خون مرده از آن خارج شود.

نسخه1:

بابونه و شوید را دم نموده روزی سه استکان در سه نوبت میل نمایند و در تمام غذاهای روزانه شوید و بابونه خشک یا تازه مصرف نمایند. بابونه و شوید خشک را بسایید و با نبات کفلمه نمایید. (کفلمه کردن: چیزی را در کف دست نهادن و خرد کردن و به دهان ریختن).

نسخه2:

اسطوخودوس، مریم نخودی، گل بابونه، گل بومادران، آویشن شیرازی، بسفایج و بادرنجبویه را از هر کدام به مقدار مساوی با 1.5 لیتر آب بجوشانید تا تقریبا به وزن 600 گرم آب آن باقی بماند و زیادی آب آنقدر بجوشد و بخار شود که فقط 600 گرم باقی بماند. پس از قدری سرد شدن آنرا بفشارند و صاف نمایند. آب آن را با نبات در سه مرتبه صبح و ظهر و عصر میل نمایند و گیاه آن را به موضع درد ببندند. این عمل تا هفت روز تکرار شود.

نسخه3:

20 گرم گل سرنگون (لاله واژگون) را بسایند در 40 گرم گلاب مخلوط نموده به موضع درد بمالند.

نسخه4:

سیاه دانه را بجوشانند روزی 20 گرم آب آن را تا 40 روز میل نمایند در عرق النسا نافع است.

 

همچنین بخوانید:  سیاتیک چیست و چگونه موجب کمردرد می شود

 

نسخه5:

بذرالبنج (بنگ دانه) را نرم بسایند و با روغن کرچک مخلوط نموده به موضع درد بمالند.

نسخه6:

اسپند 1 لیوان، سعد کوفی یک فنجان، زعفران نیم گرم، ریشه شیرین بیان 20 گرم، نرم بسایند و با عسل مخلوط نموده و حب (قرص) بسازند روزی سه حب میل کنند.

نسخه7:

گل اقاقی، گل شقایق، گل شقاقل، اسطوخودوس، گل بابونه از هر کدام 10 گرم بجوشانند و روزی سه استکان صبح، ظهر، شب میل نمایند. این عمل تا ده روز تکرار شود.

نسخه8:

در مواقع شدت عرق النسا و پادردهای شدید روی یک دستمال تنظیف مقداری عسل بمالید و روی محل درد بگذارید، دو ساعت بماند بعد آن را عوض نمایید. ضمنا صبح ناشتا دو قاشق سوپ‌خوری عسل بطور صبحانه میل کنید.

نسخه9:

برای معالجه برحسب بنیه بیمار، باید در هر روز پنج تا هفت لیمو را مصرف کرد. در هفته اول باید هر روز یک لیمو را آب گرفته و با کمی آب، صبح ناشتا ده دقیقه بعد از حمام، آنرا نوشید. در هفته دوم آب دو لیمو را به همین ترتیب نوشید و هفته سوم سه لیمو و …

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل شقایق را با خواص مسکن دردهای عمومی، آرامبخش، ضد تب، خواب آور، درمان مشکلات تنفسی، درمان زودانزالی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سیاتیک
    19 مهر 1401

    من سه ماهه گرفتارسیاتیک شدیدشدم هرکاری که بگین کردم دیگه خوب نمی شه فقط دارم دردمی کشم

    • عطارک
      20 مهر 1401

      درود بر شما

      بهتر است با متخصصین طب سنتی مشورت کنید تا با در نظر گرفتن شرایط بدنی و … بهترین درمان و گیاه را برای کاهش درد شما، تجویز کنند

      با آرزوی سلامتی برای شما????

0