کاهش وزن بدون ورزش با 6 راهکار موثر

1746 بازدید
30 دی 97
سمانه
,,

6 راهکار برای کاهش وزن بدون ورزش کردن

کاهش وزن بدون ورزش : همه ما روزهایی را داشته ایم که سخت تلاش کرده ایم به تمام کارهایمان برسیم اما هر کاری کردیم، نتوانستیم آن روز ورزش کنیم. مثل وقت هایی که توی ترافیک گیر کردیم و دیر به باشگاه رسیدیم، یا مجبور بودیم کار کنیم یا دچار صدمه شدیم و بدنمان قادر به ورزش کردن نبوده، خبر خوب این است که در این مطلب مواردی به شما گفته می شود که بدون ورزش کردن نیز می توانید کاهش وزن طبق برنامه سلامتی خود داشته باشید. حتی این مطالب به درد افرادی که اضافه وزن ندارند می خورد چون باعث می شود وزنتان در حد متعادل خودش باقی بماند و دچار اضافه وزن نشوید.

1- هر غذایی را مصرف نکنید.

شما باید غذاهایی با کالری بالا و غذاهای فرآوری شده را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در عوض در برنامه غذایی خود مواد غذایی تازه و مغذی را افزایش دهید. گوشت و میوه های تازه، سبزیجات و غلات باید اکثریت رژیم غذایی شما را در بر بگیرند. آن ها نه تنها کالری کمتری دارند بلکه دارای مواد مغذی زیادی نیز هستند.

2- از مقدار کالری مصرفی روزانه خود باخبر شوید.

هر فرد به مقدار کالری متفاوتی نیاز دارد. مثلا 1500 کالری در روز برای همه افراد مناسب نیست. این که بدانید دقیقا در روز به چه مقدار کالری نیاز دارید کلید موفقیت شماست. برای این که بدانیم هر فرد به چه میزان کالری در روز نیاز دارد باید به زندگی روزانه آن فرد دقت کنیم. بعضی از فاکتورهای تعیین کننده برای تعیین میزان کالری مورد نیاز هر فرد شامل قد، وزن، جنسیت، میزان فعالیت های جسمانی فرد و…. می شود.

کاهش وزن بدون ورزش

کاهش وزن بدون ورزش

3- پروتئین و فیبر مصرفی خود را افزایش دهید.

پروتئین و فیبر مصرفی روزانه دارای اهمیت بسیاری می باشند. پروتئین باعث عضله سازی و حفظ عضلات بدن می شود، باعث می شود احساس سیری کنیم و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. فیبر نیز احساس سیری کامل، متابولیسم بدنی شما را مشغول نگه داشته و به شما اجازه می دهد حرکات روده منظم داشته باشید. ترکیب این دو باعث چربی سوزی می شود.

برای مصرف روزانه پروتئین، یک گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن بدن، توصیه می شود. برای مثال اگر یک خانم وزن 56 کیلو دارد باید 56 گرم پروتئین روزانه مصرف کند. مصرف توصیه شده روزانه فیبر برای هر خانم 25 گرم است.

4- رفتارهای ناسالم غذایی تان را دور بریزید.

آیا درون کابینت هایتان سرشار از چیپس و پفک و… است؟ آیا نوشابه نوشیدنی مورد علاقه هرروزه شماست؟ آیا روی میز کارتان پر از شیرینی و بیسکویت است؟ آیا شما عاشق شیرینی خامه ای و دسر هستید؟ خب همین الان همه این مواد از یخچال، کابینت، روی میزتان دور بریزید. وقتی خرید می کنید توجه داشته باشید چه چیزهایی می خرید، خرید پفک، چیپس، نوشابه یعنی مصرف آن و مصرف این مواد یعنی افزایش وزن شما، پس همین الان خانه تان را پاکسازی کنید.

 

همچنین بخوانید:  کاهش وزن در گروه های خونی مختلف

 

5- هر روز مقداری آب بنوشید.

این مایع هیچ کالری ندارد و نجات دهنده زندگی بشر است، پس هر روز حداقل 3 لیوان آب بنوشید. آب رسانی به بدن خودش علتی برای کاهش وزن است، آب برای درخشش و آب رسانی پوست، جلوگیری از سردرد، داشتن روده هایی سالم کارگشا است. یک لیوان آب قبل و بعد از خواب بنوشید. از مصرف آب تا یک ساعت پس از وعده های غذایی خودداری کنید. مصرف 8 لیوان آب در روز باعث می شود بدن شما به طور منظم کالری سوزی انجام دهد. نوشیدن آب باعث خارج شدن سموم از بدن می شود، به ارگان های بدن کمک می کند فعالیت منظم داشته باشند و متابولیسم ما سریع کار می کند.

6- استرس نداشته باشید و استراحت کنید.

یکی از کلیدهای کاهش وزن داشتن ساعات خواب منظم است. استرس باعث افزایش چربی های شکم می شود پس با استراحت کردن به کاهش وزن خودمان کمک می کنیم. سعی کنید هر روز زمانی از روز خود را به ریلکس کردن و انجام کار دلخواهتان مانند رقص، مدیتیشن، نقاشی کردن، آواز خواندن، حمام آب گرم، وقت گذرانی با دوستان و مطالعه بگذرانید اینگونه از استرس روزانه خود می کاهید.

اگر نمی توانید ورزش کنید به راهکارهایی که بالاتر به شما گفته شد، عمل کنید تا همچنان بدن فیت و سالمی داشته باشید و بهترین ورژن خودتان بمانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0