باورهای اشتباه درباره شیر گاو

1599 بازدید
30 دی 97
سمانه
,

باورهای اشتباه درباره شیر گاو

باورهای اشتباه درباره شیر گاو : در جون و آگوست 1985، ماهنامه علوم تندرستی مقاله ای متحیر کننده تحت عنوان “شیر، قاتل درجه یک” منتشر کرد که در آن دکتر استر و دکتر رز متفقا درباره عامل XO (Xanthoine Oxidase) کشف شده در شیر به مردم هشدار داده بودند. آن ها در کتاب مشترک خود متذکر شده بودند که نه کلسترول و نه نیکوتین، هیچ کدام عامل سکته قلبی نیستند، بلکه عامل اصلی شیر است.

آنزیم XO در شیر

آن ها متذکر شدند آنزیم XO که در چربی شیر موجود است، عامل اصلی انسداد شرایین و در نتیجه فشار خون بالاست. البته آن ها خاطر نشان کردند این شیر نیست که این قبیل نارسایی ها را به بار می آورد، بلکه روش هموژنیزه کردن آن در کارخانه ها موجب این قبیل مصیبت هاست. در اثر این فعل و انفعالات است که شیر به گلوله هایی میکروسکوپی تبدیل می شود و XO از طریق دیواره دستگاه گوارشی به رگ های خونی شخص می رسد. این پزشکان معتقدند که روی پاکت این شیرها هم مانند بسته ای سیگار باید به مصرف کنندگانی که مرتب شیر می نوشند، هشدار داده شود.

باورهای اشتباه در مورد شیر

همیشه همین طور است. نادیده گرفتن قوانین طبیعت مسئله ساز است.تبلیغات و رسوم سنتی ما را متقاعد می کند که باید به بچه شیر و عسل داد تا قوی و تنومند شود. شرکت ها و کارخانه های تولید کننده شیر نیز همین را توصیه می کنند. اما شیر گاو دارای گچ (کلسیم)، چربی، کلسترول و موادی است که باعث بیشترین آلرژی ها می شود. چربی شیر 49% کالری شیر را تشکیل می دهد. از این گذشته شیر مقدار زیادی پروتئین Kasein دارد که بدن ما به دلیل نداشتن آنزیم LAB نمی تواند آن را هضم و جذب کند.

به علاوه انسان بالغ نمی تواند مواد نشاسته ای و مولکول های قند شیر را هضم کند، زیرا آنزیم لاکتوز را زمانی که از شیر مادر گرفته شده، از دست داده است. به خصوص سیاهان و آسیایی ها از این قبیل بیماری ها بیشتر در عذاب هستند، زیرا به نوشیدن شیر عادت ندارند.

باورهای اشتباه درباره شیر گاو

باورهای اشتباه درباره شیر گاو

شیر فاقد هرگونه مواد سلولزی است

هنگامی که از شیر به عنوان غذایی کامل صحبت می شود، نباید فراموش کرد که شیر اصولا فاقد هرگونه مواد سلولزی، آهن، نیاسین، ویتامین ث و روغن لاین است. یقینا شیر غذایی کامل است، اما نه برای انسان، بلکه برای گوساله و بچه های پستان داران، آن هم تا زمانی که دندان درنیاورده اند. گوساله رشدی سریع دارد، شاخ و سم دارد و جمجمه ای کوچک. برعکس انسان رشدی آهسته و جمجمه ای وسیع دارد. طول عمر ما با طول عمر گاو متفاوت است. گوشت و شیر طول عمر را کم و غذاهای خام گیاهی طول عمر را زیاد می کند، به خصوص الان که انسان از گوشت و شیر حیواناتی استفاده می کند که خود نیز بیمار هستند.

خواص شیر مادر

شیر مادر دارای پروتئینی است که به راحتی هضم می شود. در صورتی که شیر گاو دارای موادی چسبنده و دیر هضم است. شیر انسان پروتئین کمتری دارد و قند طبیعی و لزیتی آن در رشد سلول های مغز نقش موثر ایفا می کند. همچنین مقدار کلسیم شیر مادر نصف کلسیم شیر گاو است، زیرا بچه انسان رشدی آرام دارد. کسی نمی گوید شیر مادر بد است یا برای بچه غذایی بهتر از شیر مادر وجود دارد. مادرانی که شیر خود را برای بچه بد طعم می کنند، خود نیز مشکل تندرستی دارند. اما با وجود این همه بلاهایی که در اثر بی توجهی مادران بر سر شیرشان می آید، باز بهترین غذا برای بچه است.

امروزه مخالفان استفاده از شیر حیوانات زیاد شده اند. بچه هایی که با شیر گاو تغذیه می شوند، اندامی غیرطبیعی و بزرگ دارند، از کمبود بسیاری از مواد معدنی و لزیتین که برای سلسله اعصاب و مغز لازم است، رنج می برند و بیشتر عصبی هستند.

مضرات استفاده از شیر گاو

اشخاصی که شیر می نوشند، خلط بیشتری دارند و بیشتر به سرماخوردگی که همانا بیرون راندن اخلاط است، مبتلا می شوند. بیماری های پوستی در این افراد بیشتر از دیگران است. هضم شیر گاو برای انسان بسیار مشکل است. مقدار چربی و پروتئین آن زیاد است و بدن ما نمی تواند آن را همگون سازد. برای اثبات این قضیه به مردم کشورهای غربی که بیشترین مقدار شیر را می نوشند، نگاه کنید. بیماری های استخوانی و همچنین دندان های کج و معوج و بیماری های چشمی در آنان غوغا می کند، به خصوص در بچه های هفت – هشت ساله که باید عینک بزنند و دندان هایشان بریس شود.

این نتیجه نوشیدن شیر سرشار از کلسیم است. این همه محصولات متعددی که از شیر مشتق و به بازار سرازیر شده است، سمی و بیماری زا هستند. فقط برچسب قشنگ دارند و تبلیغات میلیونی برای اینکه به مردم بگویند بهتر از شیر چیزی وجود ندارد. بعضی از مادران بی اطلاع، با وجود داشتن شیر نیز ترجیح می دهند بچه خود را با شیر گاو تغذیه کنند و از بروز مشکلات پوستی نیز نمی توانند بفهمند که فرنی چسبناک و شیر بچه را بیمار کرده است.

 

همچنین بخوانید:  فواید شیر مادر برای نوزاد

 

سخنی با مادران

مادران باید یاد بگیرند که به  بچه هایشان میوه و سبزی بدهند و به آن ها غذاهای گیاهی بخورانند، پخته یا خام. اگر مادری بنا به دلایلی شیر نداشت، باید از شیر بز استفاده کند و به بچه اش آب میوه و غذاهای گیاهی بدهد. فقط مادرانند که بچه ها را در زمان کودکی و همچنین در هنگام بلوغ از غرایض طبیعی خود دور می کنند. آن ها را با غذاهای پخته و مرده آشنا و مانوس می سازند، زیرا آنان مسئول غذا دادن به بچه ها هستند. شیر غذای کودکان و حیوانات شیرخوار است.

وقتی ما از پستان مادر گرفته شدیم، دیگر فاقد آنزیمی می شویم که شیر را هضم می کند، و این علت بسیاری از بیماری هاست. دندان ها و استخوان های ارزشمند را فقط مادر می تواند با تغذیه ای که بیشتر شامل میوه و سبزی است، نجات دهد. بهتر است بچه را خیلی زود با میوه و سبزی تغذیه کنیم. اشخاص خام خوار هیچ گونه کمبود کلسیم ندارند. شیر مادر فقط 1% پروتئین دارد.

فرایند هضم شیر در بدن

بعد از غلات و حبوبات، شیر از لحاظ چسبناکی مکان دوم را دارد و باعث انسداد رگ ها می شود، زیرا فاقد مواد سلولزی و الیاف است و بعد از گندم دومین عامل آلرژی هاست. بدن به منیزیم نیاز دارد تا کلسیم را هضم کند. شیر منیزیم ندارد و به همین علت کلسیم هضم نشده اش در عروق و رگ های خونی بیشتر امریکایی ها و اروپایی ها که این گونه تغذیه را برای انسان ارمغان آورده اند، جمع شده و آن ها را فلج کرده است. نباید فراموش کرد که درصد کلسترول بالای شیر عامل انسداد رگ هاست. کبد بیچاره با این همه چربی و پروتئین چه کار باید بکند، خدا می داند.

کلسیم موجود در شیر گاو چنان چسبناک است که می توان با آن موکت را به زمین چسباند و این برای جسم ما فاجعه به بار خواهد آورد. چربی شیر گاو 330 برابر بیشتر از چربی شیر مادر است. امروزه کودکانی که با شیر گاو تغذیه می شوند، بیشتر دارای جسمی بدقواره و اصولا علیل هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم گلرنگ را با خواص پیشگیری و درمان تصلب شرائین، تقویت سلامت قلب، خارج کننده اخلاط و بلغم از بدن و افزاینده ترشح ادرار، تحلیل برنده گازهای روده، مسکن دردهای روماتیسمی و آرتروز، تقویت کننده نیروی جنسی و افزاینده اسپرم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0