درمان بواسیر با کنجد

5810 بازدید
02 بهمن 97
بهاره
,

درمان بواسیر (هموروئید) با دانه های کنجد

امروزه به دلیل شیوه زندگی نادرست، اکثر مردم دچار بیماری می شوند. هر بیماری به طور مستقیم با شیوه زندگی مرتبط است. هموروئید (بواسیر)، یبوست و شقاق مقعدی بیماری هایی هستند که 90 درصد با سبک زندگی و نوع تغذیه افراد در ارتباط هستند. در این بیماری، پزشکان تغییرات در شیوه زندگی و دارو را توصیه می کنند. اما توصیه ما به شما این است که، اگر شما مبتلا به این بیماری ها هستید و به دلیل زندگی پر مشغله ای که دارید، قادر به تغییر سبک زندگی خود نیستید، مصرف کنجد را از همین امروز شروع کنید. کنجد دارای خواص بسیار فراوانی است که به درمان این بیماری ها کمک می کند. پس اجازه دهید در این مقاله چگونگی درمان بواسیر (هموروئید) با کنجد را شرح دهم.

 

درمان بواسیر (هموروئید) با دانه های کنجد

درمان بواسیر (هموروئید) با دانه های کنجد

  به التهاب و تورم رگ های وریدی در مقعد، بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) گفته می شود. در این بیماری مدفوع به سختی و همراه با درد از بدن خارج می شود، و همچنین، گاهی همراه با خون است. اگر بواسیر با تجمع لخته خون همراه باشد، درد و تورم نیز در مقعد وجود خواهد داشت. علت اصلی این بیماری یبوست است. اگر یبوست درمان شود، از بروز بیماری هایی مانند بواسیر و شقاق مقعد نیز جلوگیری می شود.

درمان بواسیر با دانه های کنجد

مصرف منظم کنجد به تسریع درمان بواسیر (هموروئید) بسیار کمک می کند. بدین منظور، یک قاشق چای خوری کنجد را در یک لیوان آب از شب تا صبح، خیس کنید. سپس، به هنگام صبح، آب و محتویات آن میل نمایید.

اگر علاوه بر بیماری هموروئید مشکلاتی مانند یبوست و شقاق مقعد وجود داشته باشد، می توانید روزانه دو قاشق چای خوری کنجد سیاه و یا کنجد سفید را بجوید و بعد از آن یک لیوان آب میل کنید.

همچنین می توانید، یک قاشق غذاخوری از دانه‌ کنجد را آسیاب کنید و به نیم لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. سپس، اجازه دهید تا حدی که فقط یک لیوان آب داخل ظرف باقی بماند، بجوشد. مصرف روزانه یک چهارم لیوان در دو نوبت از جوشانده دانه‌های کنجد نیز برای درمان بواسیر بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  درمان یبوست با گیاه فلوس

 

علاوه بر این، حدود دو قاشق غذاخوری کنجد را در نیم لیتر آب بجوشانید و اجازه دهید آب آن به حدی تبخیر شود که مقدار بسیار کمی آب در ظرف باقی بماند. سپس، دانه های کنجد را آسیاب کنید تا شکل خمیری پیدا کنند. جهت درمان بواسیر هر روز صبح خمیر کنجد را با کمی کره میل نمایید.

حتی اگر کنجد را به صورت خوراکی مصرف نکنید، می توانید از روغن کنجد برای استعمال خارجی مقعد بهره ببرید. استفاده از روغن کنجد به درمان بواسیر و شقاق مقعد بسیار کمک می کند. اگر دوست ندارید کنجد را به طور مستقیم استفاده کنید، می توانید آن را در سالاد و غذاهای خود مصرف نموده و یا از روغن آن استفاده کنید.

سایر خواص درمانی دانه های کنجد

با توجه به خواص ضد باکتری موجود در کنجد، یک نوع ترمیم کننده زخم محسوب می شود. به غیر از این، به درمان هر نوع التهاب کمک می کند. همچنین، جهت درمان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما مفید است. استفاده موضعی از روغن کنجد در بهبود سوختگی نیز موثر است.

جهت درمان شب اداری کودکان نیز بسیار مفید است. برای این کار، دانه های کنجد سیاه و سفید را کمی با روغن کنجد تفت بدهید و در شب، قبل از خواب به کودک بدهید. مصرف منظم کنجد، شب ادراری را به طور کامل از بین می برد.

علاوه بر مزیت های فراوان کنجد، روغن آن نیز برای بدن به ویژه برای پوست، بسیار مفید است. ماساژ پوست با روغن کنجد سبب تغذیه پوست می شود. به علاوه، ماساژ منظم با روغن کنجد باعث بهبود گردش خون شده و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. پروتئین، کلسیم و انواع ویتامین ب در مقادیر بسیار زیاد در دانه های کنجد یافت می شود. با خوردن حدود پنجاه گرم کنجد نیاز به کلسیم بدن در روز تامین می شود. اختلالات روانی و استرس نیز با مصرف کنجد از بین می رود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کنجد را با خواص کمک به کاهش فشار و چربی خون، درمان یبوست، پیشگیری از میگرن، پوکی استخوان، سرطان روده، لطیف کننده صدا، افزایش توان جنسی در مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0