topNotif

فواید چای سبز برای سلامت بدن

2363 بازدید
05 بهمن 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

فواید چای سبز برای سلامت بدن

کلیات:

چای سبز از همان گیاهی است که چای سیاه بدست می آید. از نظر علمی با عنوان Camellia sinensis شناخته می شود. در حقیقت همان چای است اما به شیوه متفاوتی پرورش داده می شود. چای سیاه با ترش شدن برگ های چای بدست می آید این ترش شدن رنگ و مزه آن را تغییر می دهد در حالی که سطح کافئین و تانین آن را بالا می برد.

از طرف دیگر در مورد چای سبز برگ های چای خشک می شوند یا کمی بخار داده می شوند اما ترش نمی شوند. همین امر باعث سبز شدن آن در زمان جوشاندن می شود. چای سبز بی شباهت به نوع سیاه و oolong، خشک نمی شود بنابراین ترکیبات این گیاه درون آن حفظ می شود.

مقابله با سرطان و چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبات پلی فنولی است که ضد سرطان اند همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاوینی مانند کاتچین است و مطالعات نشان می دهد که چای سبز موجب حفاظت در برابر سرطان ریه، پوست، کبد، پانکراس و معده می شود. مطالعات ژاپن که در سال 2001 منتشر شد نشان داد که چای سبز میزان مرگ و میر ناشی از لنفوم با مرگ سلولی برنامه ریزی شده را کاهش می دهد.

فواید چای سبز برای سلامت بدن

فواید چای سبز برای سلامت بدن

سایر تحقیقات این نظریه را که ترکیبات چای سبز ضد سرطان اند و موجب برخی واکنش ها می شوند که سلول های سرطانی را وادار به خودکشی می کند تایید می کنند. چای سبز سلامت قلب و عروق را با کاهش کلسترول و کاهش غلظت خون پلاکت ها حفظ می کند و به عنوان عامل کاهش وزن عمل می کند و متابولیسم چربی را افزایش داده و قندخون و انسولین را نیز تنظیم می کند.

خواص مهم چای سبز

شواهد نشان می دهد چای سبز اثرات آنتی اکسیدانی وسیعی دارد که در حال کشف شدن هستند در مطالعه ای جدید محققان دریافتند که ترکیبات چای سبز مستقیما بر رادیکال های آزاد اثر می گذارند که تاثیر و قدرت سیستم آنتی اکسیدانی بدن را نیز بالا می برند. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو نشان می دهد که دو ماده شیمیایی موجود در چای سبز موجب مهر ماده ای می شود به نام آنزیم PARG که نقش کلیدی در تخریب سلول های مغزی بعد از سکته دارد.

 

همچنین بخوانید:  مضرات مصرف بی رویه چای سبز

 

مطالعات جدیدتر نشان می دهند که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز موجب کاهش تخریب عضلانی در شرایط تحلیل عضلات می شود. مطالعات موش ها با بیماری تحلیل عضلات نشان داد که این بیماری در برخی عضلات بهبود یافت و دوز روزانه این چای موجب کند شدن سرعت این بیماری گردید و احتمالا استرس اکسیداتیو را مهار نمود. پلی فنول چای سبز موجب تولید سلول های ایمنی می شوند و خواص ضد باکتریایی نیز دارد.

دوز درمانی روزانه

شما می توانید انواع کپسولی این ماده را استفاده نمایید. دوز درمانی 200 میلی گرم است که 25% پلی فنول دارد. همچنین نوع گیاه خشک آن را می توانید بیابید که از آن چای درست نمایید و در درجات مختلف موجود است برای بهترین اثرات چهار تا پنج لیوان در روز باید بنوشید.

عوارض جانبی و منع مصرف

  • خطرناک ترین ماده چای سبز کافئین است که به میزان بسیار کم وجود دارد (20 تا 30 میلی گرم در هر لیوان در صورتی که برای 2 یا 3 دقیقه جوشانیده شود) البته این کافئین خیلی کمتر از آن چیزی است که در قهوه وجود دارد. 8 اونس قهوه (227 گرم) حاوی 100 میلی گرم کافئین است. .اگر کافئین به کپسول چای های سبز اضافه نشود میزان کافئین آن ها 15- 5 میلی گرم خواهد بود.
  • زنان شیرده بهتر است از مصرف چای سبز چشم بپوشند و از نوع مکمل آن استفاده کنند زیرا کافئین اثرات نامشخص و نامطلوبی بر کودک و خواب وی خواهد داشت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0