topNotif

خواص درمانی میوه عناب

2428 بازدید
04 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

درخت عناب (خرمای سبز)

کلیات :

خواص درمانی میوه عناب : عناب نوعی میوه به رنگ قرمز تیره و مانند خرما است که از درختانی که در شمال چین می روید گرفته می شود. عناب بیش از 2000 سال در طب چینی استفاده شده است و آنها بر این عقیده اند که موجب انرژی دهی به قلب شده و آن را با بدن هماهنگ می کند. با متعادل کردن قلب عناب می تواند اعصاب را نیز آرام کند.

درمان بی خوابی با میوه عناب

دانه عناب پرمصرف ترین داروی چینی برای درمان بی خوابی است. دانه عناب که گرم شود در درمان بی خوابی موثر است. این یافته با مطالعه ای توسط Han اثبات می شود. وی نشان داد که سرخ کردن و یا جوشاندن دانه عناب قبل از استفاده فعالیت خواب آوری آن را افزایش می دهد. مطالعه علمی دانه عناب نشان داد که ترکیبات شیمیایی زیادی موجب این خاصیت می شوند. وی دریافت که ماده ای به نام آلکالوئید در عناب است. 14 نوع آلکالوئید مخصوص این دانه وجود دارند که در مجموع به نام سن جوینین ها معروف هستند و موجب اثر خواب آوری این گیاه می شوند. سپس Hawang مطالعه ای را منتشر کرد که در آن دریافته بود که آلکالوئید های موجود در عناب یک واکنش خاص سلولی را مهار می کنند که این واکنش منتهی به خواب می شود.

خواص درمانی میوه عناب

خواص درمانی میوه عناب

عناب داروی آرام بخش اعصاب و ضد اضطراب

عناب همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به علت فلاوین های بسیاری است که در این میوه موجود می باشد، تحقیقات نشان می دهد آنتی اکسیدان ها اثر ضد اضطرابی نیز دارند. در همین حال در سال 1955 Weines و schich دریافتند که عناب ترکیبی به نام دود کااستیل پرودل فینیدینB3 دارد که حاوی OPCs –آنتی اکسیدان مهم و ضروری خوراکی- می باشد. به علاوه برای کمک به مقابله با بی خوابی این گیاه می تواند کیفیت خواب را نیز بهتر کند.

تقویت سیستم ایمنی با میوه عناب

عناب حاوی موادی به نام جوجوبوسید می باشد. Matsuda گزارش کرد که این ماده خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی را دارد. به علاوه Wu نیز دریافت که این ماده بر اسید آمینه فنیل آلانین که در حس درد موثر است اثر گذاشته و به عنوان داروی ضد درد نیز آن را قابل استفاده می سازد.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با خواص و مضرات عناب

 

عصاره دانه عناب می تواند سلول ها را از آسیب های زیادی حفظ کند. Kim سلول های طحال را در معرض اشعه قرار داد و سپس این عصاره را به آنها اضافه کرد. وی مشاهده کرد که DNA سلول ها کمتر دچار اشکال شد و تخریب کمتری نسبت به سلول هایی که این ماده در آن ها استفاده نشده است، در آن ها دیده شد. این مکانیسم هنوز در حال بررسی است Wan دریافت که عصاره دانه این ماده سلول های قلب را در محیط زنده و بدن از آسیب حاصل از نبودن اکسیژن محافظت می کند یعنی دارای خاصیت حفاظتی قلب است.

کاهش فشار خون با میوه عناب

عناب دارای خواص شل کنندگی عضلات نیز هست و در طب چینی برای درمان تشنج و آریتمی استفاده می شود. مطالعات حیوانی نشان می دهد که دانه عناب می تواند موجب کاهش فشار خون شود.

عوارض جانبی/ منع مصرف

چون عناب موجب تحریک رحم می شود در زنان باردار نباید استفاده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میوه عناب را با خواص تنظیم فشارخون، آرامبخش، ضد یبوست مزمن، درمان بی خوابی، ضد سرطان، حاوی ویتامین ث، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0