درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری

2308 بازدید
04 بهمن 97
بهاره
,,

درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری با 6 روش طبیعی

بارداری یک دوران خاص برای هر زن محسوب می شود. در این دوران بدن دچار تغییرات فیزیولوژیکی شدید می شود که گاهی بعد از پایان دوران بارداری رفع می شود و گاهی نیز بعد از بارداری نیز باقی می مانند. یکی از این مشکلات ترک های پوستی هستند. دلیل اصلی این ترک ها رشد کودک در رحم و افزایش وزن در دوران بارداری است. این ترک ها در ابتدا  قرمز رنگ هستند و رفته رفته سفید می شوند. انواع مختلفی از کرم ها و لوسیون ها در بازار وجود دارد که از بروز ترک های پوستی جلوگیری کرده و یا پس از بارداری آن ها را حذف می کنند، اما ممکن است که همه آن ها موثر نباشند. بنابراین، بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید. بدین منظور، در این مقاله، درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری با 6 روش طبیعی را شرح خواهیم داد.

 

درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری با 6 روش طبیعی

درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری با 6 روش طبیعی

 

درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری با 6 روش طبیعی

توصیه می کنیم که قبل از سفید شدن و در واقع در مرحله شروع این ترک ها درمان را آغاز کنید البته، بهترین درمان پیشگیری است. بهتر است زنان باردار قبل از بروز این ترک ها از ایجاد آن ها جلوگیری کنند.

استفاده از ژلاتین

ژلاتین یک راه عالی برای جلوگیری و درمان ترک های پوستی است. برای بهبود انعطاف پذیری پوست، تشکیل کلاژن ضروری است. بنابراین، برای افزایش کلاژن پوست، باید یک رژیم غذایی حاوی ژلاتین داشته باشید. بدین منظور، پودر ژلاتین را به صورت انواع ژله، دسرها و حتی سس ها استفاده کنید. ژلاتین علاوه بر انعطاف پذیری پوست، به تسکین درد مفاصل، بهبود هضم غذا، التیام زخم و به خواب خوب کمک می کند.

هیدراته نگه داشتن بدن

برای جلوگیری از ترک های پوستی، باید بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید. منظور از هیدراته کردن بدن یعنی رساندن آب کافی به بدن است. مقدار خون در دوران بارداری افزایش می یابد، و جنین نیز نیاز به آب زیادی برای زندگی دارد. بنابراین، میزان هیدراتاسیون بدن (رساندن مایعات) افزایش می یابد و پوست شما نیز نیاز به آب بیشتری دارد. بنابراین، باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید زیرا، آب برای پوست دارای خواص طبیعی جهت تامین رطوبت و جلوگیری از خارش پوست است، به طوری ترک های پوستی و مشکلات دیگر پوست را نیز از بین می برد.

مصرف ویتامین ث و ویتامین کا

بدن از ویتامین ها برای ایجاد کلاژن و غضروف استفاده می کند. علاوه بر این، ویتامین ث در کاهش میزان رادیکال های آزاد بسیار موثر است بنابراین، اضافه کردن ویتامین ث به رژیم غذایی بسیار ضروری است. ویتامین ث می تواند به وفور در پرتقال، فلفل دلمه ای قرمز و سبز، موز، جعفری، شلغم و کلم بروکلی یافت می شود. به جز این، ویتامین کا بهترین مواد مغذی برای حذف لکه ها و ترک های بدن هستند. سبزیجات سبز مانند خیار، کلم، اسفناج و پیاز حاوی مقدار زیادی ویتامین کا است. استفاده منظم از سبزیجات سبز برای جلوگیری و درمان ترک های پوستی بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  علت خارش بدن در دوران بارداری چیست؟

 

ماساژ پوست با کره کاکائو

استفاده از کره و کاکائو باعث کاهش ترک های پوستی بدن می شود. بدین منظور می توانید از کره کاکائو موجود در بازار استفاده کنید و یا کاکائو را آسیاب کرده و با کره مخلوط کنید. کره کاکائو پوست را با مرطوب کرده و انعطاف پذیر می سازد. ماساژ ترک های پوستی با کره کاکائو دو بار در روز به مدت یک ماه، سبب کاهش و درمان ترک های پوستی می شود.

قهوه

قهوه به درمان ترک های پوستی کمک می کند. در قهوه عناصری یافت می شود، که لکه ها و ترک های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را بهبود می بخشد. بدین منظور، دانه های قهوه را خرد کنید و آن ها را با مقداری آب گرم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. حتی بدون مخلوط کردن آب می توانید قهوه را خرد کنید و مقداری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و این مخلوط را به مدت 3 تا 5 دقیقه بر روی ترک های پوستی به خوبی ماساژ دهید. پس از ماساژ، حداقل 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست خود نگه دارید و سپس با یک پارچه یا حوله آن را پاک کرده و با آب بشویید.

برای اثربخشی بیشتر و افزایش رطوبت پوست می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. استفاده روزانه از این مخلوط به مدت یک ماه تاثیرات فوق العاده ای در کاهش و درمان ترک های پوستی دارد.

ماساژ پوست با روغن ها

در طول قرن ها مردم برای رفع ترک های پوستی و سلول های مرده از روغن برای ماساژ استفاده می کرده اند. ماساژ، گردش خون را افزایش می دهد و ظاهر پوست را نرم و درخشان می کند. ترک های پوستی نیز با ماساژ انواع روغن ها از بین می رود. دلایل اصلی این امر، عناصر موثر موجود در روغن است که به حذف ترک های پوستی بعد از بارداری به شما کمک می کند. برای ماساژ این بخش های آسیب دیده پوست بدن می توانید یک ساعت قبل از حمام از روغن بادام، روغن های ویتامین ای ، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک و غیره جهت ماساژ استفاده کنید. در این روغن ها انواع مختلفی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی یافت می شود که می تواند از بسیاری از مشکلات پوستی را از بین ببرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاه دانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0