topNotif

درمان گردن درد و تقویت عضلات با 5 حرکت ساده یوگا

2950 بازدید
22 مرداد 98
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

تمرین های موثر یوگا برای از بین بردن گردن درد

آیا تا به حال دچار درد گردن شده اید؟ برای درمان گردن درد از چه روش هایی استفاده می کنید؟ گردن درد باعث خودداری شما از انجام دادن برخی فعالیت ها در طول روز می شود. تا حالا فکر کردید در طول روز چند بار گردن خود را می چرخانید؟ مقدار زیادیست نه؟ دلایل گردن درد بسیار زیاد هستند، فشار عضلانی، صدمات به ناحیه گردن یا حتی سفتی عضلات (که اغلب به خاطر استرس ایجاد می شوند) می توانند علل گردن درد باشند.

اگر علت گردن درد شما فشار عضلانی است برایتان خبر خوبی دارم با انجام دادن کشش های روزانه ناحیه گردن کم کم این درد از بین می رود. برخی مردم باور دارند اگر دچار درد در گردن هستند علتش سفتی عضلات این ناحیه است. اما گاهی عضلات دیگر نیز در درد این نواحی تاثیر دارند عضلاتی همچون عضلات شانه ها، عضلات بالایی پشت، عضلات سینه نیز می توانند باعث درد در نواحی گردن شوند.

همچنین سفتی عضلات ستون فقرات نیز می تواند باعث گردن درد شود، مخصوصا در افرادی که در طول روز بیش از اندازه می نشینند. در ادامه حرکات یوگایی به شما معرفی می شوند که می توانند تمامی عضلاتی که در بالا گفته شد را درگیر کرده و نهایتا منجر به درمان کردن درد شود. وقتی انعطاف پذیری مناسبی در ناحیه بالاتنه بدن داشته باشیم حالت قرار گرفتن بدن ما درست می شود و درد نواحی گردن و شانه از بین می رود.

 

درمان گردن درد و تقویت عضلات با 5 حرکت ساده یوگا

درمان گردن درد و تقویت عضلات با 5 حرکت ساده یوگا

 

حرکت گربه گاو

برای درمان گردن درد این حرکت را 5 بار انجام دهید. تنفس عمیق را فراموش نکنید. عضلات ستون فقرات، گردن، پشت و شکم را کشش دهید.

حرکت را روی چهار دست و پا شروع کنید و شانه ها را دقیقا بین مچ دست ها قرار دهید. به آرامی ستون فقرات خود را خم کنید طوری که شکم به زمین نزدیک شود و دنبالچه، شانه ها و تاج سرتان بالا بروند. به آرامی به طرف بالا نگاه کنید تا گردنتان کشش نرمی را حس کند، به حالت عادی ستون فقرات بازگردید، سپس کمر خود را گرد کنید چانه را به سمت خود بکشید تا میانه کمر به طرف بالا برود.

حرکت سوزن

این حرکت را 30 ثانیه برای هر طرف بدن نگاه دارید. این حرکت عضلات سرشانه ها، دست ها، سینه، بالای پشت و گردن را کشش می دهد.

  • ابتدا چهار دست و پا را روی زمین قرار دهید به طوری که مچ دستتان دقیقا زیر شانه ها و زانو ها دقیقا زیر باسن قرار گیرند.
  • دست چپ تان را سوی سقف بالا برده انگار که می خواهید با انگشتان تان سقف را لمس کنید. کمی سینه تان را به سمت چپ چرخانده و این حالت برای 3 تا 5 نفس عمیق نگه دارید.
  • سپس دست چپ را جمع کرده و از زیر بدن میان دست و زانوی تان عبور دهید انگار که می خواهید سوزن نخ کنید!
  • شانه چپ و گوشتان را به زمین چسبانده و این حالت را برای 3 تا 5 نفس عمیق حفظ کنید.
  • با کمک دست راست تان به حالت اول چهار دست و پا باز گشته و حرکات را برای سمت دیگر بدن تان انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:  حرکات یوگا برای کاهش سریع اضافه وزن

 

حرکت کبری

برای درمان گردن درد این حرکت را حداقل برای 30 ثانیه نگه دارید و به تنفس هایتان دقت کنید. این حرکت عضلات سرشانه ها، شکم و دست ها را کشش می دهد.

برای شروع حرکت، روی شکم خود بخوابید و جلوی پاها را روی زمین قرار دهید. دست ها را روی زمین و زیر شانه ها قرار دهید، آرنج ها را به دو طرف بدن خود بچسبانید. با فشار دست ها و بازو ها را کاملا صاف کنید. نیم تنه خود را از زمین بلند کنید. قبل از اینکه استخوان زهاری از زمین بلند شود متوقف شوید.

حرکت عقاب

این حرکت را برای هر طرف 15 تا 30 ثانیه نگه دارید. این حرکت عضلات سرشانه ها و بالای کمر را کشش می دهد.

با خم کردن زانوها آغاز کنید و سپس ران راست را بالای ران چپ ببرید. اگر توانستید پایتان را پشت ساق چپ قلاب کنید. اگر این کار برایتان سخت است، بگذارید پایتان بیرون بماند یا حتی نوک انگشتانتان به زمین بخورد. دست چپ تان را زیر بازوی راستتان ببرید و سپس کف دست ها را بهم برسانید. پایین تر بروید و همینطور که به پایین نگاه می کنید، ران هایتان را بکشید. این حرکت برای تمرین تمرکز هم خوب است.

حرکت ماهی

این حرکت برای مبتدیان یوگا به آجر یوگا یا فوم یوگا نیازمند است. این حرکت را 30 ثانیه نگه دارید، تنفس عمیق و آرام را فراموش نکنید. این حرکت عضلات گلو، سینه و شکم را کشش می دهد. این حرکت همچنین فشار ستون فقرات را از بین می برد.

روی زمین یا زیر انداز دراز بکشید. آرنج ها را به زمین فشار دهید، همراه با دم کمرتان را بصورت کمان درآورید. سرتان را به عقب برگردانید و کف آن را روی زمین بگذارید. عمل بازدم را انجام دهید. وقتی در این وضعیت هستید نفس عمیق بکشید. پاها باید در آرامش باشد. برای بازگشت از وضعیت به آرامی سر خود را بلند کرده، وزن را بر روی آرنج ها منتقل کنید (آرنج ها را به شکل خمیده قرار دهید) و دوباره پنجه های پاها را نگاه کنید و سپس دست ها و تنه را به حالت اول برگردانید و روی زمین قرار دهید.

توجه داشته باشید!

حد بدن هر فرد متفاوت است اگر احساس می کنید بیشتر قادر به کشش یا انجام حرکت مدنظر خود نمی باشید مشکلی ندارد صبور باشید تا در نهایت بتوانید حرکت را کامل انجام دهید، به بدنتان بیش از حد فشار نیاورید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسپند را با خواص برطرف کننده درد سیاتیک، درمان گردن درد و کمر درد و رعشه، درمان درهای مفاصل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0