درمان خشکی و خارش پوست در زمستان

2444 بازدید
09 بهمن 97
بهاره
,,

درمان خشکی و خارش پوست در فصل زمستان با 5 روش خانگی

یکی از مشکلات شایع پوستی، خارش و خشکی پوست است. این مشکلات معمولا در فصل زمستان افزایش می یابند. علل بسیاری برای خارش های پوستی وجود دارد از جمله فقدان رطوبت، سرما و یا خشکی شدید هوا، باکتری ها، عدم رعایت بهداشت فردی و غیره. اغلب در طول فصل زمستان، این مشکل در نواحی آرنج، زانو و انگشت افزایش می یابد. استفاده از مواد طبیعی و خانگی برای درمان خشکی و خارش های پوستی بسیار سودمند است. حال در این مقاله با روش های درمان خشکی و خارش پوست در فصل زمستان آشنا شوید.

 

درمان خشکی و خارش پوست در فصل زمستان

درمان خشکی و خارش پوست در فصل زمستان

 

درمان خشکی و خارش پوست در فصل زمستان

آب لیمو

با توجه به ماهیت ضد عفونی کننده و پاک کنندگی ویتامین ث، لیمو یکی از بهترین داروها برای خارش پوست است. آب لیمو توانایی خنثی کردن تحریک های پوستی را دارد و همچنین، به درمان خشکی و خارش پوست کمک می کند. خارش و خشکی پوست در زمستان معمولا به دلیل خشکی هوا و یا توسط باکتری ها ایجاد می شود. آب لیمو قابلیت ضد باکتریایی دارد که می تواند آن ها را از بین ببرد. برای کاهش خارش و درمان آن، برشی از لیمو را موضع بمالید و یا به کمک یک پنبه آب لیمو را بر روی آن قرار دهید سپس، محل را با بشویید. توجه داشته باشد که اگر بر روی پوست، علایمی از زخم یا خونریزی باشد از اعمال لیمو بر روی پوست اجتناب کنید.

چوب صندل و فلفل سیاه

چوب صندل برای پوست مفید است. استفاده از آن باعث خنک شدن پوست می شود. استفاده از چوب صندل و فلفل سیاه برای درمان خشکی و خارش پوست بسیار آسان و موثر است. بدین منظور، مقدار مساوی از چوب صندل و فلفل سیاه را با کمی آب مخلوط کرده تا به شکل یک خمیر در بیاید. این خمیر را بر روی محل خارش گذاشته و بعد از 5 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. همچنین، برای اثر بخشی بهتر می توانید فلفل سیاه را با روغن چوب صندل مخلوط کنید. روغن چوب صندل علاوه بر خاصیت خنک کنندگی، باعث مرطوب شدن پوست نیز می شود. توجه داشته باشید، استفاده بیش از حد فلفل برای مدت طولانی باعث تشدید خارش و خشکی پوست می شود.

 

همچنین بخوانید:  6 گیاهی که باید برای حفظ سلامت بدن در فصل زمستان استفاده کرد

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای کاهش و درمان خشکی و خارش پوست بسیار مفید است. در طب سنتی برای درمان خارش پوست ناشی از نیش پشه، از روغن نارگیل استفاده می شده است.خارش های پوستی در زمستان معمولا به دلیل خشکی هوا و فقدان رطوبت کافی در پوست، ایجاد می شوند. به همین دلیل، روغن نارگیل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، می تواند به خشکی و خارش پوستی کمک کند. اعمال روغن نارگیل، به طور مستقیم در منطقه آسیب دیده، بهترین راه برای استفاده از آن است.

جوش شیرین

جوش شیرین شایع ترین درمان خانگی برای خارش پوست است و برای انواع خارش ها مفید می باشد زیرا، جوش شیرین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی طبیعی است. برای استفاده، جوش شیرین و آب (به میزان سه به یک) را با هم مخلوط کرده تا خمیری درست شود. سپس، آن را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید و بعد از چند دقیقه محل را با آب سرد بشویید.

برگ های ریحان

برگ های ریحان حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است. این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی است و توانایی کاهش تحریک پوستی را نیز دارا می باشد. هنگام خارش، برگ های ریحان را بشویید و آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. همچنین، می توانید از چای ریحان برای شستشو محل خارش استفاده کنید. ریحان، بلافاصله باعث کاهش خارش شده و استفاده منظم از آن به درمان خشکی و خارش پوست کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ ریحان خشک را با خواص درمان سرطان، پیشگیری از دیابت، درمان بیماری های قلبی، ضد یبوست و اسهال، درمان سردرد، افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0