topNotif

کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

3260 بازدید
14 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

شنیدن نام کلسترول شاید برای شما نگران کننده باشد. اما، کلسترول برای بدن بسیار مهم است و به معنی بیماری و چاقی نیست. این بیماری اکثرا ژنتیکی است اما ممکن است با غذا خوردن نامنظم نیز ایجاد شود. در واقع، کلسترول یک ماده نرم چسبنده در عروق خونی است و توسط کبد ساخته می شود. دو نوع کلسترول در بدن از جمله کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) وجود دارد. اگر مقدار کلسترول بد افزایش یابد، بیماری های قلبی شروع می شوند، بنابراین کنترل کلسترول بد باید به تقویت کلسترول خوب کمک کند. توصیه ما این است از دمنوش های گیاهی استفاده کنید. اگر چای دوست دارید، چای (دمنوش) می تواند کلسترول را کاهش دهد. در این مقاله با چگونگی کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی آشنا خواهید شد.

 

کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

 

کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

چای سبز

چای سبز برای سلامتی بسیار مفید است. مصرف آن باعث کاهش وزن می شود و کلسترول نیز کنترل می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، مصرف چای سبز کلسترول را از پنج تا شش رقم کاهش می دهد. در واقع چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین یا کتیچین (Catechin) است که از تجمع کلسترول در رگ های خونی جلوگیری می کند. علاوه بر این، کاتچین یک نوع فنل و آنتی‌اکسیدان طبیعی است که بدن را از بیماری های مزمن مانند سرطان محاظت می کند.

چای سبز بیشتر از داروهای شیمیایی دارای خواص درمانی است. روش تهیه چای سبز بسیار آسان است. بدین منظور، به ازای هر فنجان چای یک قاشق مرباخوری چای سبز را به آب در حال جوش اضافه کنید. سپس، اجازه دهید به مدت 3 تا 5 دقیقه دم بکشد. مصرف روزانه دو تا سه فنجان چای سبز به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  3 دمنوش گیاهی بی نظیر برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

 

چای برگ ریحان

دمنوش ریحان برای کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید است. همچنین، استفاده از چای ریحان در فصل زمستان، از بروز مشکلاتی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. ریحان حاوی آنتی اکسیدان های است که خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و کاهش کلسترول را دارا می باشند. ریحان علاوه بر کاهش کلسترول بد خون (LDL)، باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) نیز می شود.

شما می توانید از برگ های تازه و یا خشک شده ریحان در چای معمولی نیز بهره ببرید. چای ریحان به تنهایی و بدون هیچ افزودنی دیگر باعث کاهش کلسترول بد خون می شود. اما، برای اثر بخشی بیشتر، یک قاشق غذاخوری پودر خشک شده (یا تازه) برگ ریحان، یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل و 5 عدد دانه فلفل سیاه نکوبیده شده را در آب جوش ریخته و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و با کمی عسل و آب لیمو میل نمایید.

چای زردچوبه

خواص بسیاری در زردچوبه وجود دارد و ما هر روز آن را به عنوان یک ادویه استفاده می کنیم. اگر می خواهید کلسترول بد خون را کاهش دهید، چای زردچوبه بنوشید. این ماده حاوی عنصری به نام کورکومین است که کلسترول خون را تنظیم می کند. تهیه چای زردچوبه بسیار آسان است. تنها، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به یک و نیم لیوان آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را میل نمایید. برای عطر و طعم بهتر می توانید از کمی زنجبیل استفاده کنید. مصرف چای زردچوبه در صبح با معده خالی (ناشتا) به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

چای نعنا

نعنا حاوی بسیاری از خواص درمانی می باشد و مصرف منظم آن به سلامت بدن کمک می کند. دمنوش نعنا، باعث تحریک تولید صفرا در کبد شده و بدن برای تولید صفرا نیازمند استفاده از کلسترول است. به همین علت، نعنا سطح کلسترول خون را کاهش می دهد علاوه بر این، چای نعنا باعث افزایش کلسترول خوب در بدن نیز می شود. برای تهیه چای نعنا، 8 تا 10 برگ تازه نعنا را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و با کمی عسل میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهش کلسترول و کاهش غلظت خون، کاهش وزن، تنظیم قندخون و انسولین، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0