فواید ماست و ترکیب آن با 5 ماده غذایی مفید

2149 بازدید
14 بهمن 97
بهاره
,

فواید ماست و ترکیب آن با 5 ماده غذایی مفید

ماست شامل بسیاری از ترکیبات مفید و مواد مغذی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. ماست در واقع شیری است که با استفاده از باکتری های اسید لاکتیک تخمیر شده است. ماست منبع غنی از کلسیم محسوب می شود که به سلامت استخوان ها کمک می کند. همچنین حاوی انواع ویتامین ها و پروبیوتیک هایی است که سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. فراوانی فواید ماست بر کسی پوشیده نیست اما، این ماده فوق العاده با ترکیب دیگر مواد غذایی، علاوه بر حفظ سلامت بدن، می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. در این مقاله با فواید ماست و ترکیب آن با 5 ماده غذایی مفید آشنا خواهید شد.

 

فواید ماست و ترکیب آن با 5 ماده غذایی مفید

فواید ماست و ترکیب آن با 5 ماده غذایی مفید

 

ارزش غذایی ماست

ماست منبع غنی از مواد معدنی است. تنها در 100 گرم ماست، 100میلی گرم کلسیم، 135 میلی گرم فسفر، 141 میلی گرم پتاسیم، 11 میلی گرم منیزیم، 35 میلی گرم سدیم و کمتر از یک میلی گرم روی یافت می شود. همچنین، ماست سرشار از ویتامین های مختاف از جمله ویتامین ب یک، ویتامین ب 2، ویتامین ب 3، ویتامین ب 6، ویتامین ب 12، ویتامین کا و اسید فولیک می باشد که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

فواید ماست برای حفظ سلامتی بدن

  • ماست، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.
  • مشکلات سیستم گوارش را درمان می کند. از فواید ماست، پیشگیری از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها است. همچنین، به درمان سندرم روده تحریک پذیر، پیشگیری از یبوست، بهبود هضم لاکتوز و تسکین تحمل لاکتوز (عدم تحمل لاکتوز) کمک می کند.
  • سبب رشد استخوان ها و دندان ها شده و سلامت و قدرت آن ها را حفظ می کند.
  • فشار خون را تنظیم می کند.
  • برای سلامت قلب مفید است و از بیماری های قلبی و برخی از ضایعات لوله عصبی جلوگیری می کند.
  • خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.
  • از دیگر فواید ماست انعقاد خون و تسریع در بهبود زخم می باشد.
  • به کنترل وزن و کاهش چربی نیز کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  همراه غذا سالاد یا ماست بخوریم؟

 

ترکیب ماست با 5 ماده غذایی مفید

ماست و زیره سبز برای هضم غذا

یکی از مشکلات شایع در سیستم گوارش، سوء هاضمه است. عدم هضم غذا باعث ایجاد مشکل می شود. همچنین، در فصل تابستان به علت گرما، غذا به خوبی هضم نمی شود، و احتمال استفراغ یا اسهال بالا می رود. برای جلوگیری از این مشکل تنها کافی است که دو قاشق غذاخوری زیره سبز را در یک کاسه ماست مخلوط کنید و میل نمایید. بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان بیماری های مرتبط با آن، یکی از فواید ماست است که با زیره چند برابر می شود.

ماست و عسل برای بهبود زخم

یکی از فواید ماست تسریع در بهبود زخم است. اما اگر ماست را با یک قاشق عسل بخورید، ترمیم و بهبود زخم سریع تر انجام می شود. مخلوط ماست و عسل، سلامت بدن را ده برابر کرده و مانند آنتی بیوتیک عمل می کند.

ماست و فلفل برای کاهش وزن

اگر تمایل به کاهش سریع وزن دارید، برای یک ماه به طور منظم به ماست خود، فلفل سیاه اضافه کنید. ابتدا، کمی دانه فلفل سیاه را به آسیاب کنید. سپس، آن را همرا با کمی نمک سیاه یا سفید به ماست اضافه کنید. خوردن این مخلوط باعث سوختن چربی اضافی می شود.

ماست و میوه های خشک برای افزایش وزن

اگر دچار ضعف در بدن یا درد در استخوان ها هستید، بهتر است ماست را با میوه های خشک میل کنید. مخلوط بادام، کشمش، خرما، گردو و انجیر در یک کاسه ماست به عنوان صبحانه علاوه بر افزایش وزن، باعث تقویت حافظه نیز می شود.

ماست و زنیان برای درمان بواسیر

مشکل بواسیر (هموروئید) یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی محسوب می شود. اگر از مشکل بواسیر رنج می برید تنها کافی است، در یک کاسه ماست کمی زنیان اضافه کنید. با مخلوط کردن زنیان در ماست، علاوه بر رفع مشکل بواسیر، نفخ و گاز معده نیز بهبود می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سیاه را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش انرژی، درمان تب، افزایش میل جنسی، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سلامت قلب، کنترل دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0