topNotif

خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

2433 بازدید
21 بهمن 97
بهاره
,

خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

در دوران بارداری، خوردن یک سیب در روز می تواند بسیار مفید باشد. سیب جز میوه های مقوی و مغذی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. به توصیه پزشکان، بهتر است، مادران در دوران بارداری برای رشد بهتر و حفظ سلامت جنین، مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و غیره را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. مصرف سیب در دوران بارداری نیز بسیار سودمند است زیرا، حاوی مواد معدنی ضروری، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و فیبرهای گیاهی می باشد. بنابراین، بهتر است بدانید که، خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد.

 

خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

 

ارزش غذایی سیب

یک عدد سیب دارای مواد مغذی فراوانی از جمله کربوهیدرات ها و ویتامین هایی چون اسید فولیک، نیاسین (ویتامین ب 3 )، ریبوفلاوین (ویتامین ب 2)، تیامین ( ویتامین ب یک)، ویتامین کا، ویتامین آ، ویتامین ث می باشد. همچنین، دارای مواد معدنی فروانی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، پتاسیم و ترکیبات شیمیایی گیاهی (مانند بتاکاروتن، بتا کریپتوزانتین و زآگزانتین) می باشد. علاوه بر این، سیب به عنوان یک منبع خوب از فیبر خوراکی شناخته می شود.

خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

توانایی مبارزه با بیماری ها بالا می رود (افزایش سیستم ایمنی بدن)

در سیب مواد معدنی فراوانی مانند مس، آهن، منیزیم و اسید فولیک یافت می شود. از آنجایی که سیب حاوی ویتامین ث است، ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری ها افزایش می دهد. بنابراین، اگر هر روز یک سیب بخورید، در طول حاملگی خطر ابتلا به مشکلات و بیماری های بارداری نیز کاهش می یابد. شکی نیست که سیب بهترین میوه است زیرا، کم کالری است و سبب افزایش وزن اضافی نمی شود. همچنین، سطح کلسترول خون را کنترل می کند.

خطر ابتلا به آسم را در کودک کاهش می دهد

اگر در دوران بارداری، روزانه یک سیب بخورید، احتمال ابتلا به آسم و مشکلات تنفسی در کودک شما در آینده، بسیار کم است. خوردن سیب به ویژه برای افرادی که ابتلا به بیماری های تنفسی شکل وراثتی و ژنتیکی دارد، بسیار مفید می باشد. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در سیب به رشد بهتر جنین کمک می کنند.

به درمان یبوست و هضم غذا کمک می کند

از مشکلات رایج دوران بارداری، می توان به مشکلات بد هضمی غذا و یبوست اشاره کرد. سیب منبع خوبی از فیبر است که به روند هضم و رفع مشکل یبوست کمک می کند. علاوه بر این، پوست سیب به پاکسازی روده و حذف سموم از بدن کمک خواهد کرد. بنابراین، بهتر است که سیب را با پوست مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  مصرف مکمل های غذایی در دوران بارداری

 

سبب افزایش رشد مغز جنین می شود

با خوردن سیب در دوران بارداری، رشد مغز جنین افزایش می یابد. این امر باعث ایجاد سلامت روان کودک شده و در آینده از خطر ابتلا به بیماری های روانی مثل آلزایمر، زوال عقل کاسته می شود. دلیل این امر این است که سیب، سلول های مغز را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

برای تقویت و رشد استخوان جنین مفید است

در طول بارداری، بدن مادر نیاز به کلسیم بیش از حد معمول دارد تا استخوان های جنین به درستی رشد پیدا کنند. سیب یک منبع غذایی غنی از کلسیم است که برای رشد، تقویت و حفظ سلامت استخوان های جنین بسیار مناسب است.

موجب خواب خوب برای مادران می شود

زنان باردار اغلب در طول بارداری از مشکلات خواب شکایت دارند. در این دوران، به دلیل شرایط خاص جسمی و همین طور هورمونی، آن ها به خوبی نمی خوابید. خوردن سیب در دوران بارداری برای رفع مشکل بی خوابی بسیار مفید است و مادران خواب خوب را تجربه می کنند.

همان طور که مطالعه کردید، مشخص شد تنها خوردن روزانه یک عدد سیب در دوران بارداری، چه مزیت های فراوانی برای جنین و مادر در پی دارد. به مادران باردار توصیه می شود، در این دوران، میوه و سبزیجات تازه بیشتری مصرف کنند اما، قبل از مصرف توجه داشته باشند که، میوه و سبزیجات به خوبی ضدعفونی کرده و تمیز بشویند. زیرا، مصرف میوه و سبزیجات آلوده خطرات بسیار جدی برای مادر و جنین، ایجاد خواهد کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سنجد را با خواص  ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. م
    29 آذر 1402

    خوب بود

  2. فریده
    21 بهمن 1397

    ممنون برای مقاله زیبااااااا

0