topNotif

کاهش اختلالات قاعدگی با روش های طبیعی

2460 بازدید
21 بهمن 97
بهاره
,

کاهش اختلالات قاعدگی با روش های طبیعی

کاهش اختلالات قاعدگی و درمان سندروم پیش از قاعدگی با روش های طبیعی

یکی از اختلالات دوران قاعدگی، سندروم قبل از قاعدگی (PMS) است. این بیماری شامل محدوده وسیعی از تغییرات جسمی و روحی است که زنان در روزهای قبل از عادات ماهیانه شان تجربه می کنند. نشانه های (PMS) قابل پیش بینی هستند. زیرا نشانه ها معمولا با شروع عادت ماهیانه به طور ناگهانی خاتمه می یابند. معمولا این نشانه ها چند روز قبل از شروع قاعدگی به طور غیر منتظره ظاهر می شوند و غالبا با شروع قاعدگی کاهش پیدا می کنند و یا از بین می روند. متاسفانه درمان قطعی برای این بیماری نیست اما، می توان نشانه های این بیماری را کاهش داد. در این مقاله، کاهش اختلالات قاعدگی با روش های طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

 

کاهش اختلالات قاعدگی با روش های طبیعی

کاهش اختلالات قاعدگی با روش های طبیعی

 

نشانه های سندروم پیش از قاعدگی و اختلالات دوران قاعدگی

از شایع ترین نشانه های این بیماری می توان به عصبانیت بی دلیل، تشویش و اضطراب، دردناک شدن پستان ها، خستگی، بی حالی و فقدان انرژی، افسردگی، بروز هیجان یا تیرگی روابط، نفخ شکم، سر درد، تحریک پذیری، حواس پرتی، تمایل شدید به خوردن مواد قندی، سر گیجه، گریه های بی دلیل، تشنگی و  تورم در دست ها و پاها، اشاره کرد.

کاهش اختلالات قاعدگی و درمان سندروم پیش از قاعدگی با روش های طبیعی

کاهش اختلالات قاعدگی با آب درمانی

روش اول

آب انواع سندروم ها را درمان می کند. نیم ساعت پاهایتان را تا قوزک در آب داغ بگذارید و پیشانی و شقیقه ها را با پارچه ای خیس با آب سرد، ماساژ دهید. این کار مانع تجمع خون در سر می شود که برای زنانی که پیش از قاعدگی دچار سر درد احتقانی می شوند بسیار خوب است. در مورد تغییر خلق پیش از قعدگی حمام خنثی بسیار مفید است. هر روز صبح، قبل از خواب، و هر وقت احساس خستگی کردید وان را با آب کمی خنک تر از دمای بدن پر کرده و 20 دقیقه در آن دراز بکشید. برای حفظ دما، مرتب آب به وان اضافه کنید.

روش دوم

بیشتر دردها در دوران قاعدگی، ناشی از انقباضات ماهیچه ای در ناحیه لگن هستند. گذاشتن کیسه گرمی به مدت 5 تا 30 دقیقه روی شکم ماهیچه ها را شل کرده و درد را تسکین می دهد. در برخی زنان، درد ناشی از احتقان خون در لگن است در این موارد هنگام نشستن در اشت آب گرم، کیسه ای پر از یخ را به مدت 5 تا 30 دقیقه روی قسمت پایین شکم قرار دهید. این کار خون را از لگن به پاها می کشاند و درد را تسکین می دهد.

 

همچنین بخوانید:  خونریزی شدید قاعدگی و نسخه های گیاهی ضد خونریزی قاعدگی

 

کاهش اختلالات قاعدگی با افشره درمانی

روش اول

عناصری مانند بتاکاروتن و منیزیوم می توانند علائم نشانگان پیش از قاعدگی را تخفیف دهند. بدین منظور، می توانید از روز قبل از شروع قاعدگی با خوردن روزانه آب 5 تا 7 عدد هویج و یک مشت جعفری، مقدار بتاکاروتن و منیزیوم بدنتان را بالا ببرید. اگر دچار پف کردگی ناشی از احتباس آب می شوید، آب انگور تازه یا خربزه، بسیار مفید است. این مواد مدرهای طبیعی محسوب می شوند.

روش دوم

برای کاستن دردهای دوران قاعدگی روزی 2 لیوان مخلوط 2 عدد سیب، دو ساقه کرفس، یک پیاز و کمی رازیانه بخورید. کرفس و رازیانه دارای ترکیبات شیمیایی استروژن هستند که شبیه هورمون های زنانه است و ناراحتی ناشی از قاعدگی را کاهش می دهد. زنانی که دچار درد می شوند با خوردن آب آناناس هم حالشان بهتر می شود. آناناس غنی از آنزیمی است که باعث شل شدن ماهیچه ها می گردد.

کاهش اختلالات قاعدگی با ماساژ درمانی

برخی از ماساژها می توانند مشکلات و درد قاعدگی را آرام کنند. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید. کف دست ها را روی لگن بگذارید و با نوک انگشتان دایره های کوچکی بسازید. بهتر است این کار را 3 تا 5 دقیقه ادامه دهید. حالا به بغل دراز بکشید و بالشی زیر گردن و بالش دیگری بین زانوهای خود بگذارید. دستتاتن را به پشت برده و با کف آن ناحیه دنبالیچه تا ناحیه کمر را به شکل دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 تا 7 دقیقه ادامه دهید.

کاهش اختلالات قاعدگی با یوگا

حرکت پروانه می تواند علائم سندروم پیش از قاعدگی را تخفیف دهد. هر وقت دچار ناراحتی نشانگان پیش از قاعدگی و دیگر اختلالات آن شدید، این حرکت را روزانه تمرین کنید. یوگا و مدیتیشن علاوه بر جسم، به سلامت روح و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان فیبروم زنان را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0