topNotif

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

4598 بازدید
22 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

بدن انسان قادر است از طریق سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مقاومت کند. این مکانیسم توانایی مقابله با بیماری هایی که از راه ویروس ها، باکتری ها و انگل ها ایجاد می شوند را دارد. عمدتا با تغییر آب و هوا و سرما، ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی نیز افزایش می یابند. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند. با توجه به ضعف سیستم ایمنی، باکتری ها بلافاصله وارد بدن شده و رشد می کنند. بنابراین، تنها راه جلوگیری از این بیماری های فصلی تقویت سیستم ایمنی است. بسیاری از گیاهان دارویی هستند که به ارتقا ایمنی بدن کمک می کنند. از دیر باز نیز مصرف چای و دمنوش در طب سنتی ایران، توصیه شده است. به این ترتیب در این مقاله، با افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی آشنا شوید.

 

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

 

افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

زمانی که از افزایش توانایی مقاومتی با گیاهان دارویی صحبت می کنیم، بدان معنا است که می توان سیستم ایمنی بدن را از طریق این گیاهان تقویت کرد. به این ترتیب که در خون موادی به نام پادتن تولید می شوند که در برابر ارگانیسم های مهاجم مبارزه می کنند. هر نوع پادتن فقط در برابر یک نوع میکروب عمل می کند و پادتن های مختلف خصوصیات مختلفی دارند. بنابراین، مهم است که برای هر بیماری از چه گیاه دارویی استفاده می کنید. در ادامه روش تهیه دو نوع دمنوش را شرح خواهم داد که جهت افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، تب و لرز و آنفولانزا بسیار مفید است.

دمنوش گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی

دمنوش گیاهی تهیه شده با هل سبز، دارچین، برگ ریحان، زنجبیل و فلفل سیاه، بهترین نوشیدنی برای تقویت ایمنی بدن است. در این دمنوش، آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی فراوان یافت می شود که به بدن کمک می کند تا با عفونت ها مبارزه کند. علاوه بر این، این دمنوش گیاهی باعث بهبود در روند هضم می شود. به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی، این دمنوش برای درمان سرماخوردگی، سرفه،گلو درد و آنفولانزا بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  درمان سرفه با پرتقال و نمک

 

ترکیبات
  • هل سبز 4 تا 5 عدد (یا پودر هل سبز یک قاشق چای خوری)
  • فلفل سیاه یک قاشق چای خوری
  • چوب دارچین 3 تا 4 عدد (یا پودر دارچین یک قاشق مرباخوری)
  • برگ ریحان 4 تا 5 برگ
  • زنجبیل یک قطعه کوچک (یا پودر زنجبیل خشک شده یک قاشق مرباخوری)
روش تهیه

هل سبز، دارچین، برگ ریحان، زنجبیل و فلفل سیاه را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. سپس، روی حرارت بسیار کم به مدت 10 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. بعد از سرد شدن، آن را صاف کرده و میل نمایید. می توانید برای طعم بهتر، کمی عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش را دو بار در روز بنوشید. اما، نوشیدن آن با معده خالی در صبح، مفیدتر است. این عصاره سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و شما را از بیماری ها دور می کند. نوشیدن این دمنوش بر طرف کننده سرفه و التهاب سینه نیز می باشد.

دمنوش فلفل سیاه

ترکیبات
  • فلفل سیاه یک قاشق مرباخوری
  • آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق مرباخوری
روش تهیه

فلفل سیاه را در یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید. بعد از یک دقیقه آب لیمو بیافزایید و زیر حرارت را خاموش کنید. حال عسل را اضافه کنید و درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید دمنوش به مدت 10 دقیقه در همان حالت باقی بماند. اگر از فلفل نکوبیده استفاده کردید، دمنوش را صاف کرده و میل نمایید. مصرف روزانه یک نوبت از این دمنوش، سرماخوردگی را درمان کرده و اجازه نمی دهد بیمار شوید. همچنین، اگر این دمنوش را صبح به صورت ناشتا میل نمایید، علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن، چربی بدن را نیز کاهش می دهد و به کنترل وزن کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هل سبز با خواص قاعده آور، دافع بلغم، رفع خستگی، ضد نفخ و سو هاضمه، معطر، عطسه آور، رفع سنگ کیسه صفرا، تقویت حافظه، شادی آور، رفع صرع، برطرف کننده بوی دهان، از بین برنده کک و مک را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0