topNotif

کاهش سریع وزن با بهترین ترکیبات غذایی

1637 بازدید
25 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

با بهترین ترکیبات غذایی جهت کاهش سریع وزن آشنا شوید

در جوامع شهری امروزی، به دلیل نداشتن یک برنامه غذایی منظم و سالم و همچنین، عدم تحرک کافی، مشکل چاقی بسیار رایج شده است. از طرفی، اهمیت به تناسب اندام و لاغری نیز برای بسیاری از افراد در الویت قرار دارد. متاسفانه افرادی که مشکل اضافه وزن و تصمیم به لاغری دارند، آگاهی چندانی نسبت به یک رژیم غذایی مناسب ندارد. باور کنید یا نه، غذا خوردن اصلا چیز بدی نیست. هر غذای حاوی مواد مغذی است. اما، ما فقط نمی دانیم که چگونه غذا بخورم. بدن انسان برای تامین انرژی روزانه، به 7 عنصر کربوهیدرات، آب، فیبر، پروتئین، ویتامین مواد معدنی، قند و حتی چربی نیاز دارد. برای تامین تمام این ها باید مواد غذایی را با هم ترکیب کنیم. راز کاهش وزن در ترکیب مناسب موادغذایی است. در این مقاله، کاهش سریع وزن با بهترین ترکیبات غذایی را شرح خواهم داد.

 

کاهش سریع وزن با بهترین ترکیبات غذایی

کاهش سریع وزن با بهترین ترکیبات غذایی

 

کاهش سریع وزن با بهترین ترکیبات غذایی

بلغور جو دوسر و بلوبری

این ترکیب غذایی، یکی از بهترین گزینه های وعده صبحانه است. ترکیب یک فنجان بلغور جو دوسر و کمی بلوبری بسیار مغذی است و به کاهش وزن سریع کمک می کند. همچنین، بلغور جو دوسر به عنوان یک چربی سوز عال، به پاکسازی چربی های متصل به دیواره عروق کمک می کند و کلسترول بد خون را نیز نابود می کند. بلوبری نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها، فیبر، پتاسیم و ویتامین ث است. ترکیبی از هر دو این مواد غذایی، تولید هورمون های تنظیم اشتها، یعنی لپتین و گرلین را تحت تاثیر قرار می دهد.

برنج و عدس

ترکیبی از عدس و برنج یک بخش ضروری از مواد مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند و یک رژیم غذایی مناسب جهت کاهش سریع وزن است، به خصوص اگر می خواهید پروتئین با کیفیت بالا بخورید. ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی نیز به فراوانی در این ترکیب وجود دارد، زیرا اساس این مواد غذایی، گیاهی هستند. هنگامی که عدس و برنج ترکیب می شوند، اسید های آمینه ضروری بدن تامین شوند و عمل هضم بسیار راحت انجام می گیرد.

 

همچنین بخوانید:  کاهش وزن با خوردن کربوهیدرات ها

 

ماکارونی و سبزیجات

شاید از این ترکیب غذایی تعجب کرده باشید! همان طور که می دانید سبزیجات بسیار مفید بوده و بهترین گزینه برای لاغری محسوب می شود. از طرفی به باور بسیاری از افراد، ماکارونی دشمن شماره یک محسوب می شود. اما این طرز فکر کاملا غلط است. ماکارونی برای هضم غذا بسیار خوب است و مواد مغذی را به آرامی جذب می کند. اما، راز استفاده از آن در دونکته است: اول اینکه بدون روغن (و یا حداقل روغن زیتون یا کنجد) دوم اینکه به اندازه مصرف شود. این ماده هنگام ترکیب با سبزیجات، فیبر بالای را به بدن هدیه می دهد. به عبارت دیگر، قادر به جلوگیری از افزایش وزن با کنترل قند اضافی خواهد بود.

نان گندم کامل و پنیر

فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در نان گندم، احساس سیری به معده می دهد و سبب می شود برای زمان طولانی احساس گرسنگی نکنید. این احساس سیری بین 4 تا 5 ساعت اتفاق می افتد. به علاوه، اگر پنیر را به نان کل گندم اضافه کنید تا وزن خود را کاهش دهید، میزان پروتئین و انرژی افزایش یافته و سوخت و ساز بدن نیز بالا می رود.

ماهی و برنج

اگر غذایی وجود داشته باشد که هم زمان ویتامین ها، پروتئین ها و آهن را برای بدن تامین کند، آن ماهی است. بافت نرم ماهی می تواند احساس سیری را از بین ببرد و به حذف چاقی کمک کند. همچنین، فیبر موجود در برنج به هضم غذا کمک می کند. بنابراین یکی از بهترین ترکیبات غذایی برای کاهش وزن سریع، ترکیب ماهی با برنج است. توصیه می شود به جای برنج معمولی از برنج قهوه ای استفاده کنید.

چند توصیه ضروری

  • وعده های غذایی خود را حذف نکنید بلکه، میزان غذای روزانه خود را به 5 وعده کوچک تقسیم کنید.
  • فعالیت فیزیکی و ورزش های سبک مانند پیاده روی و ورزش های چربی سوز را در برنامه روزانه خود جای دهید.
  • روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.
  • از مصرف غذاهای فراوری شده، غذاهای پر چرب و نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.
  • دو یا بیشتر غذاها از یک گروه مواد مغذی را با هم مخلوط نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکوفه فندق را با خواص بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، چربی سوز، ضد اسهال، درمان صرع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0