topNotif

لاغری با بادمجان و روش استفاده از آن

2043 بازدید
26 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن

بادمجان یکی ازخوشمزه ترین  و در عین حال، مغذی ترین سبزیجات بشمار می رود. اما شاید کمتر کسی بداند که بادمجان به کاهش وزن و لاغری بدن نیز کمک می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، بادمجان بخورید. بسیاری از افراد سبزیجات معمولی مانند بادمجان را نادیده می گیرند. اما بهتر است بدانید، بادمجان به عنوان یکی از کم کالری ترین سبزیجات شناخته شده است. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، خوردن بادمجان را توصیه می کنم. این سبزی مغذی علاوه بر کاهش وزن، برای حفظ سلامت بدن بسیار سودمند است. حال در این مقاله خواهم گفت که، لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن چگونه امکان پذیر است.

 

لاغری با بادمجان و روش استفاده از آن

لاغری با بادمجان و روش استفاده از آن

 

ارزش غذایی بادمجان

بیشترین وزن بادمجان را آب تشکیل داده است. 92% از وزن یک بادمجان به آب اختصاص دارد و مابقی وزن آن به ترتیب شامل کربوهیدرات، پروتئین و مقدار ناچیزی چربی است. بادمجان سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله تیامین (ویتامین ب یک)، ریبوفلاوین (ویتامین ب 2)، نیاسین (ویتامین ب 3)، پانتوتنیک اسید (ویتامین ب 5)، ویتامین ب 6، اسید فولیک (ویتامین ب 9)، ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و منگنز است. به علاوه بادمجان سرشار از فیبر خوراکی است.

لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن

کم کالری است

تنها 25 کالری در 100 گرم بادمجان وجود دارد. همچنین، غنی از فیبر است که می تواند معده را برای مدت طولانی پر نگه دارد بنابراین، احساس گرسنگی دیرتر به سراغ شما می آید. لاغری با بادمجان یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن است. نکته مهم اینجاست که مجموعه ای از مواد مغذی در آن وجود دارد بدن را نیز سالم نگه می دارد. به طور کلی، افردی که در صدد کاهش وزن هستند، در طول رژیم غذایی، مواد غذایی کمتری دریافت می کنند و این باعث ضعیف شدن بدن می شود اما، با خوردن یک بادمجان این اتفاق نمی افتد.

به هضم غذا کمک می کند

همان طور که اشاره شد، فیبر غذایی در بادمجان بسیار غنی است. فیبر، سبب پاک کردن شکم و روده می شود و روند هضم غذا بهبود می بخشد، بنابراین خوردن بادمجان برای شام بسیار خوب است. مصرف غذاهای غنی از فیبر باعث جلوگیری و رفع مشکلات سیستم گوارش و کبد می شود. علاوه بر این، با مصرف فیبر یبوست و درد معده نیز بر طرف می شود.

 

همچنین بخوانید:  تاثیر رازیانه بر کاهش وزن

 

کلسترول خون را کنترل می کند

بادمجان غنی از پتاسیم و منیزیم است که باعث افزایش سطح کلسترول نمی شود. بادمجان مقدار کلسترول بد را در بدن کاهش و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد. هنگامی که LDL یعنی کلسترول بد در بدن افزایش می یابد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی مانند حمله قلبی، سکته قلبی و غیره افزایش می یابد. برای جلوگیری از این، ضروری است که میزان کلسترول بد در بدن کاهش یابد. همچنین، در بادمجان پتاسیم بالا و سدیم پایین است به همین دلیل برای کاهش فشار خون مفید است. بادمجان سرشار از بیوفلاوونوئید‌ها هستند که فشار خون را نیز کنترل می کنند.

استخوان ها را تقویت می کند

علاوه بر لاغری با بادمجان، مصرف آن نیز برای استخوان ها سودمند است. آهن و کلسیم در آن بسیار یافت می شود که استخوان ها را قوی کرده و ضعف بدن را از بین می برد.  بادمجان تراکم استخوان را افزایش می دهد و آنها را تقویت می کند. پتاسیم موجود در آن نیز به نگه داشتن کلسیم در سطح استخوان ها کمک می کند.

بهترین روش استفاده از بادمجان برای لاغری

بهترین و سالم ترین شیوه برای مصرف بادمجان و در کل سبزیجات، بخار پز کردن آن ها می باشد. اصولا بخار پز کردن سبزیجات باعث حفظ ارزش غذایی آن ها می شود. استفاده از بادمجان بخار پز در سالاد و یا همراه با غذا بهتربن انتخاب برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر این، مصرف آب بادمجان تاثیر فوق العاده ای در کاهش وزن و تناسب اندام دارد. شما می توانید آب بادمجان را با عصاره سایر سبزیجات ترکیب کرده و یا آن را به تنهایی مصرف نمایید.

همچنین، یکی از خوشمزه ترین روش های استفاده از بادمجان، کبابی کردن آن است. شما می توانید بادمجان کبابی را به عنوان یک غذای کامل و حتی در ترکیب با سایر مواد غذایی مانند ماست و سالاد مصرف نمایید. توجه داشته باشید، ناسالم ترین روش استفاده از بادمجان، سرخ کردن آن است. زیرا، علاوه بر از دست دادن ارزش غذایی، سطح چربی خون را تا حد زیادی بالا می برد. در هر صورت، لاغری با بادمجان امکان پذیر است و مصرف آن برای حفظ سلامت بدن نیز بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر بادمجان را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0