کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی

3310 بازدید
27 بهمن 97
بهاره
,

کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی

هر ماه بدن زنان و دختران دست خوش تغییرات هورمونی و خونریزی طبیعی می شود که به آن عادت ماهیانه (قاعدگی و یا پریود) گفته می شود. در این دوران همزمان با خونریزی، دردهای شدید و همچنین، اسپاسم های دردناک در ناحیه تحتانی شکم و کمر اتفاق می افتد که گاهی اوقات بسیار ناراحت کننده است. علاوه بر درد، نشانه هایی چون دردناک شدن پستان ها، نفخ شکم، سر درد، احساس سرما، تحریک پذیری، خستگی، بی حالی و فقدان انرژی دیده می شود. خوشبختانه در طب سنتی ایران انواع گیاهان دارویی وجود دارد که می تواند به کاهش درد و نشانه های دوران قاعدگی کمک کند. حال، در این مقاله به چگونگی کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی می پردازیم.

 

کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی

کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی

 

کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با گیاهان دارویی

پوست قره قاط

چاي پوست قره قاط بسيار مفيد است برای درست كردن چای، ٤ قاشق غذاخوری پوست قره قاط، يك قاشق غذاخوری پونه معطر و ٢ قاشق مربا خوری زنجبيل تازه رنده كرده را به ٤ ليتر آب سرد اضافه کنید و روی حرارت بگذاريد تا به جوش بيايد. اجازه دهيد ٢ تا ٣ دقيقه به آرامی بجوشد و نيم ساعت پس از برداشتن، آن را صاف كنيد. هر ١٥ دقيقه يك چهارم فنجان از اين چای را بخوريد تا درد كاهش يافته و آرام گيرد.

دمنوش افسنتين

٨ تا ١٠ گرم سرشاخه های گلدار افسنتين را در يك ليتر آب جوش بريزيد و اجازه دهيد به مدت يك ساعت بجوشد. برای زدون تلخی، شكر سرخ يا عسل فراوان اضافه كنيد. دمنوش افسنتين كرم كش است و در مورد دردهای ماهانه زنان نتيجه خوبی دارد.

دمنوش جعفري

از آغاز دوران مسيحيت خاصيت تنظيم كنندگی قاعدگی در اين گياه شناخته شده است. ٢٠ گرم ريشه جعفری را در يك ليتر آب بجوشانيد و به عنوان تنظيم كننده قاعدگی روزی دو تا سه فنجان بنوشيد.

 

همچنین بخوانید:  سندروم قبل از قاعدگی چیست؟

 

دمنوش رازيانه

جهت کاهش دردهای عادت ماهیانه، يك قاشق سوپ خوری از پودر ريشه رازيانه را در يك فنجان آب جوش بريزيد و پس از ١٠ دقيقه آن را صاف كنيد. سپس، با كمی عسل آن را شيرين كرده و بعد از هر وعده غذايی ميل نماييد كه درد را كم می كند.

دمنوش مریم گلی

15 تا ٣٠ گرم از برگ خشك شده مريم گلی را در يك ليتر آب جوش ريخته و اجازه دهيد ١٠ دقيقه دم بكشد. اين دمنوش را هر روز ٢ تا ٣ فنجان پس از هر وعده غذا ميل نماييد. اين چای برای خانم هايی كه دچار قاعدگی دردناك و سخت هستند مفيد است، البته مصرف آن بايد يك هفته قبل از قاعدگی شروع شود.

ترکیب گیاهان دارویی 1

10 گرم از هر یک از گیاهان بابونه، آقطی، نعنا خشک، پونه خشک، رازیانه، ترخون خشک، افسنتین، مریم گلی، تخم شوید و کاکوتی را در آب بجوشانید. این دمنوش ترکیبی را 7 روز به هنگام صبح ناشتا میل نمایید تا به کاهش دردهای عادت ماهیانه کمک کند.

ترکیب گیاهان دارویی 2

10 گرم از هر یک از گیاهان ریشه انجبار، بسفایج، اسطوخودوس، سورنجان، تخم خرفه، ریشه ایرسا، انیسون، شیرین بیان، سنا و ریوند چینی را کمی بکوبید. این مقدار ترکیبی را به 10 قسمت تقسیم نموده و برای 10 روز به هنگام صبح، ناشتا مصرف کنید.

کاهش دردهای عادت ماهیانه (پریود) با روغن های گیاهی

برای كاهش درد قاعدگی رژیم روزانه روغن ماهی، روغن پنبه دانه، روغن گل مغربی و یا روغن دانه انگور فرنگی سیاه خوب است. این روغن ها غنی از اسید گامالینولئیك هستند كه علائم ناراحتی، مخصوصا حساسیت پستان ها، را تخفیف می دهد. خوردن روزانه ٣ بار از این روغن ها (همیشه نه فقط در وقت ناراحتی) به میزان ٥٠٠ میلی گرم حالتان را بهبود می بخشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دارچین سیگاری را با خواص ضد میکروب، درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، ضد التهاب و تسکین دهنده درد، ضد افسردگی، افزایش گردش خون، ضد تب، تقویت قوای جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0