topNotif

درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

5005 بازدید
27 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

امروزه به دلیل افزایش آلودگی، تغذیه نامناسب، و مشکلات روزمره زندگی، توجه ما به مراقبت از بدن و زیبایی صورت کاهش پیدا کرده است. به همین علت مشکلات زیادی بخصوص در پوست صورت ظاهر می شود. یکی از این مشکلات لکه های قهوه ای پوستی یا به اصطلاح کک و مک است. اصلی ترین علت بروز این لکه ها تابش مستقیم نور خورشید و افزایش سن می باشد. اگر چه این لکه ها را می توان با آرایش پنهان کرد، اما این روش بسیار موثر نیست. خوشبختانه درمان های خانگی به تدریج اثر این لکه ها بر روی صورت، کاهش می دهد. در این مقاله با درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی آشنا شوید.

 

درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

 

درمان سریع کک و مک با ساده ترین روش های خانگی

آب لیمو

لیمو حاوی ویتامین ث و سایر مواد مغذی است که برای بدن انسان بسیار مفید هستند. همچنین، از لیمو به عنوان رفع بسیاری از مشکلات پوستی از جمله کک و مک استفاده می شود. آب لیمو را به کمک پد پنبه بر روی لکه های پوستی صورت اعمال کنید و اجازه دهید برای 30 دقیقه روی صورت باقی بماند. سپس، صورت را با آب شستشو دهید. آب لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و باعث می شود که کک و مک صورت از بین برود.

آب پیاز

آب پیاز نیز مانند آب لیمو، به عنوان یک روشن کننده پوست عمل می کند. این یک دارو عالی است که دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد که به طور موثر لکه های پوستی را از بین می برد. بدین منظور، کمی آب پیاز را با عسل مخلوط کنید. سپس، آن را روی تمام لکه های پوستی از جمله کک و مک قرار دهید و بعد از خشک شدن، صورت را با آب سرد بشویید. این روش طبیعی ترین راه برای درمان سریع کک و مک است.

زردچوبه و آب لیمو

یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب لیمو مخلوط کنید. سپس آن را روی کل صورت قرار دهید. بعد از گذشت یک ساعت صورت را با آب سرد را بشویید. این ماسک نه تنها لکه های پوستی را از بین می برد، باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن آکنه نیز می شود.

برگ شنبلیله

برگ شنبلیله نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست نیز مفید است. برگ ها و دانه های بذر شنبلیله حاوی مواد مغذی مانند فسفات، لسیتین و آلبومینین هستند. به غیر از این، حاوی اسید فولیک، منیزیم، سدیم، روی، مس و غیره نیز هستند، که برای بدن بسیار ضروری و مفید می باشند. استفاده از برگ های شنبلیله بر روی صورت، باعث می شود تا لکه های پوستی به شدت کاهش پیدا کنند.

 

همچنین بخوانید:  درمان جوش سر سیاه با ماسک های خانگی

 

ماست

چیزهای زیادی در آشپزی ما وجود دارند که گنجینه های از  زیبایی و سلامتی هستند. ماست دارای جایگاه مهمی در حفظ سلامت بدن و همچنین افزایش زیبایی است. این مواد عالی، ارزان و به راحتی در دسترس هستند. ماست یک منبع خوب ویتامین ث و کلسیم است که ثابت شده است برای افزایش درخشش پوست صورت مفید است و این مزایایی را در داخل و خارج پوست به ارمغان می آورد. با استفاده منظم از ماست بر روی صورت، لکه های پوستی کاهش ناپدید شده و پوست صورت حالت طبیعی و درخشانی به خود می گیرد.

روغن نارگیل و آب لیمو

با استفاده از روغن نارگیل، پوستی سالم و زیبا خواهید داشت. این روغن یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. برای استفاده از آن، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و آن را بر روی صورت اعمال کنید. این مخلوط را برای 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود قرار داده و سپس یا آب بشویید. می توانید برای اثر بخشی بیشتر یک قاشق غذاخوری عصاره گشنیز نیز به آن اضافه کنید. این ماسک سبب کاهش لکه های پوستی می شود.

چوب صندل و گلاب

 به یک قاشق غذاخوری چوب صندل 3 تا 4 قطره شیر خام، کمی عسل و یک قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید. سپس، آن را بر روی صورت خود و یا تنها لکه های پوستی قرار دهید و بعد از 10 دقیقه صورت را با آب بشویید. عسل و صندل چوب مرطوب کننده های طبیعی برای پوست و گلاب رنگ جدیدی به پوست می دهد. این ماسک صورت علاوه بر درمان سریع کک و مک، بهترین درمان برای پوست های خشک در زمستان نیز است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل سفید را با خواص تقویت و سلامت معده و دستگاه گوارش، درمان آکنه و جوش صورت، پاک سازی و سم زدایی کلیه ها، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا و اوریون ، کاهش فشار خون بالا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0