topNotif

روزانه چه میزان اسید های چرب امگا 6 مصرف کنیم؟

1991 بازدید
29 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

روزانه چه میزان اسید های چرب امگا 6 مصرف کنیم؟

یکی از اسید های چرب ضروری که بدن ما به آن نیاز دارد، امگا 6 است. بدن انسان اسیدهای چرب امگا 6 را تولید نمی کند. این مواد مغذی بسیار مهم، نقش حیاتی در ارتقای سلامت مغز دارند. همچنین، در تولید مثل و کاهش نشانه های ADHD (اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی) کمک می کند. امگا 6 یکی از مهمترین عناصر برای حفظ سلامت پوست و مو نیز محسوب می شود. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که، روزانه چه میزان اسید چرب امگا 6 مصرف کنیم؟ بنابراین، برای پیدا کردن پاسخ این سوال، تا انتها این مقاله، ما را همراهی کنید.

 

روزانه چه میزان اسید های چرب امگا 6 مصرف کنیم؟

روزانه چه میزان اسید های چرب امگا 6 مصرف کنیم؟

 

اسیدهای چرب امگا 6

اسیدهای چرب امگا 6، اسیدهای چرب اشباع نشده ای هستند که به رشد پوست کمک می کنند، مو را بازسازی می کنند، میزان متابولیسم سالم بدن را حفظ می کنند و باعث رشد استخوان می شوند. دو نوع اسیدهای چرب امگا 6 موجود که عبارتند از:

  • اسید لینولئیک (LA)
  • اسید آراشیدونیک (AA)

اسید لینولئیک (LA)  در روغن‌های گیاهی یافت می‌شود و مهم‌ترین و اساسی‌ترین اسید چرب امگا 6 مصرفی ماست. اسید آراشیدونیک (AA) در گوشت‌ها، تخم مرغ و بعضی ماهی‌ها یافت می‌شود.

اهمیت اسید های چرب امگا 6

اسیدهای چرب امگا 6، اگر چه در مقادیر بیش از حد مضر است، اما زمانی که با اسید های چرب امگا 3 مصرف می شود، دارای مزایای متعددی است که اختلالات و بیماری های مختلف را بر طرف می کند. اسیدهای چرب امگا 6 برای درمان یا پیشگیری از آلرژی، سرطان سینه، دیابت، کاهش بیماری های مغزی، درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و کاهش نشانه های ADHD (اختلال کم‌توجّهی – بیش‌فعالی) مفید هستند.

روزانه چه میزان اسید های چرب امگا 6 مصرف کنیم؟

تا سال های گذشته میزان مصرف امگا 6 و امگا 3 را برابر اعلام می کردند. اما، بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که نسبت مناسب امگا 6 به امگا 3 به میزان 3 به 1 یا 2 به 1 می‌باشد. میزان امگا 6 مورد نیاز برای مردان بین 14 تا 50 ساله باید 17 گرم در روز باشد و برای زنان باید 12 گرم در روز باشد. البته این میزان برای زنان باردار کمی بیشتر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید:  منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3

 

منابع غذایی غنی از امگا 6

بدن انسان اسیدهای چرب امگا 6 تولید نمی کند بنابراین، این اسید های چرب را باید از مواد غذایی تامین کنید. بسیاری از مواد غذایی هستند که سرشار امگا 6 می باشند.

بادام زمینی و گردو

استفاده از بادام زمینی راه مناسب برای جلوگیری از اشتها کاذب است. یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی حدود 4 گرم امگا 6 است که مصرف آن برای تولید سلول های سالم پوست مفید است. گردو نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 6 می باشد. شما می توانید حدود 9 گرم از اسیدهای چرب امگا 6 را از یک چهارم فنجان گردو تامین کنید.

ماهی

ماهی برای گیاه خواران مناسب ترین غذا برای تامین اسیدهای چرب امگا 6 است. در یک ماهی متوسط، 0.8 گرم اسید چرب امگا 6 یافت می شود. بنابراین، غذای ماهی در دوران بارداری برای سلامت مغز کودک مفید است.

سویا، روغن زیتون و روغن آفتابگردان

یک قاشق چای خوری روغن سویا می تواند حدود 7.7 گرم اسیدهای چرب امگا 6 را تامین کند. یک قاشق روغن زیتون نیز 1.2 گرم اسید چرب امگا 6 را تامین می کند.

تخم کدو و دانه کنجد

خوردن دانه کدو تنبل به عنوان یک میان وعده نیز یک راه آسان برای دریافت اسیدهای چرب امگا 6 است. یک چهارم فنجان تخم کدو حاوی 4.8 گرم، امگا 6 است. دانه های کنجد که به عنوان منبع خوب آهن شناخته شده اند، حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب امگا 6 هستند. یک چهارم فنجان دانه کنجد حدود 5.3 گرم اسید چرب امگا 6 در بدن را تامین می کند.

سایر منابع غذایی غنی از امگا 6

  • مرغ
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • غلات
  • گندم
  • دانه های کامل و نان
  • بیشتر روغن های گیاهی
  • روغن گندم
  • روغن دانه گریپ فروت
  • روغن کتان / روغن فلفل
  • روغن کنجد
  • روغن ذرت
  • میوه کاج
  • نارگیل

نکته: برخی از تحقیقات پزشکی نشان می دهد مصرف بی رویه اسیدهای چرب امگا 6 نسبت به سایر اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مشکلات و عوارض جانبی فراوانی دارد. مصرف بیش از حد امگا 6 احتمال ابتلا به بیماری های آرتریت، التهاب و سرطان را افزایش می دهد. همچنین، افزایش میزان مصرف امگا 6، میزان جدب امگا 3 را نیز کاهش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شاهدانه را با خواص درمان یبوست، تهوع و استفراغ شدید، کاهش فشارخون و کلسترول، درمان اگزما و خشکی پوست، رفع اضطراب، رفع اختلالات خواب، افسردگی، صرع، پارکینسون و ام اس، تسکین درد، خاصیت مخدر خفیف، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هورمون ها، ضد سرطان، درمان پوکی استخوان و التهاب مفصلی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0