رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

22369 بازدید
05 اسفند 97
بهاره
,,

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

در جوامع شهری امروز به دلیل وجود آلودگی های شدید و شیوه زندگی نامناسب، ریزش مو بسیار شایع شده است. البته این وضعیت ممکن است به دلیل استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی و همچنین، عوامل ژنتیکی نیز ایجاد شود. به هر روی، ریزش مو را تا حدی می توان کنترل کرد. بسیاری از افراد ریزش مو در ناحیه شقیقه ها و جلوی پیشانی دارند که بتدریج این ریزش گسترش یافته به نواحی میانی سر نیز می رسد. همچنین، برخی از افراد از ابتدا دارای موهای کم پشت در این نواحی هستند. اما، آیا راهی برای رشد مجدد مو در این نواحی وجود دارد؟ بله. با استفاده از مواد طبیعی علاوه بر توقف ریزش مو، می توان شاهد رشد مجدد موها بود. حال در این مقاله، چگونگی رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها به کمک 9 ماسک طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

 

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

 

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

آلوئه ورا

این گیاه جادویی دارای خاصیت لایه برداری است که می تواند سلول های مرده پوست سر را از بین برده و به آرامی به رشد مو در پیشانی کمک کنند. ژل آلوئه ورا، غدد چربی را کنترل کرده و سبب تقویت فولیکول های مو می شود. استفاده منظم از آلوئه ورا چربی اضافی را کاهش داده و شوره سر را نیز از بین می برد.

روش استفاده

ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم به پیشانی، و یا با ترکیب یک روغن گیاهی به آرامی جلوی سر و قسمت کم پشت قرار دهید و اجازه دهید این ژل خشک شود. سپس، آن را با شامپو بشویید. برای دریافت نتایج خوب، بهتر است این گیاه را به صورت هفتگی استفاده کنید.

ماست

ماست یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب اشباع شده می باشد و باعث رشد مو در پیشانی می شود. ماست برای تنظیم سطح PH پوست سر، کنترل چربی مو و به حداقل رساندن اختلالات رشد مو، استفاده می شود. ماست را می توانید به راحتی بر روی پیشانی قرار داد و یا با ترکیب مواد طبیعی،یک ماسک تهیه کنید.

مواد تشکیل دهنده

  • موز رسیده یک عدد
  • ماست 3 قاشق غذاخوری
  • عسل 3 قاشق چای خوری
  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

موز رسیده را له کنید و ماست، عسل و لیمو را به آن افزوده، خوب مخلوط کنید. سپس، این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی نواحی کم پشت پیشانی قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، سر را با یک شامپو معمولی بشویید. اگر این ماسک را 2 بار در هفته استفاده کنید، بتدریج رشد مو جلوی پیشانی شروع می شود.

ماسک تخم مرغ، روغن زیتون، عسل

سفیده تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین، روی، ید، گوگرد و بسیاری از مواد معدنی مغذی است. عسل نیز مرطوب کننده طبیعی است که موی خشک و آسیب دیده را بهبود می بخشد، در نتیجه فولیکول های مو را تقویت کرده و رشد مو را افزایش می دهد. روغن زیتون هورمون های دی هیدروتستوسترون (DHT) را افزایش می دهد و استفاده از آن آسیب های ناشی از مصرف محصولات شیمیایی را کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده

  • تخم مرغ دو عدد
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

روش تهیه

تخم مرغ، عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید تا زمانی که سفیدی رنگ تخم مرغ از بین برود. این ماسک را در قسمت کم پوشت پیشانی قرار دهید و بعد از 30 دقیقه آن را با یک شامپو معمولی بشویید. استفاده هفتگی از این ماسک به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و سبب رشد مو در قسمت پیشانی  و شقیقه ها می شود.

آمله (آملا)

میوه آمله حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث است که برای تقویت فولیکول های مو و پیشگیری از ریزش مو در قسمت پیشانی، موثر است.

مواد تشکیل دهنده

  • میوه آملا 2 تا 3 عدد
  • آب لیمو

روش تهیه

2 تا 3 عدد میوه آملا را در میکسر بریزید تا عصاره آن خارج شود. سپس، 2 قاشق چای خوری از عصاره این میوه را با 2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کرده و بر روی پیشانی قرار دهید. اجازه دهید این ماسک حدود 2 تا 3 ساعت روی سر قرار بگیرد سپس، آن را با آب بشویید. استفاده منظم از عصاره این میوه سبب رشد مو می شود.

 

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها با 9 ماسک طبیعی

 

آب پیاز

پیاز غنی از گوگرد است که به رشد و ترمیم موهای آسیب دیده و نازک کمک می کند. پیاز، فولیکول های مو و مواد مغذی از دست رفته را به پیشانی و پوست سر باز می گرداند و حتی از عفونت های پوستی جلوگیری می کند. علاوه بر این، گردش خون در پیشانی را بهبود می بخشد و راه را برای رشد مو هموار می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • پیاز 3 عدد
  • برگ های تازه کاری 12 تا 20 عدد

روش تهیه

ابتدا عصاره پیاز را خارج کنید سپس، برگ های کاری را نیز با میکسر خرد نمایید. حال، به برگ های کاری، 2 قاشق غذاخوری آب پیاز اضافه کرده و آن را بر روی تمام پوست سر و پیشانی قرار دهید. اجازه دهید این ماسک حدود یک تا دو ساعت روی سر و پیشانی قرار بگیرد سپس، آن را با یک شامپو معمولی بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده نمایید.

آب اسفناج

اکثر افراد فکر می کنند که تنها خوردن اسفناج برای سلامتی مفید است، اما برگ های آن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که برای رشد مو ضروری هستند زیرا آن ها به تقویت ریشه های مو و رشد مجدد موها کمک می کنند.

روش استفاده

10 تا 20 عدد برگ اسفناج را بشویید و با یک مخلوط کن آن را کاملا له کنید. سپس، به کمک یک گوش پاک کن یا دستمال تمیز آن را بر روی پیشانی قرار داده و به آرامی با حرکت دایره ای ماساژ دهید. حال اجازه دهید 30 دقیقه بر روی پیشانی قرار بگیرد. در نهایت آن را با یک شامپو ملایم بشویید. از برگ های اسفناج، یک بار در هفته به صورت منظم استفاده کنید تا شاهد رشد مو جلوی پیشانی باشید.

 

همچنین بخوانید:  با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

 

برگ کاری

این عنصر طبیعی سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است. استفاده منظم از برگ های کاری باعث رشد مو شده و ریزش مو را کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده

  • گل ختمی 8 تا 10 گلبرگ
  • برگ کاری 20 تا 25 عدد

روش تهیه

گل های ختمی و برگ های کاری را در میکسر خرد کرده تا به شکل یک خمیر در بیایند. سپس، به کمک یک برس مو، آن را بر روی پیشانی بمالید و اجازه دهید یک ساعت روی سر قرار بگیرد تا خشک شود. سپس، آن را به آرامی با آب بشویید. لازم به ذکر است اگر گل های ختمی و برگ تازه کاری در دسترس نیست، می توانید از گل ختمی و برگ های کاری خشک شده برای تهیه این ماسک استفاده کنید به همین منظور گل های ختمی خشک شده و برگ های کاری را آسیاب کرده و با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در نهایت آن را روی پیشانی قرار دهید. برای اثر بخشی بیشتر، این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

کافور

این ماده سفید جریان خون در پوست سر را بهبود می بخشد و تعادل pH را حفظ کرده که به رشد مو در پیشانی کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • کافور یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یک قاشق چای خوری

روش تهیه

کافور و روغن نارگیل را مخلوط کرده و بر روی نواحی کم پشت پیشانی قرار دهید. سپس، 10 دقیقه به آرامی آن نواحی را ماساژ داده و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی سر باقی بماند.سپس تمام سر را بشویید. برای دریافت نتایج عالی و رشد مو جلوی پیشانی، سه بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.

فلفل قرمز و روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی مواد معدنی مغذی است که جریان خون را افزایش می دهد در نتیجه رشد فولیکول های مو را بهبود می بخشد.

مواد تشکیل دهنده

  • پودر فلفل قرمز یک چهارم فنجان
  • روغن جوجوبا یک دوم فنجان

روش تهیه

فلفل قرمز و روغن جوجوبا، خوب مخلوط کنید و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. دو بار در هفته مقداری از آن را روی پیشانی و پوست سر اعمال کرده و بعد از گذشت 30 دقیقه آن را با یک شامپو ملایم، بشویید. بنابراین، اگر مشکل ریزش مو در قسمت جلوی سر دارید و یا اینکه می خواهید این نواحی رشد مجدد داشته یاشند، بهتر است یکی از 9 روش بالا را اتخاذ کرده و به طور منظم استفاده نمایید تا شاهد رشد مو جلوی پیشانی و شقیقه ها باشید. توجه داشته باشید تغییرات حدود یک تا دو ماه طول می کشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آمله مقشر را با خواص محافظت از قلب، درمان تب، تقویت سیستم ایمنی، ضد سرطان، کاهش و درمان مشکل معده، درمان بی خوابی، کاهش قند خون، قطع کننده انواع خونریزی ها، مسهل سودا و بلغم رقیق، تقویت مو‌ها و افزایش رشد مو، جلوگیری از سفید شدن مو‌ها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. Mahmod
    5 مرداد 1401

    من نمیدونم اگه این کارو کنم جواب میده یا نه ولی من خودم چند تاشو که انجام داده بودم چیزی ندیدم ????????‍♂️

0