topNotif

درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

6689 بازدید
05 اسفند 97
بهاره
,

درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

سیاهی و تیرگی زیر چشم به دلایل مختلفی مانند آسیب نور خورشید، آلرژی، بی خوابی و حتی حاملگی شکل می گیرد. بسیاری از روش های طبیعی برای رفع این مشکل وجود دارد. استفاده از ویتامین K نیز یکی از بهترین درمان ها است. ویتامین کا، گردش خون در اطراف چشم را افزایش می دهد و التهاب و گودی را بر طرف می کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K) امکان پذیر است.

 

درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

 

درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

کپسول های ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

کپسول های مکمل حاوی ویتامین کا دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی عالی هستند که می تواند به رفع گودی و تیرگی دور چشم کمک کنند. اما، قبل از مصرف کپسول های ویتامین کا، همیشه با پزشک خود مشورت کنید و بر اساس دوز توصیه شده، قرص یا کپسول آن را استفاده نمایید. مصرف منظم و به اندازه این مکمل ها سبب بهبود گردش خون در اطراف چشم می شود، در نتیجه برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم بسیار موثر است.

ژل های شستشو حاوی ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

بسیاری از ژل ها و لوسیون های شستشو موجود در بازار وجود دارد که دارای مواد تشکیل دهنده ای مانند ویتامین کا هستند. نحوه استفاده از این ژل ها در شرح محصول آمده است و هر محصول با محصول دیگر متفاوت می باشد. به عنوان یک قاعده کلی، ژل های شستشو حاوی ویتامین کا، جهت درمان سیاهی زیرچشم باید قبل از خواب استفاده شود.

کرم های حاوی ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

پایه اکثر کرم های زیبایی، به ویژه رفع مشکل سیاهی دور چشم ویتامین کا می باشد. این کرم ها حاوی آنتی اکسیدان های هستند که پوست آسیب دیده را بهبود می بخشند و سبب افزایش گردش خون در اطراف چشم می شوند. این کرم ها اغلب برای افراد با پوست های خشک مناسب است. طریقه مصرف بدین ترتیب است که، پس از پاک کردن صورت، یکی از کرم های حاوی ویتامین کا را با نوک انگشتان خود بر روی نواحی تیره و سیاهی زیر چشم قرار دهید. همچنین، می توانید ماساژ ملایم برای حدود 10 تا 15 دقیقه نیز داشته باشید. بهتر است این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. لازم به ذکر است پس از ماساژ، کرم را به هیچ وجه نشویید.

 

همچنین بخوانید:  رفع سیاهی دور چشم و کبودی زیر چشم با استفاده از روغن کرچک

 

روغن های حاوی ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

افرادی که دارای پوست های حساس و خشک هستند به جای ژل ها یا کرم های ویتامین کا، می توانند از روغن های حاوی ویتامین کا را برای درمان تیرگی زیر چشم، استفاده کنند. این روغن ها هیچ مواد شیمیایی مضر ندارد، بنابراین این روغن طبیعی را می توان در هر زمانی از روز استفاده کنید. چند قطره روغن ویتامین کا را با نوک انگشتان خود بردارید و به آرامی در اطراف چشم خود برای حدود 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید روغن به مدت 10 دقیقه روی پوست باقی مانده و کاملا به داخل پوست نفوذ کند. در آخر نیز آن را با آب گرم بشویید.

ماسک های خانگی حاوی ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

یکی از بهترین راه های مقابله با سیاهی های زیر چشم، ساخت ماسک های خانگی و دست ساز است. در تمام ماسک ها، کپسول ویتامین K را به عنوان یک ماده پایه استفاده کنید. برای تهیه ماسک ها باید موادی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین کا فراونی باشد. استفاده از موادی مانند خیار، هویج و روغن بادام می تواند گزینه های خوبی باشند.

ماسک هویج و ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

برای تهیه این ماسک، می توانید محتوای کپسول ویتامین کا را با پالپ هویج مخلوط کرده و اطراف چشم قرار دهید. پس از خشک شدن ماسک، آن را با آب بشویید.

ماسک خیار و ویتامین کا برای رفع سیاهی زیر چشم

برای این ماسک، محتوای کپسول ویتامین کا را با آب خیار مخلوط نمایید. این ماسک را روی سیاهی های اطراف چشم قرار داده و برای حدود 15 دقیقه ماساژ دهید. بهتر است این ماسک را از شب بر روی نواحی اطراف چشم قرار داده و صبح روز بعد آن را بشویید.

شما می توانید کپسول ویتامین کا را با ماسک های دست ساز دیگر ترکیب کنید. استفاده از ویتامین کا به هر نحوی سبب کاهش گودی و تیرگی زیر چشم می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0