topNotif

کاهش بیماری های قلبی و چاقی با آووکادو

2228 بازدید
07 اسفند 97
بهاره
,

کاهش بیماری های قلبی و چاقی با مصرف روزانه آووکادو

آووکادو نوعی میوه است، شبیه به گلابی که در مکزیک و آمریکای مرکزی کشت می شود. این میوه ارزش غذایی بالایی دارد. به دلیل داشتن ویتامین ای و ویتامین های ب، تاثیر زیادی بر روی پوست و مو می گذارد. مصرف آووکادو، مشکلات مو سر مانند شوره سر و ریزش مو را بر طرف می کند. علاوه بر این، مانع از خشکی پوست، تسریع بهبود زخم، استحکام ناخن ها، آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب می باشد. اما، بهتر است بدانید آووکادو برای کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های قلبی نیز بسیار مفید هستند. در این مقاله، کاهش بیماری های قلبی و چاقی با مصرف آووکادو را شرح خواهیم داد.

 

کاهش بیماری های قلبی و چاقی با آووکادو

کاهش بیماری های قلبی و چاقی با آووکادو

 

کاهش بیماری های قلبی و چاقی با مصرف روزانه آووکادو

برای قلب مفید است

آووکادو منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع که برای قلب مفید است. این میوه باعث افزایش مقدار کلسترول خوب (HDL) می شود. همچنین، بتای سیتسترون است که کلسترول بد را کنترل می کند. با مصرف روزانه آووکادو کلسترول بد خون از بدن خارج شده و گردش خون بهبود می یابد در نتیجه، از انسداد شریان ها نیز جلوگیری می شود.

این میوه علاوه بر کاهش بیماری های قلبی و چاقی، باعث کاهش ابتلا به بیماری سندروم متابولیک می شود. سندروم متابولیک مجموعه ای از مشکلاتی مانند فشارخون بالا، چربی خون بالا، افزایش انسولین در سطح خون و افزایش چربی و چاقی می باشد. در این بیماری احتمال سکته قلبی بسیار بالا است. اما آووکادو برای این بیماری نیز بسیار موثر واقع می شود. تنها پس از یک هفته مصرف روزانه آووکادو، شاهد کاهش 12 تا 17 درصد میزان کلسترول خون خواهید بود. طبق یک تحقیق، چربی یکنواخت در آووکادو نقش مهمی در تنظیم کلسترول بد خون دارد که بزرگترین علت مقاومت به انسولین، اضافه وزن و چاقی است.

 

همچنین بخوانید:  کاهش کلسترول بد خون با دمنوش های گیاهی

 

جهت کاهش وزن و لاغری موثر است

آووکادو غنی از مونوساکارید است که مانع گسترش چربی در بدن می شود. یک قاشق روغن آووکادو حاوی 120 کالری و 10 گرم چربی مونوساکارید است. همچنین، می تواند با حفاظت از رادیکال های مضر آزاد برای سلامتی استفاده شود. علاوه بر این، آووکادو سرشار از فیبر، ویتامین ب و اسیدهای آمینه است. این مواد مغذی باعث پر شدن معده شده و برای مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد. به همین دلیل، برای افرادی که رژیم لاغری دارند و یا دچار مشکل اشتها کاذب هستند، بسیار مناسب است. بر اساس تحقیقات انجام شده، خوردن یک عدد آووکادو میل به خوردن و اشتها کاذب را تقریبا تا 40 درصد کمتر می کند.

برای ورزشکاران به عنوان مکمل های غذایی، استفاده می شود

مصرف آوکادو قبل از تمرینات ورزشی، مانند مکمل های غذایی سبب افزایش انرژی ورزشکاران می شود. علاوه بر این، بیش از 20 مواد مغذی ضروری در آووکادو وجود دارد. آووکادو دارای 250 کالری، 10 گرم فیبر و 15 گرم چربی مونوساکارید است. بنابراین، آوکادو برای به دست آوردن انرژی مضاف در تمرینات ورزشی به ویژه ورزشکاران حرفه ای بسیار مفید است.

غنی از مواد مغذی

بر اساس یک مطالعه، تنها 3 گرم مونوساکارید در سبزیجات برای جذب کاروتنوئیدها كافی است. کاروتنوئید ترکیبی است که، به کاهش وزن و چربی کمک می کند. مخلوط سبزیجات و آووکادو حاوی20 گرم چربی اشباع شده و غیر اشباع ضروری دارد. با توجه به مطالعه دیگری، اضافه کردن آووکادو در سالاد به جذب سه تا پنج برابر کاروتنوئید کمک می کند. بنابراین، تنها با قرار دادن آووکادو در برنامه غذایی خود، شاهد کاهش بیماری های قلبی و چاقی باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آووکادو را با خواص کاهش اشتها و لاغری، تقویت و نرم کننده مو، تسکین آفتاب سوختگی، آبرسان قوی پوست، دفع سموم بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0