topNotif

روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

3660 بازدید
11 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل و اثرات آن برای لب

لایه برداری یا اسکراب یک روش عالی برای ایجاد پوست زیبا و براق است. لایه بردارها با از بین بردن سلول های مرده پوست سبب درخشندگی پوست می شوند. آن ها، علاوه بر پاکسازی، به تشکیل سلول های جدید پوست کمک می کنند. اما لایه بردارها تنها برای پاکسازی پوست کاربرد ندارند بلکه، برای لب که جزیی از زیبایی صورت محسوب می شود نیز، بسیار موثر هستند. لایه بردارهای لب با توجه به ویژگی های رطوبتی که دارند، لب های شما را زیبا می کنند. در حال حاضر، لایه بردارهای لب زیادی در بازار موجود است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید اما، این محصولات عمدتا حاوی مواد شیمیایی هستند و از طرفی گران قیمت می باشند. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنم که با ماده طبیعی زنجبیل یک لایه بردار خانگی فوق العاده درست کنید. حال، با روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل آشنا شوید.

 

روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

 

فواید اسکراب لب با زنجبیل

زنجبیل یک ماده طبیعی فوق العاده برای پوست است. یکی از خواص زنجبیل، قابلیت لایه برداری و پاکسازی پوست می باشد. بافت زنجبیل باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود. همچنین، استفاده از آن باعث افزایش گردش خون و تحریک در پوست شده و به تشکیل سلول های جدید پوستی نیز کمک می کند. هنگامی که از اسکراب لب با زنجبیل استفاده می کنید، علاوه بر حذف سلول های مرده، باعث رفع تیرگی لب و همین طور نرمی آن می شود.

روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

مواد لازم

  • زنجبیل تازه یک قطعه کوچک
  • شکر سفید یا قهوه ای یک قاشق غذا خوری
  • عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری (اگر طعم عسل بر روی لب ها را دوست ندارید، می توانید یک قاشق وانیل یا شکلات را جاگزین عسل کنید.)

 

همچنین بخوانید:    طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای در خانه و خواص آن برای پوست

 

روش تهیه

گام اول: یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ای را در یک کاسه تمیز بریزید. البته می توانید مقدار شکر و سایر مواد را افزایش داده و برای دفعات بعدی آن را به صورت آماده داشته باشید. اما از آنجایی که اسکراب لب زنجبیل باید هفته ای یک بار استفاده شود و همچنین، روش تهیه آن بسیار آسان است، بنابراین بهتر است در حجم کم و جهت یک بار استفاده، آماده شود.

گام دوم: قطعه کوچک زنجبیل را با آب تمیز بشویید، پوست بیرونی را بگیرید. سپس زنجبیل را به قطعات بسیار کوچک خرد کنید. البته توصیه می کنم برای سهولت انجام کار آن را رنده کنید. سپس، آن را به شکر اضافه کنید.

گام سوم: حال به مخلوط شکر و زنجبیل، عسل اضافه کنید. سپس تمام مواد را خوب مخلوط کنید. حال، لایه بردار زنجبیل را بر روی لب خود قرار دهید.

نحوه استفاده از اسکراب لب با زنجبیل

به کمک دستان خوب این اسکراب را روی لب های خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. همچنین، می توانید از مسواک های قدیمی، یک برس تمیز ریمل یا ابرو استفاده کنید. با انجام ماساژ نرم و ملایم، گردش خون در لب افزایش می یابد. برای از بین بردن خشکی و مرطوب شدن لب های خود، 25 تا 30 ثانیه این اسکراب را روی لب ها ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که لب ها بافت بسیار نرم و آسیب پذیری دارند بنابراین، از فشار بیش از حد بر روی آن ها اجتناب کنید. سپس لب خود را با حوله مرطوب و یا دستمال کاغذی تمیز کنید. توصیه می شود برای داشتن لب های نرم و لطیف، یک بار در هفته از این اسکراب لب با زنجبیل، استفاده کنید. اگر به معجزه زنجبیل اعقاد ندارید، پیشنهاد می کنم که تنها یک بار از این لایه بردار لب استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0