topNotif

فواید مصرف روزانه یک فنجان چای بابونه

3258 بازدید
14 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چای بابونه و فواید مصرف روزانه یک فنجان از آن

چای بابونه تهیه شده از گل های بابونه با خواص درمانی فراوان است. در دوران باستان این گل ها توسط مردم مصر به دلیل خواص دارویی آن کشت و استفاده می شده است. علاوه بر طعم بی نظیر دمنوش بابونه، دارای خواص درمانی شگفت آوری نیز می باشد. این گیاه برای درمان دردهای عضلانی، کمک به بی خوابی، تنظیم قاعدگی، رفع مشکلات کبد و کلیه و رفع بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود. بسیاری از محققان به نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه این چای بدن را در برابر انواع بیماری ها مصون نگاه می دارد. در ادامه با فواید مصرف منظم و روزانه چای بابونه آشنا شوید.

 

فواید مصرف روزانه یک فنجان چای بابونه

فواید مصرف روزانه یک فنجان چای بابونه

 

فواید مصرف روزانه یک فنجان چای بابونه

مفید برای آرتریت

مواد ضد التهابی (لیپوفیل) موجود در چای بابونه برای درمان انواع آرتریت مفید می باشند. این مواد ضد التهابی، خاصیت شل کنندگی عضلات اسکلتی (اسپاسمولیتیک ها) را نیز دارا می باشند. مصرف روزانه دمنوش بابونه به کاهش درد و التهاب انواع آرتریت ها مانند آرتروز و رماتیسم کمک می کند. علاوه بر این، بابونه مانع از تشکیل اسید اوریک در مفاصل می شود، به همین علت برای درمان و پیشگیری از نقرس نیز بسیار موثر است.

رفع مشکلات پوست و مو

با توجه به خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی موجود در بابونه، برای پوست بسیار مفید است. مصرف روزانه چای بابونه برای تقویت و رفع مشکلات پوست و مو موثر است. بابونه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به درمان آکنه کمک کرده و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. همچنین، به بهبود بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند. نه تنها نوشیدن چای بابونه برای پوست مفید است بلکه، می توانید تفاله آن را در یک پارچه تمیز ریخته و برای رفع تیرگی دور چشم، آن را در نواحی تیره بگذارید. علاوه بر این، آبکشی مو با چای بابونه سبب رفع خارش و شوره سر نیز می شود.

درمان بی خوابی

 چای بابونه آرامش درونی را فراهم می کند. در عین حال، آن نیز اثرات مثبت بر سیستم عصبی مرکزی دارد. به همین علت برای اختلالات خواب بسیار مفید است. مصرف منظم آن، مشکل بی خوابی را برطرف کرده و خواب خوب و عمیقی را ایجاد می کند. شما با نوشیدن چای بابونه تقریبا 30 یا 40 دقیقه قبل از خواب، خواب آرام و خوبی خواهید داشت.

از بین بردن سر درد و استرس

با توجه به وجود آنتی اکسیدان های قوی در چای بابونه، برای از بین بردن سردرد مفید است. علاوه بر این، با مصرف منظم آن افسردگی و استرس نیز درمان می شود. اگر جز افرادی هستید که همیشه استرس دارید، این چای بهترین گزینه برای آرامش است.

مبارزه با سرطان

چای بابونه در کاهش سلول های سرطانی کمک می کند. این چای حاوی ترکیب شیمیایی به نام آپی ژنین (Apigenin) است که از فعالیت سلول های سرطانی می کاهد. این عنصر علاوه بر پیشگیری از سرطان، رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد و مانع گسترش آن ها در سایر نقاط بدن می شود.

 

همچنین بخوانید:  چای علف لیمو و خواص درمانی آن

 

تسریع در بهبود زخم

خواص درمانی بابونه سبب شده که برای بهبود زخم بسیار موثر باشد. وجود دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که، نه تنها استفاده مستقیم از روغن بابونه سبب ترمیم زخم می شود، بلکه نوشیدن روزانه چای آن نیز به تسریع بهبود زخم کمک می کند. نوشیدن چای بابونه برای التیام زخم های داخای نیز بسیار سودمند است.

مفید برای افراد دیابتی

برخی تحقیقات نشان داده است که چای بیونه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن روزانه چای بابونه باعث کاهش میزان قند (گلوکز) خون می شود و همچنین، بدن را در برابر دیابت محافظت می کند. وجود فلاونوئیدهایی (آپی ژنین) از بالا رفتن قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو پیشگیری کرده و به درمان بیماری دیابت کمک می کند.

درمان عفونت کلیه و مثانه

بابونه گیاهی است با خاصیت های ادرارآور، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است . به همین دلیل برای درمان عفونت مثانه و کلیه بسیار مفید است. مصرف روزانه چای بابونه به دفع سنگ کلیه و مثانه نیز کمک می کند.

افزایش سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از دلایل خوبی برای نوشیدن چای بابونه این است که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف روزانه چای بابونه، ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر انواع بیماری ها مصون نگاه می دار. مصرف روزانه چای بابونه یک درمان طبیعی بسیار خوب برای جلوگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بوده و باعث کاهش سرفه، تسکین گلو درد و درمان ضعف عمومی بدن می شود.

مفید برای مشکلات دوران قاعدگی

گل بابونه قاعده آور است. به همین علت برای تنظیم قاعدگی های نا منظم بسیار مفید است. علاوه بر این، به کاهش درد و گرفتگی های این دوران کمک می کند. خاصیت ضد عفونی کنندگی این چای به درمان بیماری های عفونی زنان نیز کمک می کند.

روش تهیه چای بابونه

دو تا سه قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. درب قوری یا ظرف را گذاشته و اجازه دهید که چای به مدت 3 دقیقه بجوشد. سپس، چای را از روی حرارت برداشته و یک نبات کوچک به آن اضافه کنید. مجدد درب آن را گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت چای بابونه حاضر است و می توانید آن را با کمی آب لیموی تازه میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بابونه را با خواص کاهش اضطراب، افزایش شیر مادران، افزایش گلبول سفید، تقویت مو، اشتها آور، درمان سرماخوردگی، رفع بی خوابی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0