حالت تهوع در سفر و راه های درمان آن

2443 بازدید
16 اسفند 97
بهاره
,

حالت تهوع در سفر و راه های درمان طبیعی و دارویی آن

 همیشه سفر کردن لذت بخش است اما، ممکن است برخی اتفاقات از لذت آن بکاهد. یکی از بدترین خاطرات من در کودکی به هنگام مسافرت کردن، حالت تهوع و استفراغ بود. البته ناگفته نماند که همچنان این احساس در سفرهای طولانی باز به سراغم می آید. چنین افرادی نمی توانند از سفر و دورهمی های خانوادگی لذت ببرند. این مشکل یک بیماری می باشد به نام موشن سیکنس (motion or travel sickness) که یک بیماری حرکتی است. به زبان عامیانه به آن ماشین گرفتگی و یا دریا زدگی گفته می شود. در این حالت فرد دچار مشکلاتی مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، دل درد و خستگی می شود. افرادی که از این مشکل رنج می برند، می توانند قبل از مصرف قرص های ضد تهوع با ساده ترین موادغذایی این مشکل را بر طرف کنید. لذا، حالت تهوع در سفر و راه های درمان طبیعی و دارویی آن را بشناسید.

 

حالت تهوع در سفر و راه های درمان آن

حالت تهوع در سفر و راه های درمان آن

 

حالت تهوع در سفر و راه های درمان طبیعی و دارویی آن

درمان طبیعی حالت تهوع در سفر

آب پیاز

یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را با یک قاشق چای خوری آب پیاز مخلوط کنید. سپس، آن را نیم ساعت قبل از رفتن به سفر برای جلوگیری از استفراغ مصرف کنید. آب پیاز یکی از موثرترین راهای درمان حالت تهوع در سفر می باشد. اگر سفر طولانی باشد، می توانید این آب را با هم همراه خود برده و مصرف کنید.

میخک

در طول سفر، به محض اینکه احساس کردید که حالت تهوع و سرگیجه دارید، بلافاصله یک عدد میخک را در دهان خود گذاشته و بجوید. انجام این کار حالت تهوع در سفر را درمان می کند.

زنجبیل

زنجبیل حاوی خواص ضدعفونی کننده است که از سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می کند. در طول سفر، پودر زنجبیل یا چای زنجبیل را بسیار مصرف کنید. این کار باعث پیشگیری از حالت تهوع در سفر و زمانی که با ماشین مسافرت می کنید، می شود.

 

همچنین بخوانید:  نکات ضروری سفر و دانستنی های لازم برای داشتن مسافرت لذت بخش

 

نعنا

نعنا سبب شل شدن عضلات شکم و سرگیجه می شود. علاوه بر این، در طول سفر حالت تهوع و استفراغ را از بین می برد. روغن نعنا نیز در جلوگیری از استفراغ بسیار مفید است. می توانید چند قطره روغن نعنا بر روی یک دستمال تمیز بپاشید و در طول سفر آن را استنشاق کنید.همچنین،می توانید برگ نعنا را در آب گرم ریخته و دمنوش نعنا میل نمایید. اضافه کردن یک قاشق چای خوری عسل به چای نعنا حالت تهوع در سفر را به طور کامل متوقف می کند. بهتر است قبل از شروع سفر با ماشین این دمنوش را میل کنید و اگر مسیر طولانی بود در طول راه نیز از آن استفاده کنید.

لیمو ترش

لیمو یک داروی موثر است، اسید سیتریک موجود در آن مانع از بروز تهوع و استفراغ می شود. به منظور این کار در یک فنجان آب گرم کوچک آب لیمو تازه و کمی نمک اضافه کنیدم سپس، خوب آن را مخلوط کرده و بنوشید. شما می توانید با اضافه کردن عسل به مخلوط آب گرم و لیمو، علاوه بر توقف حالت تهوع، سرگیجه و مشکل دل درد را نیز درمان کنید. این یک روش موثر برای غلبه بر مشکلات به هنگام سفر است.

درمان دارویی حالت تهوع در سفر

علاوه بر درمان های طبیعی و ساده برای حالت تهوع، استفاده از داروهای ضد تهوع نیز بسیار رایج است. شاید ساده ترین روش استفاده از قرص باشد. قرص های ضد تهوعی که می تواند به درمان تهوع کمک کند، عبارتند از: دمپریدون، اندانسترون، موتیلیوم، متوکلوپرامید، دمیترون، سیناریزین و دیمن هیدرینات. بهتر است این داروها را با مشورت پزشک استفاده نمایید. اغلب قرص ها را یک تا دو ساعت قبل از سفر میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0