topNotif

فواید روغن بادام تلخ برای پوست، مو و بدن

2318 بازدید
29 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید روغن بادام تلخ برای پوست، مو و بدن

روغن بادام یکی از مهمترین و موثرترین روغن های موجود برای پوست، مو و بدن است که از میوه بادام استخراج می شود. دو نوع روغن بادام وجود دارد: شیرین و تلخ. روغن بادام شیرین مصارف دارویی و پزشکی دارد و استفاده خوراکی از آن بلامانع است اما، بادام تلخ به دلیل وجود برخی ترکیبات شیمیایی تنها به صورت موضعی استفاده می شود. روغن بادام تلخ حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت پوست، مو و بدن انسان است. اما، شامل ترکیبات آمیداگالین، بنزالدهید، گلایکوزیدها و اسید هیدروکسیونی است که سمی می باشد ولی می تواند با قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد از بین برود. در هر صورت مصرف خورکی این روغن توصیه نمی شود. در ادامه این مقاله با فواید روغن بادام تلخ برای پوست، مو و بدن آشنا شوید.

 

فواید روغن بادام تلخ برای پوست، مو و بدن

فواید روغن بادام تلخ برای پوست، مو و بدن

 

فواید روغن بادام تلخ

فواید روغن بادام تلخ برای پوست

  • از آنجایی که روغن بادام تلخ حاوی مهمترین ویتامین ها برای سلامت پوست یعنی ویتامین ب و ویتامین ای است، باعث تقویت، حفظ سلامت و طراوت پوست می شود. از این روغن در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.
  • رطوبت پوست را حفظ می کند و پوست را در برابر کمبود آب و التهاب محافظت می کند.
  • یکی از مهمترین فواید روغن بادام تلخ، رفع سیاهی های زیر چشم می باشد. بدین منظور در شب و قبل از خواب، تنها چند قطره از این روغن را بر روی نواحی اطراف چشم ماساژ داده و روز بعد آن را با آب بشویید.
  • مشکلات پوستی مانند لکه های پوستی، قرمزی و خارش پوست را بر طرف می کند.
  • نشانه های پیری مانند چین و چروک و خطوط نازک در اطراف چشم، دهان و پیشانی و همچنین لکه های پوستی ناشی از افزایش سن را به تاخیر می اندازد.
  • از دیگر فواید روغن بادام تلخ می توان به جلوگیری و درمان انواع جوش های سرسیاه و سفید و همچنین، آکنه اشاره کرد، زیرا این روغن حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که به رفع عفونت ها کمک می کند.
  • تحقیقات انجام شده در سال 2012 نشان داده است که روغن بادام تلخ می تواند به کاهش علائم ترک های پوستی کمک کند، اما از آنجایی که روغن بادام تلخ حاوی ترکیبات سمی است، مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود. البته مصرف آن با ترکیب سایر روغن های گیاهی عوارض جانبی کمتری دارد اما، بهتر است قبل از مصرف آن در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص روغن بادام شیرین برای سلامتی و نحوه استفاده از آن

 

فواید روغن بادام تلخ برای مو

به طور کلی از مهمترین فواید روغن بادام تلخ، درمان و پیشگیری از ریزش مو، مژه و ابرو به ویژه در خانم ها است. علاوه بر این، سبب تقویت مو می شود و اگر با سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک مخلوط شود، از شوره سر و همچنین، شکنندگی موی سر جلوگیری می کند. به علاوه، روغن بادام تلخ مو را براق می کند. شما می توانید برای داشتن یک مو نرم و براق، مقداری از این روغن را با میوه و یا روغن آووکادو مخلوط کرده و روی موهای خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب شستشو دهید.

فواید روغن بادام تلخ برای بدن

رفع درد و گرفتگی عضلانی

از آن به عنوان یک لوسیون بدن و آرام بخش استفاده می شود. زیرا، با وجود عنصر گلیکوئید آمیگدالین در آن حاوی خواص موثر بی حسی است که باعث کاهش حساسیت بدن می شود و به کاهش درد نیز کمک می کند. روغن بادام تلخ را می توانید با برخی روغن های دیگر جهت رفع درد و اسپاسم های عضلانی برای ماساژ بدن ترکیب کنید.

درمان سرطان

روغن بادام تلخ شامل آمیگدالین است که به تولید ترکیبات لاتریل کمک می کند که به عنوان درمان جایگزین برای سرطان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، این روغن باعث کاهش رشد سلول های سرطانی می شود، زیرا آن ها حاوی اسید هیدروکسیانیک هستند. البته این ویژگی روغن بادام تلخ در صنعت دارویی و پزشکی استفاده می شود.

توجه: روغن بادام تلخ در گذشته به عنوان یک داروی ادرار آور، ضد انگل، کاهش دهنده فشار خون و کنترل کلسترول خون موثر بوده است اما، امروزه به دلیل تایید ترکیبات سمی مانند هیدروسیانیک اسید (HCN) مصرف خوراکی این روغن منع شده است، لذا از مصرف خوراکی آن خودداری فرمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام تلخ را با خواص ضد چروک پوست، درمان خشکی پوست، درمان جوش صورت، رفع التهاب پوست، درمان شوره سر، رفع سیاهی زیر چشم، درمان ريزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0