topNotif

خواص بی نظیر میوه گواوا

2694 بازدید
02 فروردین 98
بهاره
,

با خواص بی نظیر میوه گواوا آشنا شوید

میوه گواوا یا زیتون محلی (امرود یا ارمود) با نام علمی Psidium guajava در مناطق گرمسیری یافت می شود. این گیاه بومی برزیل، پرو، کلمبیا، ونزوئلا و مکزیک است. این میوه بیضی شکل و با رنگ سبز یا زرد می باشد اما، از داخل به رنگ سفید یا قرمز دیده مشود. گواوا دارای خواص درمانی بسیاری است. همچنین، برگ، پوسته بیرونی و دانه های خوراکی داخل آن نیز حاوی مزیت های فراوان دارویی است. میوه گواوا دارای عناصر مهم زیادی برای بدن از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ث، پتاسیم و فیبر می باشد که به درمان برخی از مشکلات مانند اسهال، فشار خون بالا، کاهش وزن و غیره کمک می کند. در ادامه این مقاله با خواص بی نظیر میوه گواوا آشنا شوید.

 

خواص بی نظیر میوه گواوا

خواص بی نظیر میوه گواوا

 

ارزش غذایی میوه گواوا

این میوه حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است. در 100 گرم گواوا 80.8 گرم آب، 68 کالری، 2.55 گرم پروتئین، 14.32 گرم فیبر، کمتر از یک گرم چربی و 8.92 گرم قند می باشد. همچنین، حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین ث، ویتامین آ، فولات، فسفر، منیزیم، کلسیم و سدیم است.

خواص بی نظیر میوه گواوا

افزایش سیستم ایمنی بدن

گواوا حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است. مقدار این ویتامین در گواوا دو برابر پرتقال است که سلامت سیستم ایمنی را حفظ می کند. این میوه حاوی خواص ضد میکروب است که سبب از بین بردن باکتری ها و ویروس ها مضر می شود بنابراین، خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

خاصیت ضد سرطان

گواوا دارای درصد بالایی از آنتی اکسیدان های قوی است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها محافظت می کند. بنابراین، می تواند از رشد سلول های سرطانی را جلوگیری کرده و یا آن را متوقف کند. یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نشان می دهد که خوردن روغن برگ گواوا در توقف رشد سلول های سرطانی موثر است.

 کمک به کاهش وزن

گواوا می تواند به عنوان یک میان وعده کم کالری مورد استفاده قرار گیرد. این میوه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و منبع زیادی از فیبر است که سبب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

گواوا می تواند به تحریک حرکت روده، جلوگیری از یبوست، کاهش شدت و طول مدت اسهال کمک می کند. مطالعات بسیاری نشان داده است که عصاره برگ و پوست این میوه می تواند باعث از بین بردن میکروب های مضر در دستگاه گوارش شود. همچنین، در بر طرف کردن اسهال خونی موثر است. به طور کلی، این میوه سیستم گوارشی را تقویت و ضدعفونی می‌کند.

 

همچنین بخوانید:  با 11 خاصیت فوق العاده میوه پاپایا آشنا شوید

 

 تقویت و سلامت پوست

گواوا حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که باعث حفظ سلامت پوست و محافظت از آسیب های رادیکال آزاد می شود. در نتیجه علائم پیری از جمله چین و چروک را کاهش می شود. علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره برگ گواوا برای خاصیت ضد باکتریایی دارد که از بروز آکنه، جرب زدگی و عفونت های پوستی جلوگیری می کند. گواوا ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

تنظیم قاعدگی

گواوا علائم دردناک ناشی از دوران قاعدگی در زنان را کاهش می دهد و تاثیرات قوی تری نسبت به برخی از داروهای ضد درد دارد. برخی از مطالعات نشان داده است که برگ و پوست میوه گواوا قاعده‌آور است. بنابراین، سبب تنظیم قاعدگی های نامنظم می شود.

سلامت قلب

 گواوا به تقویت و حفظ سلامت قلب کمک می کند، زیرا حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، فیبر محلول و پتاسیم است. علاوه بر این، مصرف گواوا باعث کاهش فشار خون و کلسترول بد خون (LDL) شده و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود.

کمک به کاهش قند خون

 عصاره گواوا می تواند مقاومت انسولین و سطح قند خون را برای طولانی مدت کاهش دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، خوردن گواوا رسیده بدون پوسته بیرونی در کاهش قند خون موثر است.

عوارض جانبی میوه گواوا

عوارض جانبی برای گواوا وجود ندارد، اما مصرف بیش از حد آن به دلیل وجود فیبر فراوان، می تواند باعث نفخ و گاز روده می شود. از آنجایی که اطلاعات کافی برای تایید ایمنی و آسیب این میوه در دوران بارداری وجود ندارد بنابراین، به زنان باردار توصیه می شود که از مصرف بی رویه این میوه اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون لاغری را با خواص لاغر کننده، چربی سوز، رفع اشتهای کاذب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0