topNotif

تقویت فولیکول های مو با روش های طبیعی

4257 بازدید
04 فروردین 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

تقویت فولیکول های مو با روش های طبیعی

بر اساس نظر کارشناسان موها هر چند ماه یک بار 2.5 سانتی متر رشد می کنند که در طول سال رشد آن به حدود 15 سانتیمتر می رسد، اما این میزان رشد در افراد به دلایل مختلف مانند برخی بیماری ها، سوء تغذیه و یا استرس متفاوت است. چرخه رشد مو شامل سه دوره (دوره رشد، دوره استراحت و ریزش) است. پزشکان بر این باورند که رشد مو با تقویت فولیکول ها امکان پذیر است. بنابراین با استفاده از لوسیون ها و برخی مواد طبیعی امکان رشد موهای ضخیم اتفاق می افتد. لذا در این مقاله چگونگی تقویت فولیکول های مو را شرح خواهم داد.

 

تقویت فولیکول های مو با روش های طبیعی

تقویت فولیکول های مو با روش های طبیعی

 

مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو

ترکیب های زیادی وجود دارد که فولیکول های مو را تقویت می کنند و رشد مو را تحریک می کنند، از جمله:

آب پیاز

آب پیاز برای تحریک رشد مو و تقویت فولیکول های مو تقویت موثر است. بدین منظور، آب پیاز را با استفاده از نوک انگشتان بر روی سر قرار دهید و پوست سر ماساژ دهید. ماساژ قدرت بیشتری برای تحریک فولیکول های مو ایجاد می کند . برای به دست آوردن نتایج بهتر، آن را بین 30 دقیقه تا یک ساعت روی پوست سر باقی بگذارید. سپس، سر را با استفاده از یک شامپو مناسب مو بشویید. این روش را سه بار در هفته تکرار کنید

روغن رزماری و روغن نعنا

هنگامی که روغن رزماری و روغن نعنا در پوست سر استفاده و ماساژداده می شود، فولیکول های مو را تحریک کرده و می توانند سبب رشد موشود. بدین منظور 3 تا 4 قطره روغن رزماری را با 3 تا 4  قطره روغن نعنا و چند قطره از هر روغن گیاهی برای مناسب برای مو را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت دایره ای با انگشتان دست، به آرامی به مدت پنج دقیقه بر روی پوست سر ماساژ دهید. حال سر را با یک کلاه لاتکسی (پلاستیک) بپوشانید و اجازه دهید این روغن ها به مدت دو ساعت بر روی سر باقی بماند. در آخر مو را با یک شامپو ملایم بشویید.

روش های مراقبت از مو جهت تقویت فولیکول های مو

برخی از اقدامات وجود دارد که می توان آن ها را برای تقویت فولیکول های مو و رشد موهای سالم انجام داد که از چند طریق امکان پذیر است از جمله:

توجه و مراقبت از مو

  • کوتاه کردن و مرتب کردن مو به داشتن موهای سالم کمک می کند. بعضی از کارشناسان توصیه می کنند هر 5 هفته یکبار موها را با کوتاه کردن کمی سبک و مرتب کنید تا موهایی که تارهای نازک و آسیب دیده دارند، حذف شوند.
  • آگاهی از نوع جنس مو به درمان مناسب و مراقبت های لازم مو کمک می کن
  • با استفاده از شامپو و نرم کننده مو مناسب برای جنس مو ، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید
  • ماساژ پوست سر به طور مرتب به تقویت فولیکول های مو بسیار کمک می کند زیرا، ماساژ پوست سر جریان خون را در فولیکول های مو افزایش می دهد. علاوه بر این استرس و ریزش مو را نیز کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید:  ماسک مو خانگی برای تقویت مو

 

جلوگیری از آسیب به مو

همان طور که اقدامات بالا به رشد مو کمک می کند، اجتناب از برخی اقدامات نیز از آسیب به مو جلوگیری می کند که شامل موارد متعددی است از جمله:

  • اگرچه شستن موها ضرورت دارد اما، شستشو بیش از حد موها بسیار آسیب زا است. غدد چربی که در سر وجود دارد به طور طبیعی از موها محافظت می کنند که اگر این چربی های طبیعی از بین بروند سبب ریزش و خشکی مو می شود. برخی افراد تمایل دارند موهای خود را هر روز بشویند. به دلیل مالش بیش از حد موها و از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر، موها دچار آسیب شدید و در نهایت ریزش می شوند.
  • شانه زدن موها در حمام و یا بلافاصله بعد از استحمام خودداری کنید، زیرا مو در حالت مرطوب شکننده تر است و احتمال ریزش بیشتری دارد. بنابراین، کمی بعد از حمام اجازه دهید تا موها خشک شوند و به آرامی موها را شانه کنید. همچنین، باید از شانه های زدن بیش از حد موها اجتناب کنید.
  • از خشک کردن موها با محصولات حرارتی مانند برس و اتوهای حرارتی به طور مداوم اجتناب کنید و آن را تا حد امکان کاهش دهید، زیرا این محصولات حرارتی یکی از عوامل موثرترین عوامل ریزش مو محسوب می شوند.
  • بهتر است قبل از شنا، علاوه بر پوشیدن کلاه شنا، پوست سر و موها را از کلر استخر محفاظت کنید. کلر و مواد شیمیایی که در استخرها استفاده می شود، تهدیدی برای پوست سر و ضعف فولیکول های مو می شود. توصیه می شود قبل از استخر مو را با محصولات حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن بادام و …) بپوشانید.

تغذیه سالم

  • خوردن غذاهای سالم و متعادل مانند سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها، چربی های سالم و جلوگیری از خوردن غذاهای فرآوری شده به تقویت فولیکول های مو می شود.
  • خوردن ماهی مانند ماهی آزاد و ساردین، مو را تقویت می کند زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد موها کمک می کند.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • از استرس دوری کرده و ورزش منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • حداقل هفت ساعت در شبانه روز بخوابید.
  • به منظور تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو از داروهای طبیعی استفاده کنید.

نکته: اگر موها به طور ناگهانی ضعیف و یا شروع به ریزش کنند، به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا ریزش مو و ضعف آن می تواند در اثر برخی از بیماری ها مانند تیروئید، کم خونی یا سایر بیماری ها باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندش را با خواص از بین برنده طاسی، درمان کچلی، پرپشت کننده ابرو مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0