راهكارهای موثر در تقویت حس امنیت در همسر

1701 بازدید
10 فروردین 98
بهاره
,,

راهكارهای موثر در تقویت اطمینان و حس امنیت در همسر

هیچ حسی قویتر، شیرین تر و دلپذیرتر از مورد محبت و علاقه قرار گرفتن نیست. این حس و نیاز در خانم ها قویتر و بیشتر است ولی آقایان را نیز شامل می شود. با به كار بستن تمهیدات زیر، نه تنها می توان حس نا امنی در همسر را به مقدار زیاد كاهش داد بلكه می توان یك لایه حفاظتی قوی برای او در برابر ناملایمات و طوفان های زندگی به وجود آورد و پیوندهای احساسی را قویتر كرد. لذا در ادامه این مقاله به بررسی راهكارهای موثر در تقویت اطمینان و حس امنیت در همسر خواهیم پرداخت.

 

راهكارهای موثر در تقویت حس امنیت در همسر

راهكارهای موثر در تقویت حس امنیت در همسر

 

راهكارهای موثر در تقویت حس امنیت در همسر

برای اینكه چنین اقداماتی نتیجه مطلوبی بدهد بایستی قبل از هر چیز خود فرد از عزت و اعتماد به نفس قابل قبولی برخوردار باشد، در غیر این صورت اولین قدم، كمك به همسر برای افزایش عزت و اعتماد به نفس خواهد بود كه بهتر است با كمك یك روانشناس ماهر صورت گیرد. اما راهکارهایی به ایجاد و تقویت حس امنیت و اطمینان در همسر کمک می کند عبارتند از:

ابراز محبت و علاقه را جز کارهای روزانه یا هفتگی خود قرار دهید

اگر چه ابراز محبت و علاقه حتی با بیان كلمات ساده و یا رفتارهای ساده عادتی (دوستت دارم، در آغوش گرفتن، بوسیدن، دادن گل و هدیه و غیره) نیز خوب و موثر هستند ولی زمانی در اعماق جان فرد نفوذ می كند كه همراه با شوق و احساس و هیجان باشند و از اعماق وجود شخص بر آمده باشند. برای رسیدن به این سطح از اشتیاق بایستی ابتدا دو مشكل یا اشتباه را بر طرف كنیم:

1- شکرگزاری کنید

بسیاری از ما بیشتر به فكر نداشته ها هستیم تا داشته ها. به عبارت دیگر ما بسیاری از نعمت ها و چیزهای خوبی را كه داریم نادیده گرفته و آن ها را امری قطعی و مسلم می پنداریم. برای مثال، نعمت دیدن، راه رفتن، گوش كردن و غیره. این مسئله در مورد خوبی ها و نكات مثبت همسرمان نیز در بسیاری از موارد صادق است و اگر به خوبی دقت كنیم تعداد آن ها اگر بیشمار نباشد، آنقدر خواهد بود كه هر روز بتوانید با یادآوری آن ها با دل و جان ابراز محبت و علاقه بكنید.

2- هیچ انسانی کامل نیست

اكثر ما به جای آنكه در زمین راه برویم در آسمان ها سیر می كنیم و دائما به دنبال مقایسه همسر خود با جفت خیالی و ایده آل خودمان هستیم. در حالی كه غافل از این هستیم كه انسان بدون عیب و نقص و كامل وجود ندارد. حتی در مطالعات دیده شده است كه میزان احساس خشنودی و خوشبختی میان زوجینی كه برای هم مناسب و واجد شرایط مطلوب همدیگر بوده اند، یك سال پس از ازدواج به همان سطح قبل ازدواج برخواهد گشت. به عبارت دیگر، ازدواج خوب ساختن است و نه صرفا داشتن و زمانی كه با بررسی درست و كامل دست به انتخاب همسر می زنیم بایستی پس از آن اقدام به مستحكم كردن این ارتباط كرده و دست از قیاس برداریم.

نكته: خوشبختانه به یمن تكنولوژی، امروزه دیگر جایی برای فراموش كردن سالگردها و وقایع مهم و شیرین زندگی اشتراكی باقی نمی ماند.

 

همچنین بخوانید:  راه های بخشش همسر در روابط زناشویی

 

در مواقع كشمكش و اختلافات نیز او را مطمئن كنید

در مواقع مشاجره های زناشویی او را مطمئن سازید كه ماهیت ارتباط و پیوندتان همچنان استوار است و فقط به دلایل اختلافات و تفاوت ها بایستی با گفتگو در اصلاح آن ها بكوشید و این مسئله موضوعی كاملا طبیعی است. در مواری كه بسیار به هم ریخته و عصبانی هستید و می خواهید تنها باشید، صراحتا به او بگویید نه به دلیل او، بلكه به دلیل وضعیت روحی خود در حال حاضر آمادگی گفتگو را نداشته و نیاز دارید تا برای تمدد اعصاب و تجزیه تحلیل مسائل برای مدتی خلوت كنید. سعی كنید در اولین فرصت ممكن بازگشته و آمادگی خود را برای گفتگو ابراز كنید.

خانم ها در مواقع ناراحتی به همدم نیاز دارند نه خلوت

بر خلاف اكثر آقایان، بیش از ٩٠٪؜ خانم ها در مواقع ناراحتی نیاز به یك همدم و آغوش گرم و صمیمی و گوش شنوا دارند نه كنج خلوت. البته معدود زنانی هستند که به دلیل شرایط روحی خود و یا شرایط روحی همسرشان (عصبانیت بیش از حد شوهر به هنگام مشاجره) خود را ار موقعیت و شرایط بحث دور می کنند و خلوت را ترجیح می دهند.

او را بشنوید

در مواقعی كه همسرتان خواستار گفتگو می شود، بدون اینكه موضع دفاعی بگیرید، همچون یك دوست صمیمی عمل كرده و او را بشنوید و هیچگاه سعی در نادیده گرفتن شكوه و گلایه او یا منحرف كردن موضوع و سرپوش گذاشتن روی آن نكنید.

همچون دوران آشنایی و نامزدی عمل كنید

لحظه ای به عقب بازگردید و رفتار خود را برای جلب رضایت و محبت او بخاطر بیاورید. سعی كنید تا آنجا كه می توانید حداقل در برخی زمینه ها بدرجاتی آنچنان عمل و رفتار كنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل قرمز را با خواص ضد عفونی کننده طبیعی، مرطوب کنندگی پوست، مقابله با آکنه، کاهش استرس و فشار خون بالا، تسکین خارش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0