topNotif

بهترین روغن ها برای پوست خشک و پوست حساس

6580 بازدید
10 فروردین 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

بهترین روغن ها برای پوست خشک و پوست حساس

خشکی پوست یکی از شایع ترین مشکلات پوست است که معمولا به دلیل فقدان رطوبت، سرما و یا خشکی شدید هوا، باکتری ها، عدم رعایت بهداشت فردی و غیره، ایجاد می شود. البته پوست خشک در برخی از افراد یک مشکل ژنتیکی است. عمدتا خشکی پوست در فصل سرما تشدید می شود. به علاوه، خشکی پوست می تواند یکی از نشانه های بیماری یا آلرژی باشد. خشکی پوست اگر بر اثر آلرژی یا بیماری باشد ممکن است با خارش و قرمزی همراه باشد. به منظور کاهش خشکی در پوست، استفاده از مواد طبیعی از جمله روغن های طبیعی و گیاهی موثر است. اما شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که چه روغن هایی برای پوست خشک و پوست حساس مناسب است. لذا برای آشنایی با این روغن ها تا انتهای این مقاله مارا همراهی نمایید.

 

بهترین روغن ها برای پوست خشک و پوست حساس

بهترین روغن ها برای پوست خشک و پوست حساس

 

بهترین روغن ها برای پوست خشک و پوست حساس

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های موثر برای پوست های خشک و حساس است. این روغن حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای تغذیه پوست مفید است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای انواع پوست ها به ویژه پوست های خشک استفاده می شود. علاوه بر این، روغن زیتون آلرژی کمتری نسبت به لوسیون ها و برخی روغن های طبیعی ایجاد می کند، به همین علت برای پوست های حساس نیز بسیار موثر است.

بر اساس تحقیقات انجام شده این روغن، پوست را در برابر آسیب های نور خورشید و همچنین سرطان پوست محافظت می کند. می تواند برای رفع خشکی پوست از روغن زیتون به تنهایی یا با ترکیب با سایر مواد طبیعی دیگر استفاده کنید. بدین منظور، یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب خیار و یک چهارم موز له شده، مخلوط کنید. این مخلوط را 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس، با آب سرد بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن هایی است که در حفظ سلامتی پوست حساس نقش مهمی ایفا می کند و پوست را به طور طبیعی مرطوب می کند. این روغن حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب است که با خشکی پوست مبارزه کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین، به علت ویژگی های ضد باکتریایی و ضد عفونت کننده روغن نارگیل، به درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و درماتیت (ضایعه و حساسیت های پوستی) کمک می کند. علاوه بر آن پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند. برای استفاده از روغن نارگیل به هنگام شب (قبل از خواب) آن را به قسمت های مختلف بدن که دچار خشکی است، اعمال کنید و سپس صبح بشویید.

 

همچنین بخوانید:  دستور کرم خانگی مرطوب کننده گل همیشه بهار

 

روغن ویتامین ای

روغن ویتامین ای می تواند به طور موثر پوست خشک را مرطوب کرده و باعث تقویت و تغذیه پوست می شود. روغن ویتامین ای را می توانید به تنهایی و با ترکیب سایر مواد طبیعی استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست  را با آب گرم شسته و کاملا خشک کنید. سپس، چند قطره روغن ویتامین ای را قبل از خواب روی پوست ماساژ داده و سپس صبح آن را بشویید. بهتر است برای دریافت نتایج بهتر، این دستورالعمل را دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست خشک، نه تنها پوست را نرم و لطیف می کند، بلکه مشکلات پوستی مانند سوزش، خارش و قرمزی را نیز تسکین می دهد، به همین علت برای پوست های حساس نیز بسیار مفید است. روغن آرگان همچنین محتوای اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین های آ و ای است که پوست را متعادل کرده و سبب جوان سازی پوست می شود. بدین منظور چند قطره از این روغن را روی انگشتان دست خود ریخته و به آرامی پوست را با آن ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور به طور موثر پوست را تغذیه می کند، زیرا این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است که به حفظ سلامت پوست و کاهش و چین و چروک کمک می کند. علاوه بر این، روغن هسته انگور دارای اسیدلینولیک و ویتامین ای است که به مرطوب شدن پوست خشک و همچنین پوست های حساس کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص  رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0