عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان

1547 بازدید
11 فروردین 98
بهاره
,,

عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان

مردها غالبا تصور می كنند كه وفاداری شان به همسر و تلاش و كوش آن ها برای تامین مایحتاج خانواده برای نشان دادن علاقه و محبتشان به همسر و خانواده كافی است. اما غافل از اینكه اشتباه می كنند. این ها نشانه تعهد و مسئولیت پذیری تلقی می شوندو نه عشق و محبت. عشق یعنی دوستی و محبت بی قید و شرط و ابراز عشق و محبت یعنی بوسیدن، در آغوش گرفتن، بیان كلمات عاشقانه، تعریف و تمجید، كمك در كارهای خانه ، هدیه دادن و غیره است. در این مقاله به بررسی عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان خواهیم پرداخت.

 

عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان

عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان

 

عوامل بر انگیزنده شك و تردید در زنان

زن ها نیاز دارند نه تنها به صورت منطقی و عقلانی بلكه به صورت احساس عاطفی نیز دریابند كه مورد محبت و علاقه قرار دارند. عوامل اصلی كه باعث بروز شك و تردید در مورد علاقه و عشق همی می شوند، عبارتند از:

اختلاف و مشاجره

به دلایلی همچون مطلق گرایی (سیاه و سفید دیدن همه چیز)، كمال پرستی (و نه كمال گرایی) و بینش و برداشت غلط از مفهوم عشق و ازدواج (همچون توافق و همسویی مطلق در تمامی زمینه ها و عدم وجود تفاوت ها) اكثر زنان و بسیاری از مردان هر نوع اختلاف و مشاجره میان خود و همسرشان را نشانه ای دال بر كاهش یا فقدان محبت و علاقه تلقی می كنند. بر حسب طرز تفكر و ارزش ها، موضوع اختلافات شك برانگیز و تهدید كننده در میان زوجین و افراد متفاوت خواهد بود.

موضوع مهم در رابطه با اختلافات زناشویی كه نادیده گرفتن آن می تواند موجب بدتر شدن حس عدم اطمینان زن نسبت به علاقه و عشق همسرش به او شود، سرپوش گذاشتن بر روی مشكل و اختلاف و یا سكوت از طرف مرد است (با این تصور كه بدین طریق بتوان آتش اختلاف و مشاجره را خاموش كرد). غافل از اینكه چنین روشی باعث می شود تا اختلافات همچون آتش زیر خاكستر در زمان ها و مواقع بحرانی ریشه وبنیان زندگی اشتراكی را سوزانده و نابود كند. حل نشدن اختلافات زناشویی اصلی ترین عامل شک و تردید در زنان است.

 

همچنین بخوانید:    12 خصوصیات زنان شاد را بدانیم

 

كاهش ذخیره روانی

یكی از اجزا و هسته های اصلی حرمت و عزت نفس، احساس ارزشمند بودن است. اگر چه حس ارزشمندی و خوب بودن یك احساس و باور درونی است ولی برای دوام و بالا بردن آن بایستی دائما آبیاری و تقویت شود. آقایان معمولا از طریق كار و فعالیت های خارج از خانه و موفقیت های بدست آمده (هر چند به صورت تشكر یك مشتری یا همكار یا گرفتن حقوق و پاداش و یا تامین نیازهای خانواده و … باشد) پیام های مثبتی را ر روز یا هر از چند گاهی دریافت می كنند ولی خانم ها (خصوصا خانه دار) كمتر از چنین پیام های مثبت و اثر گذاری بهره مند می شوند (خصوصا اینكه مسئولیت های خانه داری عموما كسل كننده و در صورت وجود بچه، معمولا تنش زا نیز هستند تا آرامش دهنده و دلگرم كننده).

در اینجاست كه نقش همسر و دیگر اعضا خانواده در تقویت چنین حسی در خانم خانه بسیار مهم و كلیدی است، ول متاسفانه بسیاری از مردها از آن غافل هستند و این دلیلی برای تردید در زنان نسبت به عشق همسر، می شود.

نكته: یكی از شایعترین مشكلات زناشویی و ریشه بسیاری از طلاق ها، احساس عدم امنیت و اطمینان خاطر از عشق و علاقه زوجین به یكدیگر خصوصا زنان به مردان، است.

غیبت های مكرر

بر حسب ویژگی های شخصیتی و احساسی فرد و نیز نوع رابطه بین زوجین، این ضرب المثل كه از دل برود هر آنكه از دیده رود، در مورد بسیاری از زوجین صادق بوده و دوره های غیبت و دوری های طولانی مكرر همسر (مانند مسائل و شرایط شغلی) می تواند موجب بروز شك و تردید در زنان و علاقه و محبت در همسر شود.

موضوعات حل نشده گذشته

شك و تردید به ویژه در زنان و بلاتكلیفی، خورنده روح و روان بوده و آرامش را از فرد می گیرد و همچنانكه قبلا ذكر شد، حافظه احساسی و عاطفی خانم ها بسیار قوی است و هر نوع مسئله و مشكل حل نشده در گذشته، چه در سطح ناخودآگاه و چه به صورت خودآگاه، نقش یك خار را در ذهن فرد بازی می كند و با كوچكترین تلنگری درد و ناراحتی آن تازه و شكوفا می شود تا اینكه آن خار از ذهن او خارج شود (از طریق گفتگوی موثر و درست و گاهی روان درمانی، خصوصا هیپنوتراپی). یكی از اشتباهات بزرگ آقایان فرار از طرح مشكلات و یا سرپوش گذاشتن روی آن ها است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پک دمنوش گیاهی آرامش بخش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0