topNotif

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت

6149 بازدید
12 فروردین 98
بهاره
,

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت و زیبایی چهره

پرتقال یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان است. اما، آیا می دانید که پوست پرتقال بیشترین بخش مفید پرتقال است؟ ممکن است تعجب کنید اما این کاملا درست است. بر اساس تحقیقات انجام شده پوست پرتقال حاوی مواد مغذی بسیاری است که به بهبود سلامتی گوارش، کاهش وزن، کاهش قند خون، تقویت قلب، سفیدی دندان ها و کاهش سرفه کمک می کند. علاوه بر این برای تقویت و رفع بیماری های پوستی بسیار مناسب است. حال در این مقاله شما را با فواید پوست پرتقال برای پوست صورت آشنا خواهم کرد.

 

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت

 

ارزش غذایی پوست پرتقال

بعضی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که پوست پرتقال در واقع مفیدترین بخش پرتقال برای حفظ سلامت بدن است. ممکن است شگفت آور باشد اگر بدانید که پوست پرتقال حاوی بیش از 136 میلی گرم ویتامین ث است. درحالی که میوه پرتقال تنها حدود 71 میلی گرم ویتامین ث در خود دارد. طبق مطالعات انجام شده، پوست پرتقال سرشار از فلاونوئیدها و بسیاری دیگر از فیتوکمیکال های مهم هستند که فواید بسیاری برای بدن دارد. پوست این میوه حاوی مس، کلسیم، منیزیم، فولات، ویتامین آ و گروه ویتامین های ب و فیبر رژیمی است. تمام این مواد مغذی علاوه بر خفظ سلامت بدن به درمان برخی از بیماری ها از جمله مشکلات پوستی کمک می کند.

فواید پوست پرتقال برای پوست صورت

تقویت و حفظ پوست سالم

 آنتی اکسیدان های موجود در پوست پرتقال در برابر آسیب رادیکال های آزاد، مقاومت کرده، در نتیجه از پیری زودرس جلوگیری می کند. همچنین، وجود ویتامین ث، ویتامین های ب و ویتامین آ به تقویت پوست بدن کمک می کنند.

درمان لکه های پوستی

استفاده از پوست پرتقال از آسیب های ناشی از نور خورشید پیشگیری کرده و برای درمان لکه های پوستی به ویژه لکه های قهوه ای پوست (کک و مک) بسیار مفید است. شما می توانید برای رفع هرگونه لکه پوستی مقداری پوست پرتقال خشک شده را آسیاب کرده و به همراه کمی شیر یک ماسک صورت درست کرده و آن را روی پوست خود بگذارید. سپس، بعد از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب بشویید.

درمان آکنه

اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال می تواند مشکل انسداد منافذ پوستی که سبب بروز آکنه می شود، برطرف کند. علاوه بر این پوست پرتقال شامل مقدار زیادی از فیبر غذایی است که حرکت روده را کنترل کرده و از این طریق سموم و کواد زائد در بدن را از بین می برد و از آکنه نیز جلوگیری می کند. شما می توانید برای درمان آکنه مقداری پودر پوست خشک شده پرتقال را با آب (یا گلاب یا شیر) مخلوط کرده و بر روی پوست صورت قرار دهید. با استفاده منظم از این ماسک (هفته ای دو بار) شاهد تغییرات چشمگیری خواهید بود.

 

همچنین بخوانید:  بهترین ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن

 

روشن کردن پوست

پوست این میوه یک روش طبیعی برای سفید کردن پوست است و یک راهکار عالی برای محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید است. بدین منظور می توانید مقداری پوست پرتقال خشک شده را پودر کرده و با آب مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. سپس، مقداری ژل آلوئه ورا به آن افزوده و بر روی پوست صورت قرار دهید. بعد از گذشت 15دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

خاصیت ضد پیری

ویتامین ث موجود در پوست پرتقال رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد و باعث ترشح کلاژن می شود. درنتیجه سبب سفت شدن پوست و جلوگیری از ظهور علائم اولیه پیری مانند چین و چروک، می شود. همچنین، حضور آنتی اکسیدان ها در آن، پوست را از آسیب رادیکال های آزاد مصون نگاه داشته و مانع از افتادگی پوست می شود.

درمان انواع جوش ها

ماسک پوست پرتقال انواع جوش های سرسفید و سر سیاه را از بین می برد. شما برای تهیه این ماسک می توانید پودر پوست خشک شده پرتقال را با مواد طبیعی مانند جو دوسر (یا آرد نخودچی) با کمی گلاب یا شیر مخلوط کرده و روی پوست به آرامی ماساژ دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه، صورت را با آب گرم بشویید. این روش نه تنها جوش های پوستی را از بین می برد، بلکه سبب باز شدن منافذ پوست نیز می شود.

مرطوب کننده پوست

مواد مغذی موجود در پوست این میوه، ترشح چربی توسط غدد پوست را کنترل کرده و رطوبت پوست را حفظ می کنند. این خاصیت برای افرادی که پوست خشک دارند، بسیار مفید است و زیبایی و شادابی لازم را به پوست آن ها می دهد.

تمیز کننده پوست

پوست پرتقال خاصیت پاکنندگی و پاکسازی پوست از مواد مضر، گرد و خاک و آلودگی را دارد. برای این کار می توانید مقداری پودر پوست پرتقال را با آب یا گلاب مخلوط کنید به حدی که یک مایع ایجاد شود. سپس، این مایع یک ظرف اسپری ریخته و هر روز مقداری از آن را روی پوست خود اسپری کنید. همچنین می توانید این مایع را داخل جا یخی های کوچک مکعبی ریخته و در فریز بگذارید تا یخ بزند. بعد از یخ زدن به کمک قالب های یخ صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. با استفاده از این روش ها علاوه بر تمیز کردن پوست صورت، چربی پوست کنترل شده و پوست روشن تر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن پرتقال را با خواص  مقابله با تومورهای سرطانی، کمک به افزایش گردش خون، از بین بردن باکتری ها و پاتوژن ها، کاهش چین و چروک پوست، بهبود وضعیت کلی پوست و صورت، از بین بردن اضطراب، کاهش فشار خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0