فواید درمانی گلاب اصل برای بدن

3108 بازدید
13 فروردین 98
بهاره
,

فواید درمانی گلاب اصل برای بدن

گلاب (Rose water) که به عنوان یکی از مهمترین طعم دهنده در ایران استفاده می شود از تقطیر گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود. این مایع به دلیل داشتن عطر و بوی عالی در تهیه برخی از غذاها، نوشیدنی ها، شیرینی ها و دسرها استفاده می شود. اهمیت و استفاده از گلاب از نظر حفظ سلامت بدن بسیار مهم است زیرا حاوی بسیاری از عناصر مهم و خواص منحصر به فرد است که علاوه بر تقویت پوست، بدن را در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند. در طب سنتی از آن به عنوان قابض معرفی شده است. این مایع خوش عطر و بو از قدیم برای ایجاد بهبود خلق و خو استفاده می شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، گلاب افسردگی و احساس غم و اندوه را از بین می برد. حال در این مقاله با فواید درمانی گلاب اصل برای بدن آشنا شوید.

 

فواید درمانی گلاب اصل برای بدن

فواید درمانی گلاب اصل برای بدن

 

فواید درمانی گلاب اصل برای بدن

بهبود سلامت چشم

گلاب یکی از بهترین راه های بهبود بینایی است. همچنین، به درمان مشکلات مختلف چشم مانند خشکی چشم، ملتحمه، داکریوسیستیت ( عفونت مجرای اشکی) و اختلالات دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) کمک می کند. به علاوه، این مایع خوشبو به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی، چشم را در برابر گرد و غبار، آلودگی و مواد مضر لوازم آرایشی محافظت می کند. گلاب برای کاهش فشار و خستگی چشم افرادی که زمان زیادی را در مقابل کامپیوتر صرف می کنید، بسیار مفید است.

مراقبت از پوست

از بزرگترین فواید گلاب این است که به عنوان یک تونر طبیعی استفاده می شود. اسپری کردن آن قبل از خواب بر روی پوست،pH پوست را کنترل می کند. این ماده دارای خواص ضد التهابی و و ضد عفونی کننده است، بنابراین استفاده از آن قرمزی، خارش، التهاب، آکنه و هرگونه عفونت های پوستی را درمان کرده و همچنین از پوست را در برابر این مشکلات پوستی محافظت می کند. از دیگر فواید گلاب برای پوست عبارتند از: کاهش سیاهی های دور چشم، درمان لکه های پوستی، کنترل چربی پوست و کاهش علائم پیری در پوست است.

مراقبت از مو

یکی دیگر از فواید گلاب این است که دارای خواص موثر برای مراقبت از مو است. این ماده گردش خون شده در ریشه های مو را بهبود می بخشد، در نتیجه به رشد مو کمک می کند. علاوه بر این، سبب طراوت و شادابی مو شده و به درمان شوره سر، التهاب و خارش پوست سر کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت

 

کمک به بهبود زخم

گلاب دارای ویژگی های ضد عفونی و ضد باکتریایی است، به طوری که می تواند روند درمان زخم های مختلف، سوختگی ها و زخم های عفونی را تسریع بخشد. کمک کند. همچنین، خاصیت ضد عفونی کنندگی آن مقاومت بدن را در برابر انواع عفونت ها افزایش داده و بروز آن ها پیشگیری می کند.

کمک به درمان سردرد

استنشاق بخار گلاب می تواند به درمان سردرد و میگرن کمک کند، بنابراین، آن را به عنوان بخشی از آروماتراپی (رایحه درمانی) استفاده می کنند. همچنین می توانید برای تسکین سردرد، چند قطره از آن را بر روی یک پارچه ریخته و سر را با آن ببندید.

افزایش سلامت مغز

از قدیم استفاده از گلاب به منظور بهبود خلق و خوی بدن استفاده می شده است. مطالعات نشان داده اند که این مایع خوشبو دارای ویژگی ضد اضطراب و افسردگی است. همچنین، مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، غم و اندوه، استرس و تنش را کاهش می دهد. علاوه بر این، می توانند به علت خواص خاصی که دارد، تجمع پروتئین های آمیلوئیدی را کاهش داده در نتیجه به درمان . پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر کمک می کند..

بهبود مشکلات دهانی

 گلاب می تواند به درمان مشکلات دهانی از جمله کاهش عفونت ها و بهبود زخم های دهان کمک کند. علاوه بر این، دندان ها را تقویت می کند. همچنین، استفاده از آن به عنوان دهانشویه بوی بد دهان را از بین می برد.

بهبود اختلالات گوارشی

نوشیدن گلاب اصل برای سیستم گوارش بسیار مفید است. این ماده باعث کاهش تورم و اختلالات معده با افزایش جریان صفراوی می شود و به عنوان یک ملین عمل می کند. همچنین، اسید معده را کنترل کرده و به درمان یبو ست کمک می کند. استفاده از گلاب، ورم معده، سوء هاضمه و کم آبی بدن به علت عفونت میکروبی را از بین می برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب اصل کاشان را با خواص خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0