علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

3412 بازدید
09 اردیبهشت 98
بهاره
,,

آشنایی با علل روحی و روانی بیماری ها و دردهای شانه و گردن و راه های التیام آن

برخی از افراد با باور معنوی بر این باورند که، احساس درد داشتن و بیماری نشانه آن است که ما مسیری از زندگی مان را اشتباه طی کرده ایم. مهمترین جنبه این تجربه این است که پیامی را که از این طریق به ما رسانده می شود دریافت کنیم و به آن اجازه درمان دهیم. اگر مشکل را حل نکنیم، به صورت موقت درد ما کاهش می یابد اما مجدد باز خواهد گشت. پس ابتدا لازم است علت درد را تشخیص دهیم تا از اشتباهات آینده جلوگیری کنیم. اگر مشکل را حل نکنیم درد دوباره باز خواهد گشت و یا از مکانی به مکان دیگر در بدن حرکت می کند.

 

علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

 

علل روحی و روانی بیماری ها و دردهای شانه و گردن (راه های درمان آن)

علت های روحی و روانی گردن درد

گردن، در واقع از پشت گردن شروع شده و تا انتهای لب بالایی ادامه دارد. این محل، 7 تا از مهره های ستون فقرات را دارد، که به آن مهره های گردنی نیز می گویند. انرژی گردن، انرژی به وجود آوردن و خلق کردن است، که آن را قدرت ایجاد کردن در جهان فیزیکی هم می گویند. انرژی که از آن برای لرزش صدا، گفتار، سخنرانی، خواندن و … استفاده می کنیم.

کیفیت این انرژی با حقیقت گویی افزایش پیدا می کند. چیزی که باعث خلق ممکنات معجزه آسا می شود. ناحیه گردن دروازه ای به ابعاد ذهنی انسان است. هر مشکلی در این محل مربوط به ترس از سوال پرسیدن و ابراز کردن خود یا بازداری از بروز خلاقیت و دلایل دیگری مانند امتناع از تغییر، خشم پنهانی، تعصب و سخت گیری بیش از حد، در ایجاد گردن درد نقش دارند.

علت های روحی و روانی درد شانه

درد شانه، نشان دهنده توانایی ما در تحقق بخشیدن به تجربیات ما در زندگی شادمانه مان است. ما تصمیم می گیریم که با نگرش خود زندگی را بارور کنیم. درد شانه راست به علت قبول نکردن مسئولیت گناه است، که به نوعی بر شانه راست سنگینی می کند. درد شانه چپ، به علت گناهی است که از ابراز وجود نکردن می آید. پس هر چه زودتر مسئولیت گناهان خود را بپذیریم و خودمان را همان گونه که هستیم دوست بداریم، زودتر از شر این دردها رهایی می یابیم.

علت های روحی و روانی گلودرد

گلودرد استرپتوکوکی (از لحاظ پزشکی، یک بیماری که عامل ایجاد آن نوعی باکتری به نام استرپتوکوک است) معمولا با تکه های سفید یا لکه های قرمز در لوزه، تب بالا، تورم همراه است. گلو درد معمولا نشانه ای از بیماری های مانند مونو نوکلئوز عفونی (Infectious mononucleosis) یا تب غده ای (glandular fever)، ورم لوزه، لارنژیت (التهاب حنجره)، سرماخوردگی و یا آنفولانزا است.

علت روحی و ذهنی گلودرد به دلیل عدم توانایی در صحبت کردن از جانب خود، فرو خوردن عصبانیت، سرکوب کردن خلاقیت و امتناع از تغییر است. می توانید با جملاتی همچون من خوشحالم، از این به بعد احساساتم را بر زبان می آورم و… با به زبان آوردن آنچه که در ذهن خود دارید، از شر گلو دردهای بدون علت خلاصی یابید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه زخم های روحی خود را التیام ببخشیم!؟

 

علت روحی و روانی بیماری اسپوندیلوز گردنی

این یک اصطلاح عمومی برای پارگی و سایش مرتبط با افزایش سن است، که بر روی دیسک ستون فقرات و بر روی گردن تاثیر می گذارد. طبق تحقیقات انجام شده، اسپوندیلوز گردنی در بیش از 80% افراد بالای 60 سال وجود دارد. علائم این بیماری معمولا شامل سفتی و درد در گردن است. این بیماری علایم دیگری نیز همانند: از دست دادن کنترل مثانه یا روده، ضعف در دست ها، پاها، بازوها و اختلال در راه رفتن دارد.

علل روحی این مشکل در سرکوب انعطاف پذیری و عدم توانایی دیدن گذشته یافت می شود. برای رهایی از این مشکل باید خود و زندگی خود را همانگونه که هست پذیرفت و مسیر باقی مانده زندگی خود را با عشق سپری کرد.

توجه: درد گردن ممکن است در بازوها، دست ها، سرشانه ها و پس سر هم منتشر شود.

علل روحی و روانی جابه جایی ستون فقرات گردن

علل روحی این مشکل، عدم توانایی دیدن مسائل با دید جدید، استقامت بیش از حد و عدم انعطاف پذیری هستند. برای درمان این بیماری سعی کنید نوع دیدگاه خود به مسائل را تغییر دهید، انعطاف پذیری خود را در زندگی بیشتر کنید و بدانید هر اتفاقی بیفتد شما در امنیت کامل هستید.

علل روحی و روانی بیماری توده در گلو

علل روحی این بیماری، ترس و عدم احساس امنیت نسبت به زندگی است. برای درمان این بیماری نوع تفکر خود را عوض کنید. همچنین، به خود یادآور شوید شما در امنیت هستید و زندگی برای شما به وجود آمده و مسئولیت شما سپری کردن زندگی آزاد و رها است.

علل روحی و روانی سفتی گردن همراه با درد

علل روحی این بیماری خشم دیرینه و عدم بیان احساسات واقعی می باشد. برای درمان این بیماری طرز فکر رها و آزادی برای خود ایجاد کنید و به خود اجازه ابراز وجود دهید.

 

علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

 

علل روحی و روانی بیماری ورم لوزه

ورم لوزه سالانه میلیون ها نفر را درگیر می کند. اغلب اوقات وضعیت حاد نیست اما برخی افراد ممکن است از ورم لوزه مزمن رنج ببرند. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ دهد. از علایم ورم لوزه می توان به درد هنگام بلعیدن، سختی در هنگام باز کردن دهان، گلو درد، سردرد، درد شکم، بوی بد دهان، تهوع، تب و لرز، تورم غدد لنفاوی، تغییر صدا، درد در گردن و گوش ها، سرفه و…. اشاره کرد.

علل روحی و روانی این بیماری، انباشت خشم شدید و بسیار بزرگ نسبت به برخی وقایع زندگی است. برای درمان این بیماری به خودتان اجازه بروز خشم و ناراحتی را بدهید. خودتان را ببخشید، بپذیرید و به خودتان اجازه ابراز وجود دهید. خودتان را سرکوب نکنید. به احساساتتان اجازه دهید رها شوند.

علل روحی و روانی بیماری التهاب حنجره (لارنژیت)

علل روحی این بیماری ترس در بیان عقاید خود به طور آزادانه، احساس ناکافی بودن و ترس از ایجاد سوتفاهم برای دیگران است. به علاوه باید به یاد داشت، همه افراد زمانی که می خواهند در مقابل افراد خاصی از زندگیشان ابراز وجود کنند یا آزادانه نظر دهند، احساس ترس دارند.

برای درمان این بیماری، به خودتان اجازه نظر دادن شجاعانه دهید، خودتان باشید. خجالت نکشید و ترس هایتان را کنار بگذارید.

علل روحی و روانی سختی در بلعیدن غذا

اگر شما در هنگام غذا خوردن نمی توانید غذایتان را قورت دهید و یا گلو درد دارید. باید از خود بپرسید چه چیزی را نمی توانید قورت دهید؟ سعی کنید نقاط ضعف و خطوط قرمز خودتان را بپذیرید. وقتی اتفاق بدی که شما را اذیت می کند برایتان اتفاق افتاد به اینکه خوب رفتار کنید تا بقیه از شما خوششان بیاید توجه نکنید. بلکه خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید و با خود در آرامش باشید.

قدرت بزرگی در درون همه ما انسان ها قرار داده شده است که با آن می توانیم احساس قدرت، شادی و آرامش کنیم. قدرت درمان ما در ناخوداگاه ذهنمان نهفته شده است. ما با عوض کردن تفکراتمان می توانیم خودمان را درمان کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مرزنجوش را با خواص تسکین هر نوع درد عضلانی، رماتیسم، آرتروز، تسکین و درمان ناراحتی های قبل از قاعدگی، درمان بیماری های تنفسی، رفع بی خوابی، ضد سرفه و سرماخوردگی، تقویت مو و افزایش رشد مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. دکتر براتی
    19 اردیبهشت 1402

    برای درد شانه، شما می‌توانید به پزشک عمومی، متخصص فیزیوتراپی ورزشی، متخصص ارتوپدی، یا متخصص روماتولوژی مراجعه کنید. در مراجعه اولیه خود، پزشک عمومی ممکن است شما را به یک ‌پزشک متخصص مرتبط ارجاع دهد.

0